vakantie boeken voor mei? baby komt in februari...

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door debby82, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi meiden,

Ik had het vandaag met mijn man over om eind mei aan mijn verlof nog 4 weken te plakken en dan op vakantie te gaan (2 weken). Vorig jaar zijn we met onze dochter van toen 10 maanden met de auto naar Italie geweest, ging hardstikke goed.
    Probleem is alleen, gaat dat ook goed met een baby van 3 maanden? Die slaapt natuurlijk s nachts nog niet door dus hoe gaat dat in de auto?
    Kunnen we misschien beter een vliegvakantie boeken? Maar gaat dat wel lukken met 2 kleintjes onder de 2... die moeten natuurlijk de hele tijd op schoot...
    Of zullen we in NL blijven... op zich vind ik dat zelf niet zo heel leuk... tegenwoordig gaan we nog maar 1 keer per jaar op vakantie en ik wil dan wel wat meer dan een weekje center parcs bijvoorbeeld....

Ik kan natuurlijk een last minute boeken straks maar dan heb je helemaal weinig keus en ik vind het eigelijk wel fijn om vooraf te boeken in november/december meestal...

We zitten trouwens wel aan mei vast ivm het werk van mijn man. Die zou anders pas in oktober/november weer vrij kunnen krijgen...

dus ervaringen en tips gezocht!

x

Debby

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou last minute doen, je weet nooit hoe t loopt.
    Daarbuiten vind ik persoonlijk 3 maanden wel erg jong om zo lang in de auto te zitten; ik zou gewoon naar NL / Belgie gaan...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben gewacht met het boeken van onze vakantie tot na de geboorte van onze dochter.. je weet tenslotte niet hoe het gaat lopen met de geboorte en hoe je kindje is. Voor hetzelfde geld is je kindje een huilbaby of heb je een keizersnee achter de rug etc etc. Je weet ook nog niet hoe je 1e kindje op de baby gaat reageren. Een paar weken na de geboorte hebben wij geboekt. We zijn in september (Pom was toen precies 4 maanden) in Marokko geweest, Club Med met het vliegtuig. Helemaal prima. Niet erg spannend (helemaal niet) maar heerlijk om even te wennen met elkaar en de kraamtijd helemaal af te sluiten. Met de auto zou ik persoonlijk niet doen.. Teveel gedoe en ik vind het niet zo geschikt voor zo'n kleintje.

4. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik wilde dat ook heel graag toen ik nog zwanger was. Maar door een aantal reacties hier, had ik zoiets van; nou we wachten inderdaad wel tot ze geboren is en zien dan wel verder. Achteraf had het gekund, ze is een verschrikkelijk makkelijk meisje, maar voor hetzelfde geld had het heel anders gelopen. We zijn uiteindelijk niet vlak na haar geboorte weggeweest maar in september pas. Was ook niet verkeerd.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben ook geboekt toen ik nog zwanger was en zijn op vakantie geweest toen Irem 4 maanden was. We hebben het gedaan om de schoonfamilie op te zoeken en ik heb er geen spijt van, maar ik vond het geen echte vakantie: Irem sliep (slaapt) gewoon nog zeker 3 keer overdag en slaapt alleen goed in bed, dus we waren erg aan huis gebonden. Ik zou denk ik even afwachten hoe 'makkelijk' je kindje is, met name buitenshuis.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou niet van tevoren boeken. Wij boeken nooit onze vakanties (gaan eigenlijk altijd kamperen), maar wij wilden toen ik zwanger was van Lisa sowieso afwachten hoe de baby zou zijn en dan kijken of we naar Frankrijk zouden gaan of in Nederland zouden blijven.
    Lisa bleek last van heftige reflux te hebben, heeft met 2,5 maand 2 weken in het ziekenhuis gelegen, kwam eruit met een sonde. Je weet dus nooit hoe het gaat lopen. Wij zijn dus een weekje in Nederland op vakantie geweest toen Lisa 5 maanden was.

Mijn neefje heeft een kindje van 3 maanden en die hebben een lastminute naar Turkije geboekt en dat gaat allemaal prima (komen morgen weer thuis)

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik zou een last minute boeken tegen die tijd. Je weet natuurlijk nooit hoe het allemaal gaat lopen en wat voor kindje je krijgt. Wie weet houdt hij straks helemaal niet van autorijden of slaapt hij alleen in bed, je kent mijn verhaal ;).

Een last minute is zo geboekt! :)

8. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Verplaatst naar vakantie.

Lotte

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o ik wist niet eens dat er een apart vakantie gedeelte was...

nou dan maar een lastminute boeken denk ik dan maar...
    in Nederland blijven doe ik zeker niet. Dat vind ik zonde van mijn ene vakantie per jaar. Dan ga ik liever in oktober pas weg...

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou ook nog niet boeken, net zoals wat de rest zegt je weet nooit hoe alles loopt als de kleine er is.

Ik zou ook niet kiezen voor een autorit met een hummeltje van 3 maanden. Ze mogen niet zolang achter elkaar in een maxicosi zitten. Dus hou er rekening mee dat je veel langer onderweg bent omdat je toch wel vaak moet stoppen dan.

Wij zijn ook naar Italie geweest met onze tweeling van toen 18 maanden. Ik doe het echt nooit weer, vond het een hel in de auto zolang. Onze kereltjes wouden ook niet slapen, terug reis 16 uren over gedaan.

We zijn in augustus ook nog naar Mallorca geweest met het vliegtuig, toen waren ze 22 maanden. Vliegen ging prima, ze vonden het echt prachtig. Wij vlogen met transavia en die hadden rijen van 3 stoelen. Omdat er 4 zuurstofmaskers zijn per rij moet er 1 stoel vrij zijn van die 3. Mijn man en ik hadden met opstijgen en dalen allebei 1 op schoot, de rest hadden ze zelf een vrije stoel waar ze op konden zitten en spelen. Ik vond het heel relaxt gaan allemaal met het vliegen. Er zaten 31 kinderen aan boord met onze vlucht en alle kindjes deden het prima. Soms natuurlijk wel even huilen maar het ging echt prima. Daarbij is Mallorca maar iets meer dan 2 uur vliegen, dus dat is goed te doen.

We zijn toen de jongens 8 maanden waren op vakantie geweest in Nederland, dat was echt geen vakantie. We konden geen kant uit eigenlijk, de jongens sliepen toen nog een aantal keer per dag, dus je zit daar zo aan vast. Als ik terug denk aan die vakantie dan vind ik het echt zonde van mijn geld.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als het je eerste kindje is (zijn ;)) is dat inderdaad wel zo. Wij en TS hebben ook een ouder kindje, dan is het toch wel leuk voor de oudste. Wij zijn het weekje in Nederland toen Lisa 5 maanden was elke dag gaan zwemmen, kinderdisco, binnenspeeltuin, huifkartochtje, kinderboerderij, Eva vond het geweldig. En 1 van ons ging met Eva wat doen, de ander was met Lisa thuis, of liep met de kinderwagen, toen sliep ze nog in de bak en dat is wel makkelijk natuurlijk. Soms gingen we met z'n allen. Dus met een ouder kindje is een weekje weg in Nederland ook erg leuk, ik zou het zo weer doen (en zolang Lisa de sonde heeft, gaan we niet naar het buitenland op vakantie).

12. novanne

novanne Niet meer actief

#12 novanne, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
    Hoi,

Een dilemma! Het hangt wel af van de exacte periode waarin je wilt gaan.
    als je bijvoorbeeld echt de 1e week van mei wilt dan is nu boeken wel verstandig. Dat is nl. de meivakantie.
    Later in mei is er natuurlijk meer beschikbaar, ook op het laatste moment. Je hebt nu wel vroegboekkortingen maar die gelden meestal tot maart. Dus dan heb je nog even.....

Met twee kindjes onder de twee zul je inderdaad in het vliegtuig ze allebei op schoot moeten houden. Op zich kan vliegen prima maar ik zou dan niet te ver gaan want anders kan zo´n vlucht wel lang duren.
    Menorca is bijvoorbeeld dan wel perfect met kleintjes. Ze kijken daar niet raar op van huilende babies in het vliegtuig. en ter plaatse is alles ingericht op babies, peuters en kleuters. En het is maar 2 uur vliegen.

Als je een annuleringsverzekering afsluit dan kun je natuurlijk altijd annuleren mocht je echt vanwege medische redenen niet op vakantie kunnen tegen die tijd. Dan krijg je je geld terug.
    Maar als je het dan "gewoon nog niet ziet zitten" dan zit je natuurlijk wel aan je vakantie vast.

Een beetje wikken en wegen dus.
    Wil je warm weer dan zal een vliegvakantie beter zijn. Frankrijk, Italie e.d. is dan vaak nog niet warm.
    Griekenland, Spanje: dan zit je beter.
    Wil je echt zelf keuze in overlvloeg hebben, tsja dan is het nu de periode om te boeken....zie pb

Er zijn ook genoeg bungalowparken, ook in Duitsland. je hoeft dan niet in NL te blijven.

Mijn advies is, kijk eens rustig wat je wilt en als je iets ziet kun je altijd laten checken of er nog veel beschikbaar is.

groetjes

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Heb je ook helemaal gelijk in, je gaat natuurlijk ook mee in het ritme van je oudere kind. Anders is dat ook wel sneu.

14. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    ik zou wachten met boeken.
    Dan kun je eerst kijken hoe je kindje het doet (eet het goed? slaapt het goed? ) etc
    Ik heb niet het hele topic gelezen maar is het geen optie om geen vakantie in je verlof te nemen maar later in het jaar? September ofzo?
    Wij zijn met onze dochter op vakantie geweest toen ze 3 maanden was en dat was een HEL.
    Alleen maar huilen,huilen, huilen en ze kon totaal niet tegen de warmte. (maar goed, dat weet je pas als je er bent en dat kan ook met een ouder kindje)

15. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    wij hebben ook gewacht met boeken van de zomervakantie vorig zomer...
    Begin mei ben ik bevallen, en je weet van te voren niet hoe het allemaal gaat. Je veranderd zelf ook na de bevalling, het kan zelfs wel zijn dat jij helemaal geen zin hebt om dan weg te gaan (geen zin in gepak, gesleep, reizen etc)

Wij zijn alsnog toen Matthijs 9 weken oud was op vakantie gegaan. Alles ging zo goed.
    We zijn wel in nl gebleven... Voor het eerst een vakantie in nederland, normaal zijn we echt van de verre reizen.

Het was goed, mooi, en ook voor ons als kersvers gezinnetje goed om even weg te zijn na alle drukte van de kraamtijd. Matthijs deed het allemaal zo goed, dus het kon gemakkelijk.

Er is tegen die tijd altijd wel een leuke vakantie te regelen hoor. Ik zou persoonlijk op voorhand nu nog niets regelen.

16. maximejim

maximejim Nieuw lid

17 aug 2010
    2
    0
    0
    cafe uitbaatster
    Wij waren dit ook van plan en heb even contact opgenomen met ING ivm onze doorlopende reis- en annuleringsverzekering. (Ben uitgeteld in maart en we wilden alvast boeken voor september). Zij konden mij vertellen dat we wel konden boeken, wij hadden het recht de reis te annuleren als ons kindje in die tijd bijv. ziek zou zijn. We moesten hem wel nog even aanmelden op de polis zodra hij geboren is, maar dit lijkt me wel vanzelfsprekend.. Succes!!

17. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb deze week gewoon voor ons viertjes geboekt. Wel raar om te boeken voor een kindje wat nog moet komen. Maar heb wel voor een zekerheidje gekozen, het wordt Menorca.... Ik ga gewoon van het positieve uit en wilde wel graag een accommodatie hebben die er echt goed uitzag en niet de hoofdprijs betalen voor die rare toeslagen op vliegticket-klasses.

Deel Deze Pagina