Hallo dames, het volgende. Toen ik zwanger was van mijn dochter voelde ik al vrij snel beweging en ook veel meer en duidelijker dan nu. ik ben nu 18 weken zwanger en ik voel eigenlijk bijna niets! kan het dat de placenta bij deze zwangerschap anders ligt? of dat deze baby gewoon rustiger is. Ik weet dat het eigenlijk ook nog vroeg is om veel beweging te voelen, maar ik had verwacht dat het bij de 2e juist sneller zou gaan. beetje overdreven misschien maar ik maak me een beetje zorgen. Groetjes Sakinah
Het kan heel goed zijn inderdaad dat je placenta nu anders ligt, meer naar voren waardoor je het minder snel voelt. Mijn placenta ligt tegen mn rug aan dus ik voel de schopjes en duwtjes erg goed.. al vanaf week 15.. en nu gaat mn buik gewoon zo erg heen en weer dat mn man kijkt van 'doet dat nou geen pijn??' Het komt vanzelf meis!! Je kleintje is gewoon lekker aan het groeien en het schoppen voel je vanzelf
Wat je zelf al aangeeft: elke zwangerschap is anders, het is nog behoorlijk vroeg om al echt veel beweging te voelen, je placenta kan 'anders' liggen, dit is misschien een rustig kindje. Hoe dan ook geen zorgen maken! Je hebt binnenkort je 20 weken echo denk ik? Dat zal je misschien geruststellen. Hier placenta aan de voorkant, héél druk kind, maar pas vanaf week 22 echt regelmatig en duidelijk beweging gevoeld. groetjes
Bij de 20 weken echo krijg je toch ook pas te horen hoe je placenta ligt? Dus wie weet wordt er dan wel ineens een hoop duidelijk Kan ook zijn dat je kindje een ander patroon heeft dan jou, dus overdag slapen als jij wakker bent en snachts bewegen, alleen zo zacht nog dat je er niet wakker van wordt.
Bedankt voor de reacties. jullie hebben ook gelijk natuurlijk. Ik ben er denk ik nu ook minder mee bezig omdat ik nog een andere draak heb waar ik druk mee ben. ben inderdaad benieuwd naar de 20wk echo. die is over een week. spannend dus
Ik zit in in de 20ste week en voel ook nog eigenlijk niks....zo balen! Gister 20-wekenecho gehad en mijn placenta ligt aan de voorzijde (helaas voor de uitgang) dus vandaar dat ik nog niet zo veel voel. Misschien bij jou ook het geval? Binnenkort toch ook de 20-wekenecho? Dan krijg je het wel te horen. Veel plezier met je zwangerschap! Groetjes Guusje