heb net de eerste was gedraaid met hydrofiele luiers, lakentjes etc. eerst gewoon gespoeld met koud water volgens de verpakking en later gewassen op 60 graden met dato. nu ging ik het net in de droger doen maar het ruikt nog steeds naar nieuw. is het goed zo toch of moet ik het nog een keertje wassen? hoe doen jullie dat?
Ik heb alles gewassen met Ariel sensitive, ruikt heerlijk! Heb het uiteraard ook zonder wasverzachter gewassen. Ik zou het niet nog een keer wassen, tenzij je het zelf niet lekker vindt. Er is maar 1 tip, doe waar jij je prettig bij voelt! Succes met wassen en strijken
weet ik niet. heb voor de gekleurde was dixan en de witte was dato. maar vind dat weleens meer met nieuw spul dat het naar niets ruikt als ik het pas een keer heb gewassen. nog niet naar wasmiddel zeg maar. als ik bv mijn handdoeken heb gewassen ( sommige al echte oudjes) dan ruik ik het wel. dus isschien ligt het daar aan. of is mijn neus niet goed!
dat van mij is ook met speciaal spul gewassen en het ruikt inderdaa naar niks. dat is ook de bedoeling van zulk wasmiddel , het is ongeparfumeerd. zodat de baby's in het begin niet overdonderd worden van al die geuren.
Hai Ik was altijd alles gewoon in de ariel de handoeken,washandjes en luiers ariel wit en de kleertjes ariel color,geen wasverzachter,heb dit ook bij mijn zoontje gedaan en die kreeg geen uitslag en doe het nu weer bij jaimy.
a) omdat je alles schoon wilt hebben voor de nieuwe baby (lijkt me wel zo fris) b) omdat hydrofiele doeken niet goed absorberen als ze nog ongewassen zijn (denk aan nieuwe theedoeken, exact hetzelfde) c) je weet nooit wie er in de winkel met z'n vieze jatten aan heeft gezeten!
ja dat snap ik! Maar ik begreep niet dat ze niet samen met de kleertje gewassen mochten worden. Ik snapte dat idee niet.
Je mag ze wel bij de kleertjes wassen hoor,maar omdat ik voor beiden een ander wasmiddel gebruik doe ik het daarom niet,maar het mag wel hoor,maar ik doe het niet omdat ze zo wit zijn en ik ze graag wit wil houden
nou inmiddels de eerste was gewassen en gestreken. sorry hoor maar wat een pleuriswerk die luiers strijken! nee dat wordt niet mijn nieuwe hobby! morgen de kleertjes!
Die hydrofiele luiers kun je beter niet strijken heb ik hier altijd gelezen? Dan zouden ze minder vocht opnemen.. ik heb zelf alleen het beddengoed gestreken.
bij een informatie avond die ik heb gehad zei de kraamhulp dat het de eerste keer wel moest. ja weet het ook niet verder hoor!