Oke, ik moet me gaan verdiepen in autostoelen, nouja eentje dan. Mijn man eindelijk zijn rijbewijs halen, super natuurlijk. Maar nu.....welke wat voor, ect autostoel hebben we nodig voor Quinn???? Waar moeten we op letten, wat is handig, wat is veilig ect. Quinn is nu 3 jaar en 18 kilo, en 100cm denk ik Meiden help
Dan kom je aan een nr2 stoel: een zitverhoger met rugleuning (ook steun naast het hoofd). Ik heb zelf een maxicosi Rodi voor mijn jochie (3jr, 16 kg, 100,5 cm). Anderen zweren weer bij de romer Kid. Het hangt erg van je kindje af waar ze beter in zitten. Maar die Rodi is voor ons een prima zitje. Ook een goedkoop stoeltje in mijn handen gehad. Maar dat was een plastic ding met 1 laag stof. Helemaal niet comfortabel, zeker niet als ze er soms nog een slaapje in doen (ouders is 200km rijden). Dus dan liever een paar tientjes extra. Op de consumentenbond/anwb staan ook wel testen van autostoeltjes.
Wij hebben die van Romer. Als je isofix in de auto hebt, dan kun je het stoeltje vastzetten in de bank. Van maxi cosi heb je er ook die je bovenin dan vast kan zetten door een beugeltje achter je hoofdsteun heen te trekken (met elastiek). Niet alle types hebben dit. Kijk wel als je een autostoel koopt of je hem op de een of andere manier vast kan zetten op je bank. Anders moet je hem steeds wanneer je kindje er niet in zit vastzetten met de gordel. Doe je dit niet dan is het zitje een los projectiel die in je auto staat wat bij een evt aanrijding door de auto heen vliegt. Succes met kiezen!