hallo, wij hebben een bed van ikea model "hopen" en die moest dus op klossen. maar ik weet niet of dit wel kan of dat je het misschien beter op bier kratjes kunt zetten? is het dan wel hoog genoeg? heeft iemand hier ervaring mee? alvast bedankt!! liefs
ik weet niet hoe de poten van je bed zijn, maar wij hebben een bed met ronde poten en dat is wiebelig op klossen. tijdens mn zwangerschap van alyssa hebben we ons bed op bierkratten gezet waar mn man plankjes met een gat (voor de poten) op had gemaakt. deze keer hadden we een extra matras onder ons matras gelegt. de minimale hoogte is geloof ik 75cm en wij hadden hier genoeg aan. (schoonzus had net een nieuw matras dus de oude van haar eronder gelegt) met bierkratten was ons bed zelfs nog hoger. liefs doris
Wij hebben ook een ikea-bed, geen idee hoe het heet maar er paste geen enkele soort klos onder dus hebben wij nu kratjes. Staat nog stevig ook.
het bed heeft geen poten maar aan hoofd en voeten eind horizontale planken, daar staat hij op zeg maar.. misschien is een extra matras wel een oplossing ja voor als het bed net niet hoog genoeg is. bedankt voor je reactie!
Wij, en onze beste vrienden hebben hetzelfde bed. Zij is net bevallen van een kleintje en heeft dit bed gewoon op klossen gezet.. en ze waarschuwde mij dat het wel wat hoog was haha dus ik wel een opstapje mocht gaan gebruiken (ben nl 20cm kleiner als haar!) Dus is in elk geval hoog genoeg en het kan dus wel!
Zo'n bed hebben wij dus ook, de VK en de kraamdame die de intake kwamen doen vonden het beide prima zo.
zoals ik op dei foto naar het bed kijk zal ik het gewoon laten zoals het is.... ik heb zelf ook een boxspring en die ken ook niet op klossen... heb dat ook netjes tegen de kraamzorg verteld en die vonden het opzich geen probleem...
Ik zou als ik jou was ff meten hoe hoog de bovenkant van je matras van de bodem af is, want misschien is het al hoog genoeg!? Onze boxspring is al 90 cm (bovenkant matras) en hoeft gelukkig niet op klossen
Wij hebben ook een ikea bed 60cm hoog (wel een boxspring) en na overleg met de VK hoeven we er geen klossen onder te doen. We hebben een extra matras in huis voor het geval dat. manlief moet wrsch wel zelf het bed verschonen maar dat is helemaal geen probleem.
hooi wij hebben ook zo een bd met van die planken en je kunt er gewoon bierkratten onder zetten. hadden wij ook gedaan en het was een prima hoogte. alleen voor jezelf is het mischien handig om een krukje erbij te nemen. of nou jaa.,.,..ik ben maar 1.64 dus voor mij was het erg hoog en moest letterlijk in en uit bed springen en met aambeien in je holletje is dat echt geen pretje. maar bierkratten zijn prima hoor
Ik had precies hetzelfde bed (ondertussen een boxspring) en die hebben wij op lege bierkratten gezet (ziet er ook errrrrrg charmant uit ), de kraamhulp vond het prima, bed was hoog genoeg (ik had zelf alleen het idee dat ik tegen het plafond aanlag ), maar met bierkratjes was het hier dus prima te doen
bedankt allemaal voor jullie reacties!! ga even informeren bij thebe thuiszorg of mijn bed hoog genoeg is als hij op bierkratten staat zou dan ruim 70 cm zijn, anders nog een extra matras erop...
Hier 't zelfde bed, en vriendlief neemt wat lege bierkratten mee van z'n werk . Mja, 't lijkt me doodeng om op een verhoogd bed te liggen, ben al een onrustige slaper.. Laat staan dat 't bed dan ook nog gaat wiebelen of de kratjes er onderweg schuiven ofzo.. Brrr..
Wij hebben ons eerste bed tijdens de kraamweek op kratjes gezet, zijn tussen de eerste en 2de verhuist en ook een bokspringbed gekocht en daar hebben we alleen een extra matras op gelegd als de kraamhulp en vk er waren en s´nachts lekker matras er onderuit bed was toch wel hoog genoeg maar had een kraamhulp met een zere rug dus voor haar een extra matrasje. Nu hebben we een waterbed en zijn weer verhuisd naar een huis met nog meer ruimte dus hier komt er een matras op de gewone waterzakken en dan is het ook hoog genoeg zeiden ze op het kraamburo ach en we hebben toch niet zo heel lang kraamhulp per dag geloof dat het elke bevalling minder word ofzo. Ach we zien wel wat het gaat doen tot nu toe moeten we nog wel effe voor we op de helft zijn haha.
Hier ook het ikea bed hopen en ik vroeg me dus ook al af of dit bed wel omhoog kon maar als ik het zo lees moet het dus met kratjes wel lukken... Is het bed dan niet minder stabiel als je de kratten er weer onder uit haalt? Aangezien het bed nml op planken staat ben ik bang dat het bij de schroeven gaat scheuren? Liefs Joy
Misschien een domme vraag hoor maar hoe komen jullie aan al die lege bierkratjes...hier geen bierdrinkers nl...
@tyra:; wij hadden 2 van mijn vriends honkbalclub, 1 zelf gekocht en de biertjes weggeven want wij drinken niet en eentje van mijn schoonbroer. @saz667: hahahahhaa hoef je echt niet bang voorr te zijn. was dar ook erg bang voor en durfde nauwellijks te bewegen in bed maar er gebeurd helemaal niks en de kratjes schuiven ook niet weg. moest zelf in en uit bed springen na de bevalling en nooit is er een kratje weggeschoven.
je kunt ook gewoon lege kratjes halen in de supermarkt, kost geloof ik 1,50 statiegeld. hebben wij ook gedaan gisteren!