wij gaan een ikea boxspring kopen en hebben de energdal + hovag op het oog. omdat ik wat zwaarder ben nemen we de harde matras. mijn man is 75 kilo maar is een buikslaper dus dan mag de matras ook niet te zacht zijn. heeft iemand ervaring met deze matras/boxspring? we hebben er ook wel aan zitten denken om 2 losse matrassen te nemen maar dan heb je er zo'n spleet tussen. En aangezien we vaak met het zn drietjes (incl zl) in bed liggen, en ik soms ook in het midden lig, lijkt me dat niet handig. ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Geen ervaring met dat exacte matras. Ons complete boxspring komt bij ikea vandaan. Wij hebben wel 2 losse matrassen omdat ik en mijn man totaal ander gewicht hebben en wij dus echt niet lekker liggen op elkaars matras. Dit hebben wij opgelost met een topping van de ikea, die is een paar cm dik. De matrassen blijven daardoor ook mooi en netjes. Spleet merk je dus niks meer van.
Hier ook een boxspring van de Ikea maar niet diegene die jij benoemd. Echter hebben wij ook voor 2 aparte matrassen gekozen omdat dit gewoonweg beter is. Wij hebben er alleen een matrasbeschermer (koste geloof ik 20 euro, ook van Ikea) en een hoeslaken omheen en je merkt niets meer van de naad.