Ondergewicht

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brix, Feb 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Ik heb ondergewicht, al zolang ik geen baby meer ben. Ik weeg 63 kg bij een lengte van 1.86 m, oftewel mijn BMI is 18,2. Normaal gesproken vind ik dat geen probleem, want ik kan alles eten wat ik wil en kom geen gram aan. Maar nu ik over 3 maanden zwanger wil worden, wil ik toch proberen wat meer vlees op het bot te krijgen, dat is denk ik beter voor de baby.

Iemand hier die hetzelfde probleem heeft en tips heeft om wat aan te komen? Is het ook beter voor je baby om op goed gewicht te zijn?

2. 2bb

2bb Niet meer actief

Hey,

Vervelend ja dat ondergewicht, vaak ook ivm je weerstand. Ik heb hier zelf geen last van, maar mijn vriend wel (bmi 19) en hij drinkt heel veel proteineshakes als hij wil aankomen daarnaast veel sport (krachttraining). De shaes werken goed en geven veel energie, eiwitten en vitamines. Daarnaast veel pasta's en kaas.

Op en gezonde manier aankomen is moeilijk hoor, zie ik dus dagelijks.

succes!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ikzelf heb ook ondergewicht. Ik weeg 53 en ben 1.68 lang. Maar ken genoeg meiden met ondergewicht die zwanger zijn en zijn geweest.. Denk dat het niet erg is, zolang het ondergewicht maar van nature er is, en niet door bijv jezelf uit te hongeren.. Maar als je zo van nature bent, ben je eenmaal zo.. Ik kan bijv eten wat ik wil en kom bijna niks aan, weeg al jaren hetzelfde, ben alleen 5 kilo aangekomen door het stoppen met de pil en prednison. Maar ik zou me er niet al te druk om maken, zolang je voldoende eet en voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt zit het wel goed.. Die kilo's komen er tijdens de zwangerschap vanzelf wel aan ;)

Liefs Daantje

4. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

Sep 4, 2008
    3,264
    0
    0
    Ik weeg 49 kg en ben ongeveer 1.65.
    Ik werd toch ook zwanger. Helaas wel in een miskraam uitgelopen, maar niet door het ondergewicht denk ik. Mijn moeder had vroeger (voor de kinderen) ook dit gewicht.
    Zoals hierboven al werd beschreven, als je van nature zo bent, dan zal het geen kwaad kunnen.

5. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    Hallo kroko,

Volgens mij, omdat jij altijd al zo geweest bent, is dit gewoon je bouw en 'weet' je lichaam niet beter. Als je verder geen eetproblematiek heb -volgens mij heb je dat niet, anders had je dat wel vermeld- is er helemaal geen probleem. Er zijn mensen in allerlei soorten en maten en het lichaam vindt zijn weg wel!

Misschien krijg je ook een wat kleiner/ slankig kindje!

Groetjes

6. Mijs

Mijs Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,710
    0
    0
    overleg anders eens met je huisarts

Groetjes

7. lafje

lafje Niet meer actief

hai,

ik woog zelf 46 toen ik zwanger was van mijn dochter,en ik ben 1.65//
    en ze is gewoon gezond op de wereld gekomen hoor,,en de pondjes komen er straks wel aan,als je een kleine hebt gehad..

gr lafje

8. simbafloor

Jan 6, 2009
    24
    0
    0
    ik ben 1.76 en weeg 48 kilo, ben verder bijna nooit ziek.
    Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt hoor!

9. Ik heb niet echt ondergewicht, ben 174 en weeg ongeveer 62 kilo.
    Kan eigenlijk ook alles eten, zonder aan te komen. Zou wil iets dikker willen zijn, maar helaas dat lukt niet. Ik eet gezond, neem vitamines etc, dus ben daar niet zo bang voor met een eventuele zwangerschap.

10. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Als je gewoon een normale cyclus hebt (dus regelmatig ongesteld wordt en een ei kan vinden met tempen) dan staat je ondergewicht je zwangerschapswens niet in de weg hoor!

Ik heb zelf ook ondergewicht.
    Heb een gezonde cyclus.
    Alleen ben ik maar 1 dag een heel klein beetje ongi.
    Na onderzoek bleek ik een auto-immuun ziekte te hebben.
    Hierdoor komt mn ondergewicht dus ook.
    Maar de internist heeft me verzekerd dat het mn zwangerschapswens niet (niet meer ;) ) in de weg zal staan.

Pas als je niet ongi wordt zou ik aan de bel trekken.
    Of als je zelf merkt dat er iets niet klopt in je cyclus (dus te lichte ongi)

Ben je al gestopt met de pil?

11. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Dames, bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik me hier geen zorgen over maken. Ik eet veel en gezond (en soms ook lekker ongezond :p ), dus zal het wel goed komen. Ik heb sinds mijn 15e al hetzelfde gewicht, als een echte flatline altijd tussen de 63 en 65.
    Wat mijn cyclus betreft, dat weet ik nog zo net niet. Voor ik aan de anticonceptie ging, was het drie keer niks, lange onregelmatige cycli van 30 to 60 dagen. A.s. dinsdag gaat mijn Mirena uit, dus we zullen het zien. Als mijn cyclus weer heel onregelmatig is, trek ik heel snel aan de bel.

Nogmaals bedankt voor alle antwoorden!

12. Q1987

Q1987 Niet meer actief

als je zwanger wordt, maakt je lichaam zelf wat extra vet aan dat zal 2kg meer zijn die je dan over houdt na je bevalling.

en als je wilt aankomen, zal ik je aanraden veel en regelmatig met koolhydraten eten.

Share This Page