Slapen met (dun) kussen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bellaitalia, Dec 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bellaitalia

Dec 4, 2006
    9
    0
    0
    Hoi allemaal, ik heb even een vraagje. Heb 2 meissies van 3 en bijna 2 jaar. De jongste heeft altijd al last gehad van veel hoesten en verkouden (heeft het meteen als het heerst). Wij wonen in Italie en op de creche waar de kleinste 3 dagen per week naartoe gaat slaapt ze met een (dun) kussen onder haar bovenlijfje zodat ze iets rechterop ligt. Toen ze laatst thuis weer zulke hoestbuien had 's nachts heb ik ook een groot maar dun kussen in haar bedje gelegd. Volgens mij helpt het wel tegen de hoest, maar ik vraag me nu af of het misschien slecht is voor haar ruggetje of iets anders? Hier in Italie gaan ze anders om met die dingen, maar ik denk dat in Nederland alle kindjes zonder kussen slapen.
    Wie heeft ervaring hiermee of het wellicht ooit eens aan een consultatiearts gevraagd?

Groetjes en alvast bedankt.

2. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    onze oudste kreeg een kussen tegelijkertijd toen
    ze een groot bed kreeg.
    ze was toen 1,5 jaar oud.

dus ik denk dat het wel kan hoor!
    zeker als het helpt tegen het hoesten!

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ze raden het af omdat het de kans op wiegendood vergroot tot de 2e verjaardag... Wat je daar verder mee doet, moet je natuurlijk zelf weten ;)

4. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Wij hebben het hoofdeinde van het bed verhoogd, dat hielp ook tegen de hoest bij Hind. Gewoon twee bakstenen eronder.

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Idd, mee eens

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    :confused: met anderhalf al in een groot bed joh? doet iedereen dat al zo snel of ben ik gewoon een muts :oops:

7. Niet meer actief

die van mij gaat over niet al te lange tijd naar een groot bed, maar krijgt daar nog geen kussen bij hoor!

Maar inderdaad, bakstenen onder de poten van het bedje (hoofdeinde) schijnt te helpen.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Ligt er vast ook aan wanneer de volgende zich aandiend denk ik ;)

Share This Page