Ik kom er niet uit..

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn al flink aan het klussen aan de babykamer. Maar er zijn ook nog wel wat dingetjes die ik nodig heb voor de baby uitzet. Maar hier kom ik dus niet helemaal uit.. Ik zie op veel uitzetlijstjes op internet 12 hydrofiel luiers en 6 flanellen luiers. Ik heb 10 hydrofiel en 5 flanellen zal dit niet genoeg zijn? Is 12 en 6 echt verplicht? Verder zeggen heel veel navelbandjes hoeft niet.. Zijn deze nu wel of niet nodig? En wat heb ik precies nodig van verzorgingslijn? Wil kiezen voor zwitsal., heb tot nu toe enkel de zinkzalf klaar staan.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ken veel kindjes die fel reageren op Zwitsal, vandaar dat ik dat sowieso al nooit gebruikt heb. Hier Galenco of Mustela, maar er zijn vast nog andere merken.

Ik heb nooit flanellen luiers gehad en de hydrofielen nauwelijks gebruikt, dus ik denk niet dat je per se naar de winkel hoeft. Die dingen zijn sowieso niet verplicht, want je kiest nog steeds zelf wat je wil gebruiken voor je kindje.

Navelbandjes ook nooit gebruikt, ik zou niet weten waarvoor.

Kortweg: relax! Je hebt de basics vast al, en wat je daarna nog nodig hebt, dat is zo bijgehaald.

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Hydrofiel en flanel heb je nooit genoeg van.
    Wat betreft de verzorgingsproducten zou ik erg uitkijken met Zwitsal. Vooral heel jonge babies zijn hier vaak nogal gevoelig voor.

4. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb de hydrofielen ook bijna niet gebruikt, begrijp de ophef van die dingen niet.... 10 is genoeg om je baby af te drogen en er een onder zijn/haar hoofdje in de wagen en anders is de hema nooit ver weg :)
    Ik gebruikte in het begin de baby lijn van rituals, daarna ook lief!, derma care en zwitsal. Ze heeft een makkelijke huis en ik vind alle baby verzorging dingetjes zo lekker ruiken! Verder gebruik ik zinkzalf, zinkolie en sudocreme.

5. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo.
    Flanellen luiers heb ik niet gekocht en ook niet gemist, maar de hydrofiele heb ik zelfs nog bijgehaald op een gegeven moment. Gebruikte ze voor alles toen m'n zoontje nog een baby was. Inmiddels is hij 1 en gebruik ze nog steeds hoor voor het afdrogen!
    Zwitsal idd ook niet echt gebruikt, toen hij nog heel klein was, maar nu is hij een heerlijk Zwitsal "baby" hoor! :D
    Groetjes Pasjuh.

6. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ik had ipv Zwitsal alles van Natusan of Neutral.
    Veel allergieën in de familie waaronder voor parfum dus alles zo neutraal mogelijk gedaan. Hydrofielen kun je idd niet genoeg van hebben. Denk dat ik er wel 20 heb, maar vind achteraf de flanellen het fijnst om af te drogen en de hydro in het bedje en kinderwagen etc.
    Ik had qua verzorging bad olie en baby shampoo, sudocrem, en crème om haar in te smeren na het badje. Kammetje, nagelknipper, vitamine k en vitamine D druppels. Geloof dat je dan alles wel hebt. Wat je mist kan zo bijgehaald worden.

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Je hebt genoeg hydrofielen hoor :) En wil je er meer aanschaffen (vind het zelf heerlijk dat ik er een stuk of 30 heb) dan zijn ze zo bijgehaald.
    Zwitsal heb ik de deur uit geknikkerd, dochter heeft daar een veel te gevoelig huidje voor. Gebruik Dermocare nu, maar heb het de eerste tijden vooral met de testers gered die ik kreeg van Seba Med en Neutral.

8. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hydrofiel doeken zijn voor alles handig.. Afdrogen, onder het hoofdje in kinderwagen/wieg of als spuugdoek.
    Flanellen doeken heb ik nooit gehad/gekocht..

Hier ook geen Zwitsal, maar Weleda.
    Nu alleen de haarlotion van Zwitsal om makkelijker een staartje te maken bij m'n dochter ;)
    Zoonlief krijgt ook weer de Weleda lijn...

9. MamavanLena

13 feb 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Flanellen doeken nooit gehad. Navelbandjes wel gehaald maar nooit gebruikt dus die zou ik niet in huis halen. Hydrofiele luiers gebruiken wij nog steeds veel en die hebben we ook bij moeten halen in de kraamweek (hadden 12 stuks in huis) Spuugdoek, in de wieg, reiswagen, afdrogen etc Ons dochtertje van 6 maanden kan ook niet zonder een hydrofiele luier slapen is echt haar knuffeldoek/koesdoek geworden.

10. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik vind persoonlijk flanel veel fijnér in gebruik dan de hydrofiel. Bij Jari had ik er 12 en 6 netzoals op het lijstje van de kraamzorg stond...

In de loop der tijd wel nog veel meer van beide bijgehaald gebruikte ze ook als spuugdoeken Jari spuugde veel en die dingen waren lekker groot.

Nu heb ik 18 flanellen en 6 nieuwe hydrofielen.

Ik heb altijd zwitsal en weleda gebruikt en gebruik dat nog steeds

Shampoo en badschuim zwitsal
    Bodycreme weleda
    Haarlotion zwitsal
    Bepanthem billenzalf!

Pampers en pampers billendoekjes of bumblies voor overdag...

11. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Navelbandjes worden niet meer gebruikt! Had ze ook in huis maar zijn nieuw blijven liggen...

12. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik heb geen uitzet lijst gehad van de vk of de kraamzorg dus heb er van het internet 1 gedownload (van babydump) maar daar staan geen flanellen luiers op??!

Wat zijn dat dan?

Hydrofiel gebruik ik nu al veel. Voor mezelf om af te koelen of om m'n hond mee af te drogen.

Ben nu al fan.

Navelbandjes ken ik ook niet?

13. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    moltonzeiltjes etc, niet kopen, gebruik je eigenlijk pas als ze snachts zindelijk gaan worden (hier tenminste) scheelt weer nat matras.

navelbandjes niet nodig, en anders zo gehaald.
    ik heb 30 hydo maar heb ze amper gebruikt. ik gebruikte gewone spuugdoekjes (ikea)

14. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zullen ze niet moeilijk doen dan als je er maar 10 hebt ipv 12. Omdat op de meeste uitzetlijstjes toch ook 12 hydrofiel staat en 6 flanellen. Wat heb ik trouwens ook nog nodig voor het bedje. Heb alleen dekens en matras tot nu toe.

15. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    nee hoor ze gaan echt niet tellen, deken, lakentjes, moltonhoes voor over het matras, dan een lakentje erover, en nog een lakentje voor onder de deken.

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat willen ze doen dan? Je een bekeuring geven? ;) Die lijsten zijn een richtlijn, niemand die jou kan verplichten wat jij aan moet schaffen voor je kindje...

Voor het bedje gebruiken we hier een moltondoek, een onderlaken, een laken en een dekentje. Toen ze nog heel klein was een hydrofiel of flanellen luier onder haar hoofdje.

17. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee Nee haha dat begrijp ik wel. Maar is voor mij de eerste en ben 20 jaar. Dus is allemaal even nieuw. Ben bang dat ik tekort schiet.

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Ik denk dat je hier wel genoeg aan hebt hoor en weet je, de eerste week is de kraamhulp er en die geeft als het goed is veel goeie tips. Wij gebruikten de flanellen luiers bijvoorbeeld om de armpjes van ons zoontje een soort van in te bakeren (de flanellen doeken waren net iets groter en stroever dan de hydrofiele) zodat hij zichzelf niet wakker mepte met z'n zwieparmpjes :)

Omdat hij ook veel spuugde, werden ze snel vies en hebben we die in de kraamtijd dus bijgehaald.

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Weet ik toch ;) Dat herkent waarschijnlijk 99% van de lezers hier hoor... Maar echt, maak je niet druk. Je kindje redt het echt wel met 10 luiers ipv 12. Komt helemaal goed! Ga maar gewoon lekker genieten van al dat kleine spul wassen enzo, voor je het weet kun je het vies gaan maken ;)

20. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb een stuk of 18 hydrofieldoeken gehaald en inderdaad geen flanellen. Ben benieuwd hoe dat hier gaat met het gebruik. Ze lijken mij erg handig! Als het goed is, kun je ze voor meerdere zaken gebruiken, zoals voor in het bedje en de kinderwagen (spugen), schoonmaken, afdrogen, etc.

Ik heb ze gehaald bij de Hema en de Ikea, omdat ik daar veel goede ervaringen over heb gelezen :)

Deel Deze Pagina