Vandaag maar eventjes de water meterstand opgezocht en doorgegeven. Toen gaf de site aan dat de stand anders is dan dat ze hadden verwacht. Ik dacht.. oh jee.. Ik heb even gekeken hoeveel ik vorig jaar en het jaar ervoor heb gebruikt, en dat was fors minder. Nu woonde ik vorig jaar tm mei nog alleen... dus dat kan het wel enigszins verklaren, maar dan nog... Nu zei ik tegen mn man... we moeten maar zo'n douchewekkertje kopen, 5 minuten douchen en dan klaar Want hij doucht altijd best lang, terwijl hij geen lang haar heeft om te wassen oid dus ik jaag 'm altijd een beetje op in de ochtend. Maar nu ik kwam met dat douchewekkertje zei ie dat ie me gierig vond, haha. "dat deden wij thuis nooit, iedereen douchte gewoon hoe lang ie wilde." Nu vroeg ik me af.. wat doen jullie om water te besparen? Zijn jullie er bewust mee bezig? Of douchen jullie gewoon, zonder er bij na te denken? Ik vind douchen heerlijk, maar ik voel me altijd wel schuldig als ik er 'nutteloos' onder sta te genieten.
Ik douche zonder op de klok te kijken, maar sinds mn zoontje er is kan ik toch bijna nooit echt lang meer douchen dus dat probleem heb ik niet Wat is lang? Een kwartier? Een half uur? Of zelfs langer? Als het langer is dan dat vind ik het wel zonde en dan zou ik er wel op gaan letten ja.. ik douche meestal 10 minuutjes tot een kwartier denk ik.
Ik douchte vroeger driekwartier, stond ik ook gewoon lekker te dagdromen. Tegenwoordig sta ik binnen 20 minuten weer droog buiten de badkamer, terwijl ik nog steeds rustig aan doe. We hebben hier wel de regel dat een halfuur hoe dan ook de absolute max is, maar we proberen altijd een kwartier aan te houden.
Ik douche ook lekker op m'n gemak, het is voor mij ook een manier van ontspanning Bij ons is idd 30 wel de max, meestal ben ik tussen de 15 en 20 minuten wel uitgedoucht (<-is dat een woord )
Waar ik nooit op bezuinig is water..ik vind het heerlijk om lang en uitgebreid te douchen en mijn hele gezin ook Het meest wat we hebben terug moeten betalen is 199 euro best veel maar ja dat voor een jaar douchen hoe lang je wilt vind ik het geen probleem
Wij hebben sinds 2 weken een waterbesparende douchekop. Dan verbruikt ie iets van 9 liter per minuut ipv 25 ofzo. Maar wat vind ik het irritant. Geen lekkere volle straal waar je onder kunt staan en daarbij moet je de kraan haast op koud zetten en dan pas is de straal lekker genoeg om onder te gaan staan (anders verbrand je levend). En helaas krijgen we dat hoedje wat je in de douchekop moest doen er niet meer uit.
ik ben meestal zo klaar. 10 minuten ofzo want douche altijd savonds en dan ben ik moe en wil ik slapen hahaha. maar mn vent staat er rustig een half uur onder te droelen. maar hij vind het lekker na een lange dag werken om zo even te ontspannen en hij is ook heel vies altijd. ik bler meestal na een half uur dat ie op moet schieten maar meer omdat ik dan wil slapen als voor het water. dat kan me niet zoveel bommen eigenlijk.
Hier douchen we ook wel lekker op ons gemak. Ik denk ongeveer een kwartier. Dat is voor ons beide een stukje ontspanning. De wasmachine draait hier ook wel geregeld. Volgens mij verbruikten wij vorig jaar 135 m3, dit jaar zou ik het niet weten.
Mmh ik vind het wel zonde, probeer dus om kort te douchen. Maar soms ook niet, dan even ontspannen. Mijn man staat er vaak wat langer onder, moet zich scheren en is na zijn werk meestal zo smerig
Ik heb het net ingevuld en we hebben 86 m3 verbruikt, wij douchen elke dag, kleine gaat om de dag in bad. En ik let nooit op hoelang ik douche. Ik heb ook geen idee of 86 m3 water veel is.
Aangezien douchen voor mij het enige is waar ik heel even tijd voor mezelf heb doe ik gewoon lekker op het gemakje hoor Nou sta ik er niet iedere keer een half uur onder maar soms neem ik het er wel van hoor. Even een maskertje e.d. , heerlijk hoor.
op dit moment hebben we maar een kwartier warm water per dag want dan is de boiler leeg. dus lang douchen kan nog niet. dit vond ik vooral aan het eind van de zwangerschap erg vervelend. vrijdag gaan we verhuizen en dan hebben we gewoon een cv dus kunnen we langer douchen. ik denk dat we dan wel omhoog gaan in waterverbruik.
Ik douche 5 min, niet vanwege het geld maar vanwege het feit dat ik het ontzettend zonde vind om onzinnig drinkwater te verspillen.
Precies! Alleen zo heel af en toe kan ik het niet laten en douche ik langer. Maar meestal net lang genoeg om schoon te worden.
Dat is heel netjes hoor denk ik. Wij zaten vorig jaar op 106 en dit jaar op 140 ! Schrok wel even... Maar de meiden zitten vaker in bad tegenwoordig. Meer wassen... Over een wekkertje: Wij merkte beiden dat we soms als zombies onder de douche stonden, zonder enig benul van tijd. Een badkamer klok bleek al de oplossing. Omdat we voor onszelf een kwartier bv écht wel de max vonden.. En dus gewoon voor wat bewustwording. Verder let ik erop, dat ik op m'n werk douche. En m'n man bij de sportvereniging, scheelt ook al.
ik weet niet precies wat we verbruiken, maar we doen niet persé zuinig met water. We vinden het beide heerlijk om ff te ontspannen onder de douche. Maar mijn man past er niet onder dus die laat meestal het bad vollopen en zit dan zo in bad. Ik douche 's ochtends en het is wel mijn opwarmertje dus ik wil dan eerst lekker warm zijn voor ik eronder wegkom. Tijdens mijn zwangerschap had ik het bloedheet dus was ik er zo weer onderweg maar nu heb ik het juist steeds koud dus sta ik wat langer. De meiden gaan altijd in bad en doen we alleen de haren onder de douche eigenlijk. Ik geloof dat we voorgaande jaren altijd zo 90-95 kuub verbruikten maar denk dat dat nu wel meer is, aangezien we nu veel vaker wassen, de vaatwasser vaker aanstaat. Maar we hebben wel heel bewust voor water (en stroom) zuinige apparaten gekozen, dus een hele zuinige vaatwasser en wasmachine met sixth sense. Verder hebben we de flotters van de toiletten lager gezet zodat er veel minder water verbruikt wordt bij het doorspoelen .
Ik ben geen lange doucher maar als ik wil douchen of in bad wil dan doe ik dat, net als dat wanneer ik het koud heb de verwarming aan gaat...eet dan liever een biefstukje minder.
Ik probeer er in de kleine dingen wel op te letten, maar als het om douchen gaat neem ik gewoon de tijd hoor! Scheelt dat me dat ook niet in 5 minuten lukt omdat ik ontzettend dik haar heb. Ik krijg de shampoo er simpelweg niet zo snel uit...Mijn compromis is dat ik doordeweeks alleen de hoognodige dingen doe (schoon worden), en dan in het weekend als manlief in de buurt is om op onze uk te passen extra mag genieten met een scrubbeurtje enzo. Heerlijk!
sinds ik bij een energie maatsch. werk let ik er wel op haha. Ik zie nl hoeveel gas en water je kan besparen met kortere douchebeurten. Ook een waterbesparende douchekop helpt. Je bespaart water en gas! ik douche nu korter en zo'n douchekop komt hier ook in huis.