Mooie herinnering aan oma...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moniki, 12 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hoi meiden,

Zoals jullie wellicht weten heeft mijn moeder longkanker. Ze krijgt nu chemo voor levensverlenging en als dat aanslaat heeft ze waarschijnlijk nog een half jaar tot een jaar.

Nu wil ik graag voor mijn kinderen een mooie herinnering aan hun oma (behalve foto's). Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel...

Wie heeft er ideeën voor een mooie herinnering aan oma?

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Een vriendin van me haar vader is overleden. Ze hebben zijn vingerafdruk genomen en in een hartjeshanger (ketting) laten verwerken. Is echt heel mooi! Hij was al overleden toen ze zijn afdruk namen, maar vind het echt een heel mooi iets.

3. Wietje79

Wietje79 Actief lid

7 feb 2009
    384
    0
    0
    Mijn moeder is afgelopen 1 mei overleden.
    Zij heeft een klein stukje in de baby boeken van de jongens geschreven.
    Voor mij heeft ze het boek 'mam, vertel eens' (voor een deel) ingevuld. Helaas was ze al snel te ziek om uitgebreid het boek in te vullen. Je hebt deze boeken ook vanuit het 'oma' standpunt.
    Ook hebben beide jongens een besteksetje en een gegraveerde beker van haar gekregen voor hun eerste verjaardag. De oudste van haar persoonlijk de jongste hebben we helaas zelf moeten geven want toen was ze er niet meer (mijn moeder heeft de koop wel zelf geregeld maar was te ziek om het zelf te kopen dus een vriendin van haar heeft het gekocht).
    Verder zou je ook een knuffelbeestje (o.i.d.) kunnen (laten) maken van kleding van je moeder.

Ik wens jou, jullie enorm veel sterkte de komende tijd.
    Probeer, hoe moeilijk ook, nog zo veel mogelijk te genieten...

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    *snik*
    mijn moeder is vorig jaar overleden en ik heb voor elk kind iets persoonlijks van mijn moeder. Sowieso voor allemaal een boek (ze las graag en had veeel boeken) voor de meiden een 'annie' (handtasje) mijn oudste dochter een ring, Haar foto staat in de woonkamer en de oudsten hebben haar foto ook. De jongste heeft haar nooit gekend, ze overleed toen ik 7mnd zwanger was. Voor die van 4 en 2 is ze dode oma. maar ze herinneren zich haar eigenlijk al niet echt meer.
    Misschien kan je moeder bijv nog iets in een poeziealbum schrijven of het boek: Oma vertel eens?

5. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn vader is afgelopen augustus overleden aan longkanker.
    Dat wij het te horen kregen ( december 2 jaar terug) heb ik met de kerst het boek: opa vertel is gegeven.
    Deze heeft hij helaas niet helemaal kunnen invullen, maar wel grotendeels.

Laat oma eventueel wat mooie stukjes schrijven die ze met je kinderen heeft gedaan?

6. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb meteen het boek.. Oma vertel eens besteld!
    De versie ''Mam" vertel eens heb ik al van haar..

7. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Dank jullie wel meiden.

Zat zelf ook al te denken om te vragen of ze wat voor hun wil schrijven.
    Dat boek Oma vertel es heb ik ook aan gedacht, maar ze heeft zelf niet zo'n leuke jeugd gehad. Zou dat boek niet te confronterend zijn dan?

Het idee van een sieraad met vingerafdruk vind ik erg leuk voor m'n dochter. Vind het voor m'n zoontje wel lastig....

@Wietje dank je wel meis

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    een mooi lapjes deken (quilt idee) met kleding stukjes van haar hoeft natuurlijk niet groot te zijn en wellicht voor andere kleinkinderen en voor jezelf(broers en zussen) ook een mooie herrinering

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Ja dat en dan vooral ook de blouse-/ broek- en jaszakjes. Mooie knopen, ritsen etc.
    Kunnen de kindjes dan "geheimen" in doen.

Sterkte in deze moeilijke tijd. Probeer tussen alle tranen ook de zon te zien, en alle mooie herinneringen.

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Deze heb je nu bij de Action trouwens maar het is best een dik boek met veel vragen... ze kosten overigens maar 1,99 dus je kunt hem altijd halen en zelf even kijken...?

11. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Een klein doosje met spulletjes? Met kaartjes van haar, foto's? Of een stukje film zodat ze Oma ook kunnen zien bewegen en horen praten?

Ik heb stukjes film van mijn Oma met onze oudste en wat zijn die mij dierbaar. Haar horen en zien praten tegen onze oudste.
    Ik heb zelf iets met gebruiksvoorwerpen.

Deel Deze Pagina