Show je betegelde tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door EdN, 22 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Wij hebben een hele mooie groene tuin geërfd van de vorige eigenaren van onze woning. Echt een schitterende tuin..... als je van tuinieren houdt! Wat bij ons dus betekent dat we vaak tegen een overwoekerde groene massa zitten aan te kijken. :) We doen ons best wel hoor, maar dan hebben we er bijvoorbeeld een hele dag bloedig aan gewerkt en ziet ie er tiptop uit: 3 weken later begint het onkruid al weer te groeien en kunnen we opnieuw beginnen. En we vinden het gewoon allebei niet leuk, niet ontspannend, kortom, vervelend!

Volgend jaar willen we de boel lekker laten betegelen. Dan een paar leuke bakken met plantjes er in, en dat is voor ons wel weer groen genoeg. Nu ben ik op zoek naar inspiratie, dussss: wie wil zijn betegelde tuin showen? Als je nog weet wat je er ongeveer aan uitgegeven hebt, dan ben ik daar ook wel benieuwd naar.

Alvast bedankt!

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kan je nu geen foto laten zien, we zijn met vakantie. Wij hebben niet echt een grote tuin en omdat we meteen uit onze tuin op een groot grasveld stappen hebben we hem ook laten betegelen. De kids picknicken op het gras en spelen daar ook altijd. Onze tuin is dus meer een terras. Ik heb lang getwijfeld wag we als afscheiding moesten nemen. Uiteindelijk zijn we tegen grote stenen bielzen aangelopen. Hiervan hebben we over de lengte van de tuin (6m) een bak laten maken. Onze tuin is gescheiden met dat van de buren dmv een tuinkast rechts. Vanaf de tuinkast tot het eind van de tuin nog zo'n 4 meter hebben we ook een bak laten maken. Waar de bakken bij elkaar komen zit een deurtje. Doordat de tuin opgehoogd is zie je in de tuin 3 rijen en vanaf het gras 4 rijen. De "bielzen" zijn donker grijs strak en in de bakken staan grote groene planten om toch een afscheiding te hebben. Ik ben er super blij mee. Laatst vroeg er iemand welke tuinarchitect of welk tuincentrum dat ontworpen had omdat het een mooie oplossing was en het er super uit zag. Zelf bedacht en uit laten voeren door mijn broer die dit voor zijn werk deed want het is een zware klus het goed waterpas te krijgen en hij had ook de middelen die dingen te tillen. We waren weg van die bielzen maar waren wel duur, volgens mij 15,95 ps. Maar bedacht me dat als het af was het super mooi zou zijn en dat is het ook. Daarnaast gaat het jaaaaren mee dus het geld meer dan waard!

3. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Up! Verder niemand?

4. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    #4 Mama van 3, 24 jul 2012
    Laatst bewerkt: 24 jul 2012
    Wj hebben veel tegels van 60 bij 60 dan een stuk van 12 vierkante meter kunstgras voor de kids en aan beide zijkanten van de tuin plantenbakken van stenbielzen 3 hoog met plantjes erin. Ik zal zo ff kijken of ik een fotovoor je heb.

Wj waren 4500 euro kwijt exclusief planten, kunstgras, schutting. Die laatste dingen hebben we zelf aangeschaft enneergelegd/gezet.

Foto's

Bekijk bijlage 262211

Bekijk bijlage 262210

5. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Wij hebben de tegels allemaal verwijdert en gras laten groeien :D

R. was (is nog steeds) een ongeluksvogeltje die twee stappen liep en viel, vond gras dus net even iets kindervriendelijker voor hem :D:D:D

Willen jullie het betegelen laten of doen jullie dat dan straks zelf?
    Mocht je het namelijk zelf willen doen kan ik je de tip geven om op marktplaats naar tegels te zoeken.
    In 8 van de 10 gevallen kan je ze namelijk gratis (of voor heel weinig) ophalen dat spaart natuurlijk een hoop geld ;)
    Hoogedrukreiniger erop en ze zien er als nieuw uit.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    ik zal ook even kijken voor foto's. Ook wij hebben veel tegels, bakken gemaakt met stapel blokken en kunstgras.

7. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Bij ons zag hij er zo uit toen we net klaar waren met tegelen. Heb geen andere foto's hier op mijn pc staan. Nu staan de perkjes vol leuke plantjes etc. En hebben we een mooie tuinset, hihi

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    #Helemaal offtopic: Wat jammer!!! Een groene tuin is idd. veel werk, maar het resultaat is vaak prachtig. Wij zijn bezig met een plant-rijke tuin en het is veel werk maar o zo mooi!

#Ontopic: Denk eraan dat je de tuin lichtelijk laat aflopen? Anders staat de tuin bij een flinke regenbui blanco.

9. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48

Oooooh wat mooi!! :)

10. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Wat leuk om te zien, vind ideeen opdoen altijd erg leuk! Succes met het vinden van de juiste tegels ed.

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Jaaa wij willen ons tuin ook betegelen, dus kom maar op met de foto's!

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ook opzoek naar ideeën voor een betegelde tuin. Hebben nu gras maar dat bevalt niet zo meer...

13. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Ja, ben ik ook wel met je eens hoor, maar wij moeten realistisch zijn en erkennen dat dit aan ons gewoon niet besteed is. Nu hebben we een tuin die in theorie heel moe is, maar die feitelijk best vaak niet zo mooi is, omdat er nodig wat in moet gebeuren, en dat vind ik gewoon zonde.

Bedankt voor de foto's tot nu toe, echt heel prettig om wat plaatjes er bij te hebben,

14. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Ik zal morgen ff een foto plaatsen onze tuin is bijna klaar alleen nog gras en de vijver afwerken.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik heb helaas alleen maar een foto van toen het net een paar minuten af was. Inmiddels is de tuin opgeleukt met potten met mooie planten, een tuinset en gisteravond heeft mijn man een verhoogde border gemaakt van ruwe tegels in de kleur van de tegels op de grond. Erg mooi. Ik miste na 2 jaar tegels toch een stukje tuin dus vandaar de border.
    Ik vind de tegels vooral erg praktisch met de kinderen, ze kunnen lekker hun gang gaan zo en in mijn vorige tuin werd ik gek van al het snoeien, maaien en onkruid wieden.

Bijgevoegde bestanden:

16. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Oh.. verkeerde foto.. hahaha, nog met het zand en blij konijn :D

Bijgevoegde bestanden:

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

stenen lijken veel op die van ons :D

18. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Dit is onze tuin waar ik helemaal blij mee ben. Zoals je ziet veel betegeld. met stapelblokken planten bakken gemaakt en een stuk kunst gras. Zodra de kids ouder zijn en we willen meer groen/planten in de tuin komen er waarschijnlijk leuke grote plantenpotten/bakken.

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier onze tuin. ( dat groene rechts is een groentetuintje )
    Rechts vanaf waar ik de foto genomen heb staat onze tuinset

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    1 kant van de tuin, andere kant kijk je tegen geluidswal (bos ( aan) zo was het aangelegd. vind het niet heel mooi maar ook niet heel lelijk;)

Deel Deze Pagina