pakket als bemoediging.. tips wat erin te doen

Discussie in 'De lounge' gestart door zogezegend, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Een vriendin heeft te horen gekregen dat ze kanker heeft...
    Na de feestdagen gaat ze de strijd aan, en begint met chemo.
    Ik wil graag een pakket voor haar maken om haar op de zwaarste momenten een bemoediging te geven, dit wil ik opsturen omdat ze niet om de hoek woont.
    Aangezien ik niet weet hoe ze zich zal voelen, dat natuurlijk voor een ieder anders is wil ik hier niets in doen, wat haar ondanks dat het goed bedoelt is een vervelender gevoel geeft omdat ik totaal de plank mis sla.
    Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik hoor wel eens dat mensen flink ziek/misselijk zijn na een chemo dus bv een badschuim met een bepaalde geur zou bv heel slecht uit kunnen pakken.

Alvast bedankt!!

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wat lief van je!

Ik weet niet waar je vriendin van houdt om te doen?

Maar ik denk aan make up en bodylotion of olie (geurloos), leuke tijdschriften en boeken, feel good filmpje, lekkere zachte pyama of badjas voor de zware dagen. Een dagboekje om alle gebeurtenissen op te schrijven.

3. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Een lekkere handlotion en bodylotion, tijdschriften of een goed (luchtig) boek, dvd's, mooie nagellak, digitaal fotolijstje..

Wat ontzettend lief trouwens!

4. beautevil

beautevil Fanatiek lid

23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    Warme pantoffels, leesboekje, zachte badjas, fijne pyama/huispak.

Heel erg lief van je dat je dit doet. Veel sterkte meis X

5. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je niet snel de plank mis slaat want het idee is al super lief!
    De ideeën die hierboven worden genoemd had ik ook in gedachten.
    En vooral Een lekkere vette crème/lotion. (Vaak droge huid door chemo)

6. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Ik zou (als ex-kankerpatiënt) er heel blij van zijn geworden.
    Voor mij had ook juist luxe douchegel, of als ze een bad heeft badolie, ook met niet te heftige geur erg waarderen (denk aan rituals oid). Iets te lezen is fijn, lekkere thee (koffie kon ik niet verdragen), bon voor iets leuks (bioscoop, nachtje weg, geen idee waar ze van houdt). Lekkere chocola. Ik zou het echt in de verwenproducten zoeken die fijn zijn als je brak op de bank hangt, dat zal ze vast vaak moeten doen. Hoewel juist afleiding en even weg soms fijn is (daarom bioscoopbon).

7. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Een fotoalbumpje maken van mooie en leuke herinneringen
    Een kruik
    Zacht dekentje
    Leuke film
    Tijdschrift
    Iets lekkers
    warme sokken
    Lekkere bodylotion

Zoiets zou ik doen

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Super ideeën, vooral ook de sloffen ik ga haar man vragen om tips waar ze verder nog van houdt.
    En het merk Rituals is me niet bekend kan je dat overal kopen? of moet je dan bij body shop of de tuinen zijn?

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij de bartsmit, maar heb ze in andere winkels ook gezien verkopen ze van die zilverkleurige beschermengelen. Het zijn sleutelhangers met een vrolijk gezicht en een leuke tekst eraan.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Niemand zegt hier iets over een muts/hoofddoek/haardinges??? Chemo is heftig! Dan wil je niet de deur uit met half uitvallend haar en dergelijke. Een mooie stijlvolle muts/bandana of hoe heet zoiets eigenlijk kan volgens mij niet echt ontbreken.

Enkele jaren geleden zijn we met mijn oude vriendengroep naar een vriendin met chemo gegaan en hebben een surpriseparty gehouden met allemaal cadeaus en een boek met gedichtjes, tekeningen, foto's en andere grapjes om haar een hart onder de riem te steken - en afhankelijk van de humor van sommigen (het kan namelijk ook verkeerd vallen) hebben we op de kaft haar naam geschreven met *naam*'s kankerfeestje. Ze lag helemaal dubbel van het lachen toen ze het zag en ze bladert er nog regelmatig in.

Maar goed, dat is voor mensen met een specifiek gevoel voor humor. Mensen die dat niet kunnen waarderen kun je daar niet bij gebruiken.

11. Merryn

Merryn Lid

20 feb 2012
    99
    0
    0
    Ik heb dat bewust er niet bij gezet. Niet iedere kankerpatient (ook met chemo) wordt kaal. Ik ben er het voorbeeld van. Daarnaast confronteer je iemand juist met de dingen die komen gaan, dat zou ik nu niet willen. Ik was daar toen juist minder blij mee geweest.

Rituals heeft eigen winkels, maar ook bij v&d en bijenkorf verkopen ze het. Hier kan je kijken waar ze in de buurt zitten: http://eu.rituals.com/nl-nl/stores

12. marl0es

marl0es Actief lid

29 mrt 2012
    299
    0
    0
    werk met kinderen en we zijn bezig om zwanger te w
    Wat een lieve vriendin heeft ze! Wat je er ook in doet, weet zeker dat ze er blij mee is!!! Veel sterkte

13. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook als ze wel last van haaruitval krijgt vind ik mutsjes te persoonlijk om te geven. Heel smaakgevoelig. Dat is met de rest natuurlijk ook maar dat lijkt me minder confronterend omdat het niet specifiek kanker gerelateerde producten zijn.

14. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Eens, dat vind ik iets wat verkeerd ontvangen kan worden. Stel ze wordt kaal lijkt het me niet prettig om er op die manier mee geconfronteerd te worden. Ik zou eerder gaan voor verwenproducten inderdaad. Dagboekje vind ik ook een erg mooi idee!

15. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik geloof dat dat voor iedereen verschillend is; er zijn ook mensen die er wel blij mee kunnen zijn. Zoals ik al zei: het is allemaal afhankelijk. Mij zou je ook niet blij kunnen maken met bodylotion of massageolie.

16. Miscalculated

Miscalculated Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.722
    1
    38
    Overijssel
    Ik vind het een heel erg lief gebaar!

17. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

een boekje met krachtgevende gedichten of teksten.

Deel Deze Pagina