Gister zat buurman van nr. 5 in de tuin van buurvrouw nummer 11. Ik ving op dat zij op vakantie (in ieder geval weg was..) en hij laat de hond uit. Nu hoor ik diezelfde hond vanaf vanmorgen 6 uur al blaffen. Althans om 6 uur hoorde ik dr,ben toen weer in slaz6p6 gevallen, maar werd er een half uur terug wakker door. Nu ik dit typ is ze stil. Het is een oud beestje, maar ik hoor dr eigenlijk bijna nooit blaffen. Meer dan een hoi-doei contact hebben we eigenlijk niet met de buren en wil ook niet zeuren ivm geluidsoverlast. Want last hebik er niet van, maar vind het voor die hond zo sneu...ik hoor dr nooit. En nu nadat ik buurman (5) gister daar hoorde zeggen dat hij zo bij de hond zou kijken (uit zou laten en eten geven) begreep ik eruit dat het beestje dus alleen zit. Wat zou ik kunnen doen als ze straks weer gaat blaffen? Buurman van nr. 5 woont overigens niet altijd daar, dus daar aanbellen is wat vreemd... Volgens mij zijn het zn ouders, niet Nederlands-sprekende ouderen mensen. Ik wil hun niet lastig vallen.
Dierenbescherming bellen? Totaal onverantwoord om je hond alleen thuis te laten, ookal laat iemand hem uit.
Misschien zijn ze maar 1 of 2 dagen weg, ik zou het nog even aankijken. Als de hond nou echt zo de hele dag aan het blaffen gaat, dan zou ik wel even naar de buurman lopen en vragen hoe lang baasje weg is en aangeven dat de hond het blijkbaar nogal moeilijk heeft met het alleen zijn. Misschien dat hij de hond dan wel een paar uurtjes per dag mee kan nemen of bij zijn ouders kan brengen. Dierenbescherming gelijk bellen vind ik nogal overdreven, zeker omdat je helemaal nog niet weet hoe lang de hond alleen is. Voor hetzelfde geld komt de buurvrouw vanavond alweer thuis, en er wordt gewoon voor de hond gezorgd.
Als onze buren een weekendje weg gaan laten wij de hond ook uit. Het gaat altijd goed gaan ze langere tijd weg nemen ze hem wel mee. Dit is dus een beetje een overtrokken reactie
Ik vind zelf ook erg overdreven, het is een oude hond die misschien juist niet naar een ander huis kan, sommige honden raken daar heel gestrest van. Even afwachten. Wij hebben nu ook vakantie honden in de opvang, iedere hond is anders. Succes
Ik denk dat ze hem juist thuis laten omdat het een oude hond is. Jij kan dat zielig vinden maar in de meeste gevallen doe je daar het beestje een groter plezier mee dan dat je hem gaat verplaatsen. Ik zou het even afwachten. Als het echt vervelend word zou ik even naar die buurman lopen
Als mensen allebei werken zit een hond toch ook de hele dag alleen thuis? Echt gezellig voor de hond is het natuurlijk niet. Beetje zielig ook wel. Maar als de hond word uitgelaten en goed te eten/drinken krijgt. Dan vind ik dat geen dierenmishandeling en zou ik niet de dierenbescherming gaan bellen.
Het ging mij om vakantie, niet om een dagje alleen zitten. als ze langer dan een dag weg zijn is het totaal onverantwoord. Een hond is geen kat, die raken psychisch vaak behoorlijk in de war als de baasjes weg zijn. Andere locatie maakt meestal niet uit, zonder roedel is heel anders. Er zijn honden die er tegen kunnen, maar als deze hond nu al de hele dag blaft, dan kan deze hond er dus niét tegen. Hij blaft niet omdat hij tevreden thuis zit en hij blaft ook niet omdat hij zich verveelt. Hij blaft omdat hij aandacht wil trekken (van zijn roedel) en/of omdat hij ernstig opgewonden/nerveus/angstig is. Als je denkt dat dit kan, heb je zelf waarschijnlijk geen hond :/ alleen voer en behoefte kunnen doen is niet voldoen aan de behoeften van een hond, dat is emotionele verwaarlozing en heeft ongeveer hetzelfde effect als je kind van twee de hele dag alleen laten zitten in een isolatiecel: "maar hij heeft toch regelmatig voedsel en zijn luier wordt verwisselt?" Niks aan de hand.
Ik zou toch eens aanbellen bij degene die 'm uit laat, als er iemand anders open doet kun je proberen duidelijk te maken dat je die man zoekt en vragen wanneer hij er weer is?
Misschien blaft de hond wel naar een kat in de tuin. Nu zijn baasje er niet is, heeft hij even geen leven en gaat hij een andere hobby zoeken. Het hoeft ook niet perse 'zielig' te zijn. De meeste honden (zo niet allemaal) die ik ken blaffen. Het zou een vak apart zijn om ze te laten miauwen Er zijn tig redenen waarom een hond zou kunnen blaffen. Indringers, honger, wordt uitgelokt door een vogel, verveling, omdat het kan, etc. Zolang de hond goed verzorgd (lijkt) te worden, zit het goed. Om daar gelijk de dierenbescherming voor te bellen is wel enorm overdreven. Gewoon even naar de buren toe lopen en erover in gesprek gaan. Misschien leer je nog leuke contacten opdoen en kun je af en toe een bakje koffie drinken met de zorgzame buren. En in het allerergste geval moet je zelf even op de hond passen; kan hij bij jou thuis blaffen
Het was absoluut niet mijn bedoeling om de dierenbescherming te bellen. Ik zou zelfs met alle liefde voor willen stellen dat ze dan hier komt. Vind het sneu als ze blaft vanwege verveling. Heb dr nu al hele tijd niet gehoord. Het zal goed zitten. Vanmorgen klonk het gewoon zo zielig, zeker omdat ze eigenlijk nooit ( zo lang) blaft.. Thnx voor de adviezen.
Ohh moet nu echt mijn lach inhouden. Een hond is een hond en geen mens! Dus om een hond met een kind te vergelijken... Heeft ts ergens aangegeven dat de hond de hele dag blaft? Nee dus. Phoe al die vooraanamens die hier aangenomen worden.
Er staat nergens dat die hond de hele dag blaft. En weet TS zeker dat ze op vakantie zijn? Hoelang is die vakantie? En betreft je onderstaande stuk. Bullshit. Ik heb 3 honden en ik weet zeker dat als we ooit op vakantie gaan en de honden kunnen niet mee dat 1 van onze honden liever thuis zit dan dat ik haar in een pension druk. Dan zou ze helemaal stuk gaan van ellende. Dus voor haar zou ik dan idd iemand regelen die elke dag een paar keer langs komt om even te ravotten en klieren en d'r te voeren. Gaat ze niet dood aan. Een hond is echt niet de hele dag door iemand nodig. En de vergelijking met een kind is natuurlijk vergezocht. Het is een hond. Geen mens. Je moet een hond niet gaan zien als mens want dat is hij niet. Punt.
En juist omdat het geen mens is moet je niet gaan denken dat de gemiddelde hond gemakkelijk alleen kan zijn. De soort is duizenden jaren gefokt om continu in menselijk gezelschap te zijn. Op enkele uitzonderingen na, die ik overigens al genoemd heb, vindt geen enkele hond het prettig om alleen te zijn en hoe langer dat duurt, hoe minder goed ze het trekken. Een dag is voor de meeste honden al te lang (en daar is onderzoek naar gedaan... De meeste baasjes horen het namelijk niet graag). Als het echt om een vakantie zou gaan, dan vraag je maar iemand om in je huis op je hond te passen, dan laat je het dier niet zomaar alleen. Wederom dat geldt niet voor alle honden maar voor de meeste huishonden wel, en continu geblaf is een teken dat deze niet hoort bij degenen die er geen last van hebben. Een hond kan idd overal om blaffen, ik had gelezen dat het dier de hele dag al blafte, misschien ergens overheen gelezen, sorry dan. Maar een hond blaft niet continu naar een kat of uit verveling, als een hond echt uren achtereen blaft dan is er iets mis. Vandaar mijn opmerking. Als het om vijf minuutjes blaffen gaat is dat wat anders. Maar fijn dat ie nu niet meer blaft.