Ik heb een te laag hb 6,5 nu heb ik hiervoor ijzepeperaten gekregen fero nog wat. wanneer zullen deze pillen werken? er staat alleen op de verpakking dat het enkele weken tot maanden duurt voordat je hb weer op pijl is maar dus niet wanneer je even een boots krijgt met ijzer als hij dus even wat hoger is heb er best wel last van namelijk heel erg moe hoofdpijn etc
Ik slik het nu al een tijdje en begon echt verschil te merken na drie a vier weken. Denk eraan dat je het met vitamine c (bv vruchtensap) inneemt en geen calcium producten bij je eten neemt.
Bij mij ging het heel snel na de bevalling van de eerste, maar ik heb van mezelf een hoog Hb dus dat herstelde snel. Wat Vash al zei, niet met vit C of calcium innemen. En daarnaast ook veel ijzerhoudende produkten eten zoals appelstroop, bonen, linzen, en als je niet zwanegr bent: rood vlees. Floradix slikken (kan met tabletten of met een drankje) hielp mij ook erg goed. Van ijzertabletten krijg ik altijd zo'n vieze bloedsmaak in mijn mond (vanwege het ijzer ) en moet ik moeilijk naar de WC, dus ik slik het altijd liefst zo kort mogelijk.
heb niet een extreem lage hb ben er mijn hele leven al gevoelig voor geweest jaren weg geweest nu weer 2x achter elkaar aan hoop dat het met een weekje over is
6,5 is eigenlijk niet zo heel erg superlaag, dagelijks een ijzerdrankje (floradix) en je had al veel (en snel resultaat gehad) ik kijk altijd meer naar de reden WAAROM er bloedarmoede is, is er iets niet kloppend aan je huidige dieet, ben je ziek geweest, heb je een B12 tekort? Ik denk als je dit vaker hebt gehad dat er uit moet worden gezocht WAAROM dit zo is en niet snel ijzerpillen erin werken..
juist wel. vitamine C bevordert de opname van ijzer. je mag ijzer alleen niet icm melkproducten nemen ivm dat je dan wel minder ijzer opneemt ijzertabletten slikken icm bijv jus d'orange is een prima combinatie @TS;Hier na 6 maanden van een ferritine ( ijzer) van 13 naar 30 gegaan. gaat niet zo snel hoor. je HB zegt iets over je b12, vitamine B11, en ijzer, niet over ijzer alleen als je HB laag is wil totaal niet zeggen dat je een ijzertekort hebt. ik heb bijvoorbeeld een HB van 9,8 maar TOCH een extreem ijzertekort, wat je totaal niet kan afleiden aan mijn hoge HB ik zou als ik jou was als de klachten aanblijven eens prikken op het ijzer zelf ( dus niet HB) en eventueel b12. je HB kan ook laag zijn als je bijv alleen een b12 tekort hebt en je ijzer prima in orde zou zijn
Ik heb er in mijn jeugd elk jaar last van gehad ben er dus al gevoelig voor meestal in de herfst of winterperiode ik ben wel ziek geweest daar kan het idd ok van komen de rest van de vitaminen zijn resentelijk nog getest