warmte en wandelwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pixie, 26 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    Hoi.
    met deze hitte weet ik echt niet wat wel en niet te doen voor eva.
    Moeten we nog de 'deksel' op de reiswieg doen als we naar buiten gaan, of is alleen een deken overheen goed genoeg?
    lijkt mij zo broeirig met dat ding..maar mijn vriend zegt dat het mogelijk de hitte weerkaatst... omdat er dus ruimte tussen de deken en de deksel zit.

wie kan mij advies geven..

2. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb zelf nooit de 'deksel' erop gehad, muv die paar echt koude winterdagen.
    Mijn kraamverzorgende adviseerde ook om dit niet te doen omdat het niet kan 'ademen' .
    Ik zou dan ook gewoon een dekentje over doen.

3. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik deed met dit warme weer ook nog wel eens een flanelle luier in het lakentje i.p.v. en dekentje. Dat is iets minder dik dan een deken. Je kleed een kindje al heel vlug te warm aan.
    De "regel" is 1 laagje meer kleding dan jezelf. Dus een deken wordt ook al gauw warm.
    En de kap naar beneden.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Pixie je vriend ;) heeft ongelijk. De lucht tussen de deksel die jij bedoelt en Eva isoleert alleen maar. Nu geen deksel en maar een dun dekentje.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik gebruik ook geen deksel, nu niet eens een dekentje, ze gaat gewoon in shirt met lange mouwen en lange broek in de maxicosi wandelen.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Misschien is dat nog wel beter, gewoon zonder dekentje inderdaad. En goed in haar nekje voelen of ze het niet te warm heeft, maar dat weet je wel. ;)

7. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Nou ik heb het geweten vanmorgen met die warmte, ik moest wel weg naar bekkenfysio maar ik had het liefst thuis gebleven. Met deksel bedoelen jullie de kap van de kinderwagen? Ik had de kap wel op, parasolletje, dekentje, lakentje en Anne had alleen een rompertje aan. En huilen dat ze deed. Had het veel te warm, ik had het ook warm. Volgende keer misschien inderdaad flanellen luier, goed idee.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik denk dat Pixie met deksel die overkapping van de bak bedoelt die je er op kan klikken, niet het "dak". Of niet Pixie?

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dekentjes? met dit weer. mijn god moet er niet aan denken! die van mij ligt nu met een romper en een shirtje met korte mouw te slapen en die trapt lakentje gewoon weg. veel te benauwd hoor. en vanmiddag in de wagen? gewoon broekje rompertje en shirt korte mouw. warm zat!

10. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    dank voor de reacties. ik weet het nu wel :D
    idd vlinderbloem ik bedoel de ding die je boven de deken gedeelte kan vast maken.
    ga dan in de warme dagen wat beter voorbereid.. dan haar maar in de kleertjes in de bak ..een lakentje en een parasol kopen

11. EmyD

EmyD Niet meer actief

Jullie kleine is wel wat jonger, maar onze meid ligt met dit weer alleen in haar kleertjes in de wandelwagen. Parasolletje erboven, en goed insmeren met zonnebrand. Ze heeft dan een rompertje met korte mouwen, een t-shirtje en een kort broekje aan (geen sokjes..!), en ze heeft het nog goed warm...

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons kindje ligt ook alleen met kleertjes aan. Geen deken of lakentje. Alleen pasgeborene moet je toch 1 laagje meer dan jezelf aan doen? Die van mij is 3 maanden en kleed ik overdag net zo luchtig als mezelf. Hou het wel goed in de gaten bij zijn nekje.

13. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    ik heb haar nu echt alleen met een rompertje en korte broek/luchtige broek in de wandelwagen. Die deksel deed ik er alleen op als het regende...

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Julian ligt thuis (flat, bovenste etage) alleen in zijjn romper en als we naar buiten gaan met kleren en een lakentje over de wagen, dit is goed toch?

15. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    mijn zoon ligt alleen in een romper en lakentje trap hij nog weg
    hij zweet zo erg

16. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    pfoehh.. ik zou dat helemaal niet doen. (ben op dat gebied eigenwijs zegt mijn ma) toen jamie een paar maanden oud was (december) ging hij gewoon in een langebroek, tshirt met lange mouw en een vest in de maxicosi. dekentje erover heen en klaar.

nu met dit weer is hij natuurlijk een stuk ouder (8 maanden) maar vandaag heeft hij gewoon lekker in zijn rompertje gelegen. geen dekentjes of dergelijke...

in een maxi cosi is het zoiezo al erg warm (jamie ligt er altijd in te zweten) ik zou haar met dit weer gewoon lichte kleertjes aangeven. rompertje, licht broekje en tshirt. en mss als het wat waait ofzo heeel licht lakentje erover...

Deel Deze Pagina