Het is dan zover, ik ben zwanger, nu bijna 7 weken volgens mijn eigen berekening. Nu 2,5 jaar geleden heb ik een doodgeboorte meegemaakt op 7 maanden zwangerschap. Jullie kunnen wel nagaan hoe ik in mijn zwangerschap zit.... angstig. Ik probeer te genieten, maar het lukt me niet. Ik ben bang dat me weer hetzelfde gaat overkomen, ik slaap slecht en als ik slaap heb ik nachtmerries. Ik probeer te lachen en blij te zijn, maar ben het diep van binnen niet. Wie herkent zich in het verhaal en heeft tips of trucs om toch deze moeilijke tijd door te komen.
Jeetje meis...ik herken mezelf niet in je verhaal maar kan me de angst goed voorstellen (onze volgende zwangerschap zal ook anders zijn door een ma 11+4 weken en vmk met 7 wk)...ik denk niet dat er tips zijn om deze angstige tijd door te komen of te voorkomen... Wees niet te hard voor jezelf en geef jezelf de tijd... Wel gefeliciteerd en al heb je niets aan het bovenstaande ik wou je toch heel graag even feliciteren en een hart onder de riem steken. Liefs Bob
Dank je Bob! Ondanks alles ben ik met vlagen toch erg gelukkig! En ze zeggen what doesnt kill you, makes you stronger
Misschien kan je je topic beter laten verplaatsen naar de vlinderlounge. Daar zijn er meer die het hebben meegemaakt. Ik weet niet hoe een volgende zwangerschap zal zijn, maar denk zelf dat het er ook van af hangt waaraan je kindje is overleden.. Het zal vast eng en moeilijk zijn. Maar probeer er toch wel vertrouwen in te hebben. Een zwangerschap na het verlies van een kindje zal nooit meer hetzelfde zijn. Maar 't blijft een wonder, weer een kindje in je buik. Gefeliciteerd met je zwangerschap en hoop dat alles goed verloopt!
Ik heb zelf een ma gehad met 10 weken. was echt een keiharde donderslag!! Mensen reageerden ook niet allemaal even 'aardig'. Na 8 maanden was ik pas weer zwanger. Nu ben ik 31 weken. Tot aan 15 weken heb ik er voor geen seconde van kunnen genieten. Kreeg ook nog eens bloedverlies. Thuis praatten mijn man en ik ook niet over de zwangerschap. Pas na 16 weken verandere dat. Maar nu met 31 weken kijk ik nog elke keer angstig in de wcpot. De angst blijft gewoon. We hebben in totaal 8 echo's gehad, maar dat veranderd er weinig aan. Meid, je moet er gewoon doorheen. Hoe akelig dat ook klinkt. Sterkte!