Opa en Oma met Kids op vliegvakantie!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door beautifulboys, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beautifulboys

beautifulboys Niet meer actief

Hallo,

Omdat wij helaas niet het geld hebben om met onze kids op vakantie te gaan hebben mijn ouders aangeboden mijn kids mee te nemen op vakantie:) een vliegvakantie heeft wel hun voorkeur ivm meer zekerheid qua lekker zonning weer. ze willen zo rond 20 juni gaan.
    Alleen waarheen is nog een beetje moeilijk.. Turkije lijkt me op dit moment niet de meest veilige/stabiele keuze.Canarische eilanden is vrijwel onbetaalbaar. dan blijft mischien Egypte over? maar zijn daar ook wel leuke parken voor kleine kids? 2 en 4 jr? of iemand andere leuke ideen?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou niet naar alle landen gaan die je opnoemt, Egypte is vaak onrustig.

Ik zou toch Europa doen en anders later gaan.

En als het mijn situatie zou zijn, zou ik ook wel mee willen want mijn kinderen alleen met opa en oma laten gaan lijkt mij wel eng ( persoonlijk)!

3. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
  4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat lief en leuk!
    Er is een hoop waar je heen kan vliegen met lekker weer in de zomer. Wij zijn zelf afgelopen jaar naar Curaçao geweest. Maar Zuid Italië of Spanje zit je ook wel goed!

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    ze willen 20 juni gaan, dan is het in heel zuid Europa al prachtig weer. Griekenland, Italie, zuid frankrijk, spanje, Portugal, echt genoeg opties.
    wij zijn de afgelopen jaren ook in juni, dus al eerder op vakantie geweest, zowel de costa brava (noord spanje) als de griekse eilanden waren prima qua temperatuur.
    Ik zou denk ik voor griekenland kreta bijvoorbeeld of (zuid)spanje gaan genoeg keuze qua accomodaties.

wat onwijs lief van opa en oma!

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Zakynthos? Of een ander westelijk grieks eiland. Ook nog goed te doen qua vlieguren.
    Wel lief van ze zeg, mogen jullie niet ook mee?

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Wat lief van je ouders! Maar mogen jullie dan niet mee?
    In juni kan en mag je in Zuid Europa ook mooi weer verwachten. Zoals hier boven al gezegd is Egypte momenteel ook erg onrustig, daarom is het nu ook zo goedkoop.
    Je zou kunnen kijken naar:
    - Griekenland
    - Spanje, alles onder Benidorm zou mooi weer moeten hebben. De Balearen zijn ook heerlijk!
    - Zuid Italië
    - Portugal
    - Bulgarije
    Overal heeft men wel leuke dingen voor kinderen.
    Vergelijk de kosten van een pakketreis ook eens met de kosten van een losse vlucht en hotelboeking, dat kan aardig schelen!

8. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.875
    5.114
    113
    Italië, Spanje of Griekenland

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou zelf wel kijken of ik het geld voor 2 tickets niet opzij weet te leggen, maar eigenlijk kan zuid-europa altijd wel. Je kunt natuurlijk pech hebben met het weer, maar je weet het gewoon toch nooit helemaal zeker (tenzij je vrij ver weg gaat vliegen en zelfs dan houd je altijd een kans op minder weer) ;)

10. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou dan eerder wat dichterbij zodat het goedkoper is en jullie ook mee kunnen, dat lijkt mij fijner voor jullie en oma en opa

11. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Is zuid Frankrijk geen optie? Al mooi weer en misschien kunnen jullie er dan ook nog achteraan rijden..of goedkoop vliegen ofzo!

Wel lief van opa en oma!

12. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Dat zou ik niet goed vinden. Mijn kinderen, en zeker niet van die leeftijd gaan niet met anderen mee op vakantie, en al helemaal niet vliegen. Ook al is het heel lief van ze.

Willen ze niet met jullie een week/midweek/weekend in een huisje ergens zodat jullie ook mee kunnen?

13. beautifulboys

ik geef mijn kids niet zomaar mee;) mijn ouders zorgen in het dagelijks leven ook mee voor ze! en ze kunnen hun door en door.vliegen is geen probleem voor ze.het liefst willen ze ook dat wij meegaan en zouden ze het graag betalen maar ook hun hebben helaas een limiet.
    ja een vakantie dichterbij huis kan maar is niet veel goedkoper.met de auto op vakantie is vrijwel nog duurder als vliegen. ( benzine tolwegen ) een huisje in nl of ardennnen heeft niet echt onze voorkeur:) .
    het budget is max 2000 euro liefst minder:) mijn ouders hebben altijd vakanties gehad dichtbij en sinds vorig jaar mocht mijn moeder eindelijk vliegen sinds 25 jaar. en nu wil ze graag meer zien dan altijd een huisje dichtbij;)

Ik ben niet bang om mijn kids mee te geven aan mijn ouders, zeker omdat mijn kids mijn ouders als soort 2e papa en mama zien;) dat zit wel goed.
    mischien dat alleen de oudste meegaat en wij met de jongste thuis vertoeven. even kijken:) ik heb een beetje rondgekeken maar schrik echt van de prijzen! ja turkije is goedkoop maar daar voel ik me inderdaad niet prettig bij dus dat word het zeker niet;) en via tui kan ik binnenland /europa zie ik daar geen vliegtuigje bijstaan.. zouden ze daar niet naartoe vliegen? ik ben eigenlijk alleen maar bekend met tui ( voorheen arke ) corendon is met de meeste reizen 500 euro duurder in totaalprijs. tui geeft grote kortingen en corendon niet in de totaalprijs... moeilijk moeilijk.

14. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Spanje is ook al mooi weer dan. Via Sunweb wellicht?

15. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ts vraagt toch niet of ze het wel of niet moet doen? Ze vraagt waarheen.

Wij zijn 3 jaar geleden naar Salou geweest in Juni. Prachtig weer gehad. Zaten in een hotel voor 10 dagen, waren 1600 euro kwijt. Kinderen zijn nml heel goedkoop :)

Ik zou dus ook voor zuid-Spanje kiezen of bijv Mallorca. Maar ook de griekse Eilanden zijn super. Bijvoorbeeld hotel Peridis op Kos! Super met kinderen.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dat bovenstaande ben ik toch niet met je eens,

Wij zijn afgelopen jaar met 4 kinderen en 2 volwassenen met de auto naar de Dordogne geweest ( eerste twee weken van juli) en waren voor een ingerichte tent 6 persoons 733 euro kwijt voor 14 dagen. Daar komt nog 150 bezine heen weg en 150 benzine terug weg, 50 euro heen tol en 50 euro terug tol. Dan heb je nog boodschappen maar gezien je thuis ook boodschappen doet rekenen wij dit niet mee.

Hoewel jullie misschien de benzine en tol dubbel zullen moeten doen omdat je met 2 auto's zult moeten rijden. Maas dan nog is een vakantie niet duurder dan 1600 euro. En dan is het daar eventueel dingen ondernemen maar dat is aan jezelf, Wij verbleven lekker op de camping omdat er een groot water paradijs was met veel speeltoestellen in het water en wild water baan waar je met banden af kon, een speeltuin er naast en een kleine indoor speeltuin en Nederlandse animatie.

Dat kan niet duurder Zijn of minstens zo duur zijn als een vliegvakantie. Zo wel zie ik graag voorbeelden want dat zou voor ons ook het overwegen waard zijn om te gaan vliegen met 4 kinderen

17. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Via kras.nl kun je selecteren op vakanties met kinderkorting. In dat geval betaal je maar een klein prijsje voor de kids.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou voor griekenland gaan :) en dan zakynthos of corfu. Maar mallorca en het kleinere menorca staat ook ontzettend goed bekend met kinderen.

19. beautifulboys

Ik reken de boodschappen wel mee;) en reistijd en dingen die we willen doen en raamsticker . Met allinn Weten we waar we aan toe zijn met het geld. Het is dan de bedoeling niets buiten het hotel uit te geven en echt 1x comfor . Wij zijn vorig jaar met zijn 3en Turkije geweest voor 1100 allinn 5 sterren net een week voor die coup. comfort class tui. ( alleen vond turkije niet prettig) mischien als kids ouder zijn een tent wel heel leuk is! Maar nu denk ik dat mijn ouders het lekker makkelijk willen houden en gewoon willen relaxen met de kids. Geen zorgen om eten koken opruimen . Een xtje lekker allinn en alle tijd voor kids. Maar ook jou idee is zeker leuk voor de toekomst :)

20. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Maargoed als je niet op vakantie gaat ben je thuis natuurlijk ook gewoon je eten en drinken "kwijt" dus op vakantie boodschappen doen of thuis ... En boodschappen kun je ook nog mee nemen, en wij zijn zeker ook naar Turkije geweest, meerdere keren met de kinderen, wij gaan om en om Turkije of Spanje all in en het jaar erop camping, bij all in dan betalen we rond de 12/1300 euro voor 5 personen ( jongste was er nog niet ) all in wij gaan nooit het resort af met water paradijs luxe kamers 5 sterren maar dan maar 8 dagen en niet in het hoogseizoen wat nu toch wel weer noodzakelijk is met school van de kinderen en wij nu dus minimaal 2000 kwijt zijn voor 8 dagen.

Daarom nu met een vierde kindje besloten het toch maar even alleen bij de camping te houden, omdat we afgelopen jaar maar totaal 1300 euro kwijt waren voor de reis overnachting onderweg benzine tol boodschappen en dat 14 dagen.

Marja zo iedereen zijn voorkeur hè ;)

Deel Deze Pagina