hallo dames, ben net terug uit ziekenhuis voor onderzoek. Op de inwendige echo bleek dat ik erg veel eiblaasjes had wat evt duidt op PCO! Verder uitgebreidt bloedonderzoek wel te verstaan 8 buisjes bloed waar ik pas over 6 weken uitslag van krijg. Stomme wachttijden! Nu gebruik ik wel ovulatietesten en weet dus dat die vorige week positief was! Nu ik weg ben bij de dokter schieten er allerlei vragen door mijn hoofd zoals: De dokters denken net zoals ik dat ik eisprong heb gehad maar is dat dan ook gewoon een kans zoals bij vrouwen die geen PCO hebben? En de topics die er over clomid staan zijn dat ook allemaal vrouwen die PCO hebben? Tot slot zien ze op een inwendige echo ook of je endostromise hebt? Ik weet dat ik het niet goed gespeld heb maar ik bedoel die verklevingen? Want daar hebben ze niets over gezegd! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ben wel een beetje onthutst en hoop dat mijn wens niet onmogelijk is geworden door dit oordeel! kus nina
Wat duurt dan lang zeg dat je op de uitslag moet wachtten van je bloed. Ik hoop dat de tijd snel voorbij is en dat je dan weet waar je aan toe ben. Veel succes en ik hoop voor je dat je in 2007 zwanger zal zijn. Liefs Jolie
Hoi Nina, Wat een vragen he? Bij mij is in oktober PCO vastgesteld en ik zat ook vol met vragen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik meer geleerd heb van dit forum dan van de antwoorden van de huisarts of gyn. Maar om alvast maar een vraag te beantwoorden: als je een eisprong hebt dan heb je gewoon een kans. Het is ook niet zo dat je als je PCO hebt absoluut geen eisprong kan hebben, sommigen hebben er af en toe één. Als je vorige week geklust heb dan heb je dus wel een kans om zwanger te zijn. Niet iedereen die Clomid gebruikt heeft PCO, maar voor mijn gevoel zijn het er wel veel. In de Clomid-topics zitten dus veel meiden met PCO. Over die verklevingen weet ik niet veel, want ik heb dat niet. Ik denk dat ze dat wel hadden kunnen zien op de echo. En dan had de dokter er vast wel iets van gezegd tegen je. Enne... de moed niet opgeven, hoor. Een paar maanden geleden voelde ik me net zo als jij en nu... met een beetje hulp van Clomid heb ik gewoon mijn eerste eisprong gehad! PCO hebben betekent absoluut niet dat je geen kans hebt om zwanger te worden. Je hebt alleen een beetje hulp nodig...
Hoi Nina, Ik krijg binnenkort ws. ook dezelfde onderzoeken dus kan je er nu nog niks nuttigs over vertellen. Maar als ik jou zo hoor is het dus niet verkeerd om een briefje met vragen mee te nemen. Als ik antwoord krijg waar jij nog wat aan hebt dan kom ik het hier melden hoor! Als je Endometriose hebt dan neem ik aan dat ze dat wel aan je verteld zouden hebben! Goed zeg dat je een positieve ovulatietest had! Je hebt dan net zoveel kans om zwanger te worden hoor! Alleen minder kansen per jaar. Ik ben net ongi geworden na cyclus van 62 dgn na het stoppen met pil. En ik heb het idee dat ik ook een eisprong heb gehad. Dus goeie hoop. Heb nog geen oproep van de gyn dus nog even afwachten. Ik denk dat het wel PCO is want heb bijna alle symptomen. Jij ook veel sterkte met wachten op de uitslag en met alle onzekerheid! Kus Isa
Hoi Nina, Bij mij is in april PCO vastgesteld, ik had 3x per jaar ongeveer een eisprong. Simba heeft je eigenlijk bijna alles al beantwoord, alleen die vraag over endiometrose. Deze kan ik je wel beantwoorden. Deze verklevingen zijn niet altijd te zien via een echo, een vriendin van mij heeft hier namelijk last van en zij regelmatig MRI scans om te kijken naar verklevingen. Maar als je dit zou hebben, zou je wel iets merken, bijv. pijn en erge krampen. De gyn zal zeker zoiets in de gaten houden en bij twijfels een scan laten maken. Als ie hier niets over heeft gezegd, dan denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.
onwijs fijn dat jullie zo reageren....het voelt toch wel echt op je bent gezakt voor je examen....dat je gefaald hebt...snappen jullie mijn gevoelens? Simba en mercedes hebben jullie nog andere onderzoeken gehad behalve inwendig onderzoek en bloedonderzoek? Ik heb namelijk op drie maanden na wel eisprongen gehad maar helaas niet zwanger..ik hoop dat verder alles goed is en misschien met een pilletje geholpen ben! begrijp ik goed dat jullie nu allebei wel een eisprong hebben gehad afgelopen cyclus? Isa en Jolie ook jullie heel veel succes en ik duim voor jullie mee! liefs nina
Hoi Nina, Ik wil je even laten weten dat je met PCO wel zwanger kunt raken. Ook ik heb PCO (al ruim 10 jaar geleden vastgesteld). Met behulp van Clomid ben ik vier jaar geleden zwanger geraakt. Het resultaat is een mooie, gezonde zoon. Helaas wil het nu niet lukken, maar we hebben de IVF nog achter de hand. Maar wat ik wilde zeggen: het is mogelijk om zwanger te raken. Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel raak mag zijn. Groetjes, Jaycey
Hallo Nina, Ik wil je heel veel sterkte wensen in de MMM! Ook ik heb PCO en start waarschijnlijk in maart met de clomid. Ik ben nog niet actief in dat topic, maar er zitten wel veel meiden met PCO.
Hoi, Ook ik heb PCOS...... Ik heb in een half jaar maar 1 eisprong gehad.... Je hebt gewoon een kans om zwanger te raken als je pcos hebt en je hebt een eisprong... Enkel heb je alleen minder kansen in een jaar waardoor het dus heel lang kan duren voor je op de natuurlijke manier zwanger wordt. toen ik met clomid begon (50mg) toen kreeg ik ineens een eisprong... bij de 2e ronde was ik zwanger.... Bij mij was het zo dat ik teveel eitjes had die groot waren en uiteindelijk sprong er dus geen een.... ________________________________________ De onderzoeken bestonden bij mij uit: Bloedonderzoek en inwendige echo , meten van lengte en gewicht... (op cola spreekuur bij de gyn)
Hoi Nina, Klopt, ik heb een eisprong gehad, en dat al in de eerste ronde dat ik 50mg Clomid gebruik! Ik ben dus erg blij... Haha, hoe blij kan je zijn met een eisprong! We hebben flink geklust , dus ik moet nu afwachten. 1e Kerstdag is mijn NOD (mijn allereerste NOD ooit ). Ik heb overigens alleen een inwendige onderzoek gehad, dat zei genoeg volgens de gyn. Een bloedonderzoek was niet nodig. Ik wil je heel veel succes wensen! Groetjes, Simba
Ik heb geen ervaring met PCO maar ik wil je wel heel veel succes wensen. Zoals je al gehoord hebt: Er staan echt nog deuren open hoor, voor jullie! Heel veel succes meid! Liefs Elmo
fijn om te horen dat er inderdaad genoeg succesverhalen zijn! Op het ene moment kan ik het allemaal wel goed relativeren en op het andere moment doet het me meer verdriet dan ik had verwacht en dan meer het feit dat ik toch echt in de MMM beland ben....maar ja zoals mijn man zegt ze zijn er om ons te helpen dus we moeten er dankbaar om zijn dat ze er zijn! Simba ik hoop dat je een heel mooi cadeautje kan uitpakken onder de kerstboom....zou je mij nog meer moed geven... Jaycey ook mooi verhaal... ben je van je zoon door zelf te klussen zwannger geworden of met iui? Ook jij heel veel succes met de ivf hoop dat je met 1 poging genoeg hebt en zwanger zult zijn! Elmo voor jou gaat het ook opschieten succes! Voor alle andere fijn dat jullie je verhalen met me hebben willen delen is toch waar wat ze szeggen gedeelde smart is halve smart! dikke kus nina
Ik ben zwanger geworden met behulp van IUI. Naast PCO heb ik nog een probleempje. De zuurgraad is niet goed, waardoor het zaad van mijn man de baarmoeder niet levend bereikt. Vandaar de IUI. Dan wordt dat stuk veilig overbrugd. Het was toen de 3e ronde raak. En ik heb goede hoop op de IVF. Heb er alle vertrouwen in. Heel veel succes meid. Het gaat echt lukken. Groetjes, Jaycey
hallo meiden daar ben ik weer.... We zitten midden in een verhuizing en heb helaas niet de beschikking over computer met internet! Nu een paar dagen later heb ik toch wat specifieke vragen en wie weet zitten er een aantal deskundige dames die misschien het antwoord wel weten? Ik heb waarschijnlijk dus PCO, bloeduitslag die dat moet bevestigen duurt nog erg lang. Na het zoeken op internet bleek ik erg weinig symptomen te hebben. Van de elf maanden heb ik nu drie keer een lange cyclus. Waarvan ik m.b.v. ovu testen zeker weet dat ik van de 11 zeker 9 eisprongen heb gehad wel verlaat soms maar wel gehad? Kun je dan wel spreken van PCO syndroom? Alle andere symptomen heb ik niet? Alleen op de echo zag een verpleegkundige dat ik teveel eiblaasjes had? Ben benieuwd of iemand dit herkend? Kus nina
ze zeggen dan je minder dan 8 keer moet menstrueren om pco te hebben... Moet je nog een keer een echo laten maken dan? En hoezo was het een verpleegkundige en geen gyno, want volgens mij kan een gyno je het best een uitsluitsel geven... Succes
Hoi Vandaag ik bij mij ook PCO vastgesteld, ook alleen maar met een inwendig onderzoek. Nu moet ik naar de huisarts voor hormonen en over 3 maanden willen ze weer een echo doen, met misschien een gyn. gesprek erbij. Dus ik ben benieuwd. Baal wel een btje, dat het ni gewoon kan gaan zoals bij (denk je dan zelf he) iedereen. Maar zoals ik hier lees hebben meer mensen het. Ook zag de arts een verdikking van mn baarmoeder slijm, maar na overleg met gyn. bleek het niet iets te zijn. Ik wacht af, iedereen veel suc6!
Hai Joyce, ik ben in het eramus in rotterdam geweest en had eerst een inwendig onderzoek op dinsdag door twee co assistente. Die telde 17 en 18 ei blaasjes en toen twee dagen later geweest voor een zogenaamd cola screening onderzoek en zij was dus verpleegkundige en die telde 26 en 19 blaasjes? Verder menstrueer ik gewoon heb alleen dus nu drie keer een langere cyclus... Deze laatste keer had ik een posi ovutest en precies 15 dagen later vandaag ongi geworden? Verder heb ik geen van de andere symptomen dus vraag ik me af of je daar dan zomaar vanuit moet gaan of dat ik een lichte variant heb.... Mamma ik kan me voorstellen dat je je een beetje verdrietig voelt! Ik voel me precies zo..het is bij jou wel heel anders gegaan m.b.t. de procedure van vaststellen...menstrueer jij wel of onregelmatig heb je al weleens ovu testen gebruikt? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen? liefs nina
Hoi Nina, Ik ben in augustus gestopt met de pil en daarnaa niet meer ongi geworden, vandaar dat de huisarts wilde kijken of ik misschien pco heb. En dat heb ik dus Ik heb nog nooit een ovu test gedaan, omdat ik dus nog niet ongi ben geweest. Ik hoop dat ik snel een normale cyclus krijg en dan snel zwanger ben! Ik zal natuurlijk ook voor iedereen duimen die ook 'bezig' is
Ik duim met je mee Mamma...wanneer begin je met de medicijnen? Moet eerlijk bekennen dat de procedure wel lekker snel en duidelijk is! Bij mij blijft het malen tot aan 1 febrauri dan krijg ik telefonisch te horen of ik het daadwerkelijk heb en het vervolg! Zijn er andere dames met PCO die van de dokter iets gehoord hebben m.b.t. slagingskansen? Ik las ergens dat 80% op clomid reageerd en daar 35% van op een zwangerschap uitloopt? Nou vraag ik me af wat gebeurd er met de rest? Ik vind het een hoog percentage die dan niet zwanger worden? Liefs nina