Hallo iedereen, Mijn vriend eet dus helemaal niks van groenten, en daardoor eet ik al een paar jaar niet meer met hem mee avondeten, ik eet meestal een boterham omdat ik niet voor mezelf ( nu wel voor dochtertje ) een hoop groenten ga maken. Vriend eet alleen vlees en gekookte aardappelen, en dan is me de zin echt over. Ik hou heel erg van koken maar doe het niet omdat het toch niet word opgegeten. Nu heb ik dit gisteren aangekaart en heeft die beloofd om alles te eten wat ik maak. Heel fijn dus, daarvoor terug krijgt die dat we savonds gezamenlijk eten. Nu is mijn vraag; ik heb nog nooit ovenschotels gemaakt, maar als ik op internet kijk krijg ik vaak ingewikkelde recepten met ingredienten waar ik nog nooit van heb gehoord. Weet iemand een lekkere ovenschotel? Of heb je een eigen recept van lasagna, of weet je toevallig iets met vis of verse zalm in een salade of onder de spaghetti? Alsjeblieft zet het recept hier neer want ik moet hoognodig beginnen met kokkerellen en mijn man eens gezond eten leren..
Hier ook zo ene! Nu doe ik veel alles mengen met elkaar, of ovenschotels! En die gaan er goed in bij m! Of ik maak spagettie met verse groente erdoor! Of lekker lasagna met spinazie en mozarella!
Heb je ook al op smulweb gekeken? Ik vind die app ideaal. Er zijn daar makkelijke en moeilijke recepten te vinden.
Ik maak vaak recepten van de AH app. Makkelijk, en geen rare producten die erin moeten, je kan het gewoon bij de supermarkt kopen. De pastasalade met basilicumolie, erg lekker De Mexicaanse ovenschotel ook, die heb ik vorige week nog gemaakt, makkelijk, simpel en je kan zelf weten hoeveel vlees, groenten enz. Je erin doet. Misschien dat tortilla's maken ook handig is. Je zet gewoon beschikkende schalen op tafel wat je erin kan doen, zoals sla, maïs, geraspte kaas, tomaten, paprika champignons. Je maakt een grote pan gehakt of kip met kruiden erdoor. En je kan zelf weten wat je erop doet. Ik zeg succes en smakelijk eten
Ik maak vaak een ovenschotel gebaseerd op de Engelse sheperd's pie. Je bakt gehakt rul, voegt een potje doperwten/wortels/maïs of anders voorgekookte bloemkool, broccoli, courgette, aubergine, net wat je lekker lijkt toe (ik doe meestal worteltjes met doperwten en champions). Even meebakken met het gehakt. Dan een scheut tomatenketchup erbij en een scheut worchestersauce (kun je vinden bij de maggi). Dan nog even laten pruttelen en in een ovenschaal doen. Er boven op doe je aardappelpuree (maak ik zelf, maar uit een pakje kan ook). Beetje paneermeel erover en dan ongeveer 25-30 minuten in de oven op 180 graden.
Ik heb toevallig eergisteren een heerlijk recept gevonden voor pasta met zalm. Waarvan mijn 5-jarige ook smulde (en normaal moppert hij wel om groene blaadjes) . En het klaarmaken was ook niet zo moeilijk: Pasta zalm-spinazie - Recept - Allerhande - Albert Heijn
En over wat voor ingredienten heb je het dan waarvan je denkt "wat is dat??" Dan weet ik een beetje in welke richting ik moet denken. Wel echt een verschrikkelijk slecht voorbeeld voor zijn kind trouwens, wilde ik echt even gezegd hebben.
Wat hier in het begin van het samenwonen hielp is uit eten te gaan. Niet iedere dag maar een keer in de week of per maand net wat je wil. Dan ging ik iets bestellen wat ik nooit at ... zo heb ik veel lekkere dingen leren eten. Misschien ook een tip voor jullie.
Even snuffelen op snelklaar.nl is erg leuk. E handige daarvan is dat je kunt zoeken op ingrediënten. Dus als je iets met kip wil maken.. Nog paprika en tomaat hebt liggen... Zoek je op kip, paprika, tomaat en krijg je daar allerlei recepten voor. Moet toegeven... Ze zijn niet allemaal echt snel klaar maar meeste dingen staan binnen een half uur op tafel (of evt in de oven... Maar dus ook niet enorm ingewikkeld)
Ingredienten.nl werkt hetzelfde. Opgeven wat je in huis hebt en je krijgt een hele rits met recepten. Ah.nl vind ik zelf ook heel fijn. En (de app van) smulweb!!
Dit recept komt van de AH receptjes, maar ik maak het al een tijdje en het is bij zilverman erg populair. Je doet rode kool (potje) of bietjes (potje of voorgekookt) met stukjes appel onderin de overnschaal. Daar overheen doe je gekruide tempe (kan voorgekruid in pakjes krijgen, anders gekruid gehakt). Daar overheen doe je aardappelpuree en bovenop die je wat gestampte walnootjes. In de oven (ong. 30 min, 180 graden) en je hebt een heerlijk winters gerecht. Of banaantjes in plakjes snijden, kerriesaus (uit een pakje of potje) erover, erwtjes en cashewnoten er doorheen. Beetje rijst erbij. We eten thuis bijna nooit uit pakjes, maar mijn vriend vindt deze gerechtjes heel lekker.
Mijn vriend is ook nogal een moeilijke groenten-eter. Ik maak regelmatig spaghetti met bolognesesaus met "verborgen" groenten, heel makkelijk. Gewoon een pak spaghetti koken. In een pan gehakt met wat gesnipperde uitjes bakken, in een andere pan een kant en klaar groenten pakket koken. Als het gehakt met de uitjes klaar zijn 2 blikjes tomatenpuree meebakken. Als de groenten klaar zijn, deze afgieten en met de staafmixer erdoorheen gaan. Dan alles bij elkaar doen in de pan, een pakje gezeefde tomaten erbij en nog op smaak brengen met kruiden naar wens. Hier is het een groot succes in ieder geval!
De Makkelijke Maaltijd Hier ook vele lekkere recepten. Makkelijke en moeilijkere. Eigelijk van alles wat. Ook staan er vaak filmpjes bij zodat je niet alleen het recept kan lezen, maar het ook word voorgedaan. Ook kan je uitleg over de basistechnieken vinden, zoals maken van een saus of schillen van bepaalde groente, openen van oesters enz