Miskraam....en icsi?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lets, 19 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Afgelopen dinsdag hebben we tijdens de negenwekenecho helaas het vreselijke nieuws te horen gekregen dat het hartje gestopt was. Het vruchtje was bijna niet meer te zien op de echo.
    Bij de echo van zeven weken en drie dagen was het vruchtje weliswaar nog erg klein, maar wel hartactiviteit.
    Nu helemaal kapot van verdriet.

Het was nl. Eindelijk gelukt zwanger te worden d.m.v. Een derde icsipoging.
    Maandag hebben we weer een afspraak bij de kliniek in dusseldorf van onze icsipogingen. Ik wil graag dat zij ook kijken en beoordelen wat de beste manier is om de miskraam op gang te brengen, wachten, medicatie of curretage.
    Natuurlijk ben ik nog helemaal op van verdriet, ik gooi het er dan ook flink uit overal, maar ik ben wel iemand die dan ook weer meteen verder wil.
    De rust neem ik wel tijdens de momenten dat je een cyclus af moeten wachten en over een maand gaan we op vakantie.
    Weet iemand hoe snel je na een miskraam weer verder kunt met een nieuwe icsi behandeling? Iemand hier ervaring in?

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lets ik had zo gehoopt voor je dat het bij jou wel goed zou komen :(. Normaal gesproken moet je 1 cyclus afwachten voor je weer verder mag met een icsi-behandeling. Ook DD hanteert dit beleid. Ik had ook je verzekeringsvraag gelezen in het DD-topic, maar je moet echt een goede echo gehad hebben met 10 weken willen ze de teller weer op 0 zetten. Mijn eerste miskraam werd met ruim 12 weken vastgesteld, maar vruchtje is maar tot 9 1/2 gekomen dus werd de teller ook niet op 0 gezet en moet ik ook verder met de volgende ivf.
    Heel veel sterkte

Liefs Boboke

3. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx boboke...
    Wat idioot als jij je echo nog met 12 weken hebt gehad!
    Hoe is het met jou?

Zie dat je binnenkort weer gaat beginnen. Heel veel succes..! En wie weet kunnen we een keer samen wat drinken in de wachtkamer... Liefs..

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op zich gaat t wel goed. Ben t lange wachten nu wel goed zat, dus gelukkig zijn we nu weer begonnen. Deze poging doen we wel nog in Nl. We hebben nl net n huis gekocht en de kosten van DD zitten er nu even niet in. Ze hebben wel het schema en de medicatie van DD overgenomen (behalve de hoge dosering dan). Spuit nu menopur en heb synarel als remmer. Hopelijk geeft dit een beter resultaat.

Ik heb inderdaad wel een echo gehad met 12 weken, maar niet met een emmy van die termijn, dus dan gaat t verhaal helaas niet op. Als ik jou was zou ik dus niet te lang rondlopen en toch medicatie vragen of n curettage, net wat je voorkeur is.

Liefs

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Bah, wat een ellende...:( Hier helaas ook meegemaakt na de eerste ICSI-behandeling voor een tweede kindje. Meteen zwanger, wat een wonder! Met bijna 8 weken een perfecte echo gehad. Met bijna 11 weken bleek dat het hartje op de dag van de eerste echo of de dag erna gestopt was. Dus ik liep er al drie weken mee rond, ik had geen buikpijn, geen bloedverlies en mijn buik bleef maar groeien. Dus ook totaal niet verwacht dat het foute boel zou zijn na de eerste goede echo. Een flinke dreun!

We hebben nog twee weken gewacht, maar mijn lichaam stootte het zelf niet af. Ik mocht zelf kiezen of ik het met pillen wilde proberen of meteen voor een curretage. Ik wilde de pillen niet, dat vond ik te confronterend. Ik wilde de miskraam niet zo bewust meemaken. En de gyn vertelde dat de pillen vaak niet goed genoeg werken, dat je daarna soms alsnog voor een curretage moet. Dus ik heb daar meteen voor gekozen. De ingreep was ruim twee weken na de foute echo.

De curretage was op 17 april (2009). Na zes weken had ik een echo om te kijken of mijn baarmoeder schoon was. Omdat ik PCOS heb, heb ik van mezelf geen cyclus. Ik mocht na die echo beginnen met Primolut om een menstruatie op te wekken. Daarna mocht ik door met een cryo-terugplaatsing, dat was ergens in juni. In ons ziekenhuis zijn wachtlijsten voor IVF en ICSI, toen 4-6 maanden wachten. Dus die wachttijd was er sowieso bij gekomen, als we geen cryo's hadden gehad en meteen door hadden gemoeten met een nieuwe ICSI. Na de cryo-tp had ik een vroege miskraam en toen zijn we in augustus weer van start gegaan met een ICSI.

Succes & sterkte!

6. Lets

Lets Fanatiek lid

18 mei 2013
    2.053
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve boboke thanx voor je reactie. Maak iets moois van je huis he?

Jippie, thanx voor je reactie. Helaas ben ik niet de enige die dit meemaakt. Ik heb net als jij ook pcos, dus mijn menstruatie zal ook oogewekt moeten worden. Meestal doen ze dit dmv de pil. Ik haat de pil inmiddels maarja. Is zo confronterend.
    Ik ben benieuwd wat ze maandag in dusseldorf zeggen. Ik heb geen idee of ik curretage of medicatie wil. Beiden niet natuurlijk maarja. Heb niet het idee dat het er vanzelf uit gaat komen eigenlijk.
    Wat een beslissingen ook weer zeg..

Deel Deze Pagina