hey iedereen, ik ben een jonge moeder (19 jaar) en ik werd van de week opgebeld door het consultatie bureau dat ze in mijn regio een jonge moeder groep gaan opstarten. ik was vanochtend naar een soort van intake er over en het lijkt me wel heel leuk, maar ook wel een beetje eng met allemaal meiden die je niet kent enzo, we zijn met ze 7e en mijn dochter is het enige meidje, voor de rest zijn het allemaal jongetjes. maargoed ik vind het wel een heel leuk initiatief aangezien ik bijna geen jonge moeders ken. zijn jullie wel eens naar zo een 'groep' geweest en hoe was het?
Ik ga niet naar een jonge moeder groep, maar wel naar een ouder-ontmoetingsgroep. In praktijk allemaal moeders met in ieder geval kinderen tot 4 jaar (en soms ook nog van basisschool leeftijd) Heel gezellig altijd. We hebben steeds een maandrooster. 1 keer gewoon koffiedrinken, 1 keer (gezond!)koken, 1 keer een uitjes of sportactiviteit (kinderboerderij, wandelen, peutergym), en 1 keer een opvoedthema (over spelen, peuterdriftbuien, angsten etc). Het is voor mij leuk voor de gezelligheid, maar toch pik je nog wel dingen op qua opvoeding. Dat je even met wat moeders een lastig onderwerp bespreekt. En de leidster van de groep geeft zelf ook opvoedingscursussen, daar kun je terecht voor vragen. En anders zoekt ze het wel op. Maar dat allemaal, zonder dat iemand je op de vingers kijkt. Het is echt heel relaxed!
Leuk initiatief van het consultatie-bureau.. Ik wilde in mijn zwangerschap naar een zwangerschapscursus, maar heb het toen toch maar niet gedaan omdat ik dan tussen allemaal 'oudere' vrouwen zou zitten. Daarom lijkt me dat wel heel leuk! Jammer dat ze hier niet zoiets oprichten.. Ohja.. Ik ben zelf 20 en heb 2 kinderen. Een zoontje van bijna 2 (in mei) en een dochtertje van 6 maanden.
ja het is leuk he, ik ben maandag voor het eerst geweest en ik vond het wel spannend maar het was heel leuk om een beetje erkenning te krijgen
Hier heb je het ook en ik ben zelfs verplicht om te gaan anders stoppen ze mijn uitkering. Maar het is wel leuk, al zijn de meeste meiden heel anders dan ik en zal ik echt geen vrienden met ze worden. Ze denken allemaal zo ongelovelijk onvolwassen. Maar het hele programma is best leuk om te doen.
wat raar dat het verplicht is bij jou! moet je toch zelf weten of je daar behoefte aan heb.. k had dat uit eerst bij mn uitkering moest ik verplicht naar een computer bijeenkomst gingen we met een groepje leren hoe we een nieuwe map konden aanmaken en plaatjes opzoeken op internet en die in een mail verstuuren.. had echt t idee dat ik me tijd verdeed daar maargoed.
Ja hier is het sinds 1 januari verplicht, daarvoor was het een optie.. Ach ja, het is voor mijn meisje ook wel goed om wat vaker 'weg' bij mama te zijn en voor mij ook wel even goed om even geen rekening te hoeven houden met haar. Even een momentje voor mezelf.