Kleuter naar school in andere gemeente?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Moonchild82, 24 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik hoop dat iemand hierop antwoord kan geven, aangezien het internet er niet bepaald duidelijk in is...

Volgend jaar, wil ik proberen, terug naar school te gaan via een werkgever. Dit houd wel in, dat ik van 0 naar een volledige baan/leer situatie ga, van 36uur per week.
    Nu is deze werkgever gevestigd in Hoofddorp, en school is gevestigd in Haarlem. Maar wij wonen in Amsterdam.
    Nu was ons plan, om de kleine man, dan op school & naschoolse opvang te brengen in Hoofddorp, omdat met een volledige werkdag, en reizen met openbaar vervoer, het niet haalbaar is, om op tijd terug in Amsterdam te zijn, om de kleine op te halen van de opvang.
    Het is wel onze bedoeling om te verhuizen naar Hoofddorp, maar daar kunnen/willen we niet op wachten, in verband met mijn opleiding/baan.

Ik weet dat het natuurlijk helemaal van zelfsprekend is, om je kind in een nieuwe gemeente op school te doen, wanneer je verhuisd, maar hoe zit dat, als een verhuizing er nog niet in zit? Kan je dan je kind al in de nieuwe gemeente op school doen?

In ieder geval alvast bedankt :)

2. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik weet niet hier of je hier wat aan hebt. Maar ik woon in een dorpje en er zijn genoeg kinderen van een andere dorp (ook andere gemeente) die bij mijn zoon op school zitten. Dus hier kan dat gewoon. Misschien even met de basisschool bellen? Je moet sowieso een intake gesprek enzo krijgen, dus ik zou gewoon eerst even informeren.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou ook even met de school bellen...sommige scholen hebben een aannamebeleid mbt woonplaats ed, anders scholen niet.

Wij overwegen ook een school in een naastgelegen dorp. Is hier volgens mij geen probleem, maar zeker weten doe ik het ook niet.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat de school daar het beste uitsluitsel over kan geven.

ik zou het zelf echt niet weten.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad de school bellen..
    Ik weet dat kinderen die tegen de gemeentegrens wonen vaak wel terecht kunnen bij scholen net aan de andere kant. En ook met een verhuizing op korte termijn hoor ik het wel vaker. Maar dat is dan wel in overleg met de school..

6. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou even bellen.

moet wel zeggen dat het hier in Hoofddorp redelijk nijpend is met naschoolse opvang, hangt wel een beetje af van de wijk waar je wilt gaan zitten, dat wel.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik geloof dat het overal nijpend is met naschoolse opvang... Soms ben je zelfs al te laat als je je kindje op geeft zodra het kan (was hier met 1 of 1,5 jaar oid - hoop dat ik op tijd ben...).

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Inderdaad even bellen.

Bij veel scholen is het zo dat je woon- of werkgebonden moet zijn aan de plaats.

Deel Deze Pagina