ik zit hier al een tijdje mee en dacht dat het over was maar nee hoor. Mijn dochter van 3,5 jr oud heeft een tijdje geleden zeker 2 mnd lang gehoest, maar het gekke is overdag is er niets aan de hand, als ze naar bed gaat ook niet, pas een 4 uur later begint het gehoest. heel vervelend want ze krijgt er geen goede nachtrust door. heb het al eens met de kinderarts besproken en die heeft haar nagekeken en kon zo niets vinden, wel zei ze dat ik alle knuffels die in bed liggen eens moest was en alles wat een stofvanger was zoals een kleed op de vloer op haar kamer weghalen en elke week de kamer stofvrij maken... nu doe ik dit allemaal maar het ging niet over. nu was ze er een maandje vanaf. en sinds 3 dagen is het weer begonnen, en net nu onze huiartsenpraktijk met vakantie is! ook voelt ze erg klam aan en ruikt heel vreemd, ook uit haar mond. ik begin me erge zorgen te maken en ga morgen dan meteen de vervangende huisarts bellen maar vroeg me af of iemand dit herkent? heb verder al vanalles geprobeerd aan neusdruppels, hoestdrankjes, raam op een kier, plantenspuit voor de eventuele droge lucht in haar kamer... ander dekbed en matras. niks helpt! en word een beetje radeloos.
He wat vervelend zeg. Ik ben geen arts maar het eerste wat in mij op kwam is en droge lucht in haar kamertje. Je zou eens kunnen proberen om de waterkoker even in haar kamer te laten koken zodat er allemaal stoom vrijkomt, wellicht dat het dan beter gaat.
Misschien als de kamer erg droge lucht heeft z"n luchbevochtiger. Heb een aantal maanden geleden bij de marskramer een gekocht.Laat deze een aantal uur draaien als mij dochter niet op de kamer is. Hoe is het bezoek bij de huisarts geweest?
Heeft ze misschien last van maagzuur? Dat kan namelijk omhoog komen en de keel irriteren, waardoor ze gaat hoesten. Ik herken dat bij mezelf namelijk. En 's nachts is het altijd erger als overdag. Het zou ook de vreemde geur kunnen verklaren. Wat zei de arts?
Haar amandelen daar denk ik aan s nachts komen we allemaal tot rust en dan zakt je ademhaling de amandelen drukken dan op de tong en ga je hoesten. Dat ruiken uit de mond is ook z.n teken. Snurkt ze ook veel? Zo ja dan heb ik een advies voor je de kno en haar neus/keel/amandelen er uit laten halen succes ermee.
mijn zoon heeft dat ook. overdag nergens last van ( behalve buiten) en s'nacht veel hoesten zodat de nachtrust eronder lijdt. erg vreemd. en inderdaad ook wat ruiken. bij ons is het zeer sterk verminderd sinds hij een speciale neusspray krijgt voor allergie. hij is eigenlijk pas vanaf 4 jaar, dat vind ik wel een beetje rot. maar het helpt echt als een trein. het gekke is dat alles al afgestemd is op allergién. ik heb er zelf ook last van en was er dus al op bedacht. maar blijkbaar komt er momenteel van buiten zoveel zooi mee dat het teveel is geworden voor hem. heb je het al eens uit die hoek bekeken?