Ikea Hemnes kast/commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door NooNoo, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik had al een topic gevonden hier met het zelfde onderwerp, zodoende weet ik dus dat deze ladenkast prima functioneert als een commode. Ik heb alleen nog wel twee andere vraagjes waar ik zo 123 niks over kon vinden;

- Is de kast met 8 lades groot genoeg om het verder zonder gewone kledingkast af te kunnen? Dat heeft wel mijn voorkeur namelijk, omdat het niet zo'n heel groot kamertje is. Op den duur willen we op de zolderverdieping een grote wandkast maken dus eventueel kan beddengoed en seizoenskleding daar liggen.

- hoe hebben jullie het kamertje verder ingericht, en dan met name het bedje? Ik dacht niet dat Hemnes een bijpassend bedje heeft en de bedjes die wel bij Ikea te koop zijn, zijn niet helemaal onze smaak (wij willen graag een dichte voor en achterkant)
    Foto's zijn natuurlijk helemaaaal welkom :p

Ben benieuwd!

PS: ja, ik ben er wel vroeg bij, maar je kan het maar beter in je hoofd op een rijtje hebben he :D

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben een henmes comode en kast en guliver bedje.
    Ben erg heel blij mee.

3. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Zuid limburg
  4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Zuid limburg
  5. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb voor mijn oudste dochter ook de Hemnes ladekast met 8 lades. Heb ik zeker genoeg ruimte aan! En heb niet weinig kleding voor mijn meisje en ook de slaapzakken en beddengoed ligt erin!) Heb hem als volgt ingedeeld:

In de kleine lades bovenin: 1 met medicijnen, douchespul, en prulletjes, 1 met luiers (past een heel pak pampers maat 5 in ;)) 1 met rompers (3 stapels!) en een met sokken maillots e.d.
    In de grote lades heb ik 1 lade met alle broeken, rokjes, vestjes, leggings e.d. en 1 met shirtjes (kort en lang en basis op een aparte stapel) en een stapel jurkjes.
    In de onderste laden de pyama's hydrofiele doeken, slaapzakken, beddengoed e.d.!
    Kan dus heeeel erg veel in. Moet er wel bij zeggen dat er alleen kleren liggen zie ze nu draagt ( andere kleding heb ik in opbergboxen op zolder). O ja, en ik heb meiden, dus veel jurkes enzo, en merk dat ik toch wel een beetje een hangedeelte mis voor je jurkjes en vestjes maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Zelf heb ik er het Mammut ledikantje bij, een roze die heb ik ook pas een paar maanden geleden gekocht vanwege de geboorte van de jongste, de jongste slaapt nu op de oudste haar babykamertje zeg maar ;).
    Dat Mammut ledikant is ook dicht aan de voor en achterkant, en kan ook 1 zijkant uit, zodat je hem ook kan gebruiken als je kindje zelf in en uit bedje kan, maar nog prima in een ledikantje past ;). Een soort minipeuterbedje zeg maar.

Hoop dat je er wat aan hebt!

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Zuid limburg
    En de laatste!!
    Overigens is de ladekast alleen voldoende.
    Ons kast is namelijk nagenoeg leeg.
    Ik vind de comode veeeel fijner.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Jeuj, dankjewel voor jullie reacties al!!
    Klarinet, ik vind dat je een erg mooi kamertje hebt. Mijn man is bang dat Ikea spul heel cheap ass er uit ziet maar ik zal 'm dit eens laten zien!
    Is de kleur van het bedje trouwens het zelfde als de kast?

En goed om te horen dat de ladekast alleen genoeg ruimte heeft. Ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen (en foto's, haha!)

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Zuid limburg
    Bedankt voor je compliment!!
    Ik vind het zelf niet goedkoop uitzien.
    Wij schrokken eerder toen we naar babyplanet gingen,
    duur voor een slechte kwaliteit.
    De kleur van het bedje is denk ik nagenoeg hetzelfde, het is me nog niet opgevallen dat de kleur echt anders zou zijn. Dus met het blote oog valt het niet op.
    We waren voor de hele babykamer met stoel €550 kwijt.
    Ik ben er heel blij mee.

9. agnes74

agnes74 Actief lid

23 nov 2008
    125
    0
    0
    Hoi,

Ik heb ook de hemnes ladekast/commode en die bevalt me prima! Ik heb een meidentweeling van 16 maanden en al hun kleding past er met gemak in. Momenteel eigenlijk 1 grote en 2 kleine lades nagenoeg ongebruikt. Dan nog 1 grote + 1 kleintje vol met hydrofiele luiers, washandje, rompers en wat andere rommel die ik binnen een paar maanden leeg kan maken waar dan ook weer kleding in kan. Heb trouwens deze ledikantjes: Babykamer Altea | Babykamers / Babykamer | Baby-Dump. Dichte voor- en achterkant en brede spijlen.

groet,
    agnes

10. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik had ook de Hemnes met 8 lades en een bedje van babypark, er was wel wat kleurverschil maar dat viel niet op door de lichtinval :). De eerste maandjes paste alles in de commode, maar vanaf maatje 80 werd het wel krap. Misschien is een ledikant met lades eronder wat voor jou, kun je daar bijvoorbeeld het beddengoed in kwijt!

11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook de 8 lades HEMNES kast. Prima te gebruiken voor al die kleine kleertjes. Omdat we nogal klein wonen hebben we alleen naast die kast een bedje staan (ook IKEA) en dat is het. Dus geen aparte babykamer. Helaas geen foto's. Mochten die komen dan laat ik het je weten.

12. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik wilde ook graag de hemnes ladekast halen bij Ikea, maar vond de bedjes daar ook niks, en wilde toch echt wel bijpassende.. Toen heb ik 2 bedjes gekocht bij de babydump
    Ledikant 60-120 Celine Wit | Babykamers / Babykamer | Baby-Dump
    en doe daarbij de ladekast trondheim van Ikea, IKEA | Slaapkamermeubels | Ladekasten | TRONDHEIM | Ladekast met 6 lades dat past echt super mooi.. zelfde stijl als de bedjes, en de ladekast is even groot als hemnes... Probleem is namelijk overal, de hemnes ladekast is niet echt wit wit, en de meeste bedjes die je ergens anders haalt dus wel...maar kijk maar na de link, misschien vind je het ook wel wat... Succes!

Het ziet er trouwens chic uit, en niet goedkoop, het bedje is ook heel stevig mooie platte spijlen erin.. top!

13. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Wij hebben voor Sanders 'grote jongenskamer' een Hemnes 8-laden commode. Ideaal ding! Hij is fijn hoog (zijn allebei lang) en er kan véél in. We hebben er nog wel een kast bij, maar daar ligt amper wat in.

Qua bedje heb ik een zwart smeedijzeren bedje erbij, met een schommelstoel in dezelfde stijl. Vind ik er heel mooi bijpassen.

Verder staan er een wit tafeltje met twee stoeltjes in (van Ikea, met hondje en katje op de rugleuning van de stoeltjes). Staat er ook mooi bij.

Al met al dus klassiek, beetje Rivièra Maison-achtig ingericht.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb niet de kast met 8 laden, maar die met 3 en daar kan redelijk veel in. Maarrrr wat iemand hier ook al zei: ik zou voor een meisje (en volgend jaar heb ik er 2 :D) wel een hangkast missen, die vind ik wel ideaal voor jurkjes en vestjes want die nemen opgevouwen relatief veel ruimte in beslag!

Ik heb wel de kast en het ledikant van Ikea, weet niet meer welke eigenlijk, maar vast diegene die jij niet mooi vindt :) Ik vind het prima staan maar ik ben er wel vrij makkelijk in... En de kwaliteit is goed genoeg, idd zijn die dure spullen niet altijd mooier had ik gezien bij Babyplanet!

15. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wij hebben de hemmes 8 laden super kast
    Wij gebreuken hem nu voor me dochter doe is 2 jaar mt 92/98 en het past er allemaal is en straks gaat ie naar de baby en krijgt me dochter een hang kast.

16. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Rivièra Maison ja..? Dat klinkt wel alsof ik daar héél graag een foto van wil zien ;) (vind ik een hele leuke stijl namelijk en zou zo'n babykamer echt heel gaaf vinden)

17. misa

misa Niet meer actief

Mooi spul heeft ikea! Soms vind ik het er ook wat goedkoop uit zien, maar deze foto's bewijzen wel anders..! Bij ikea staat natuurlijk ook alles bij en naast elkaar, waardoor het allemaal heel anders over kan komen.

Ik kan me indenken dat je aan de grote commode met 8 lades genoeg zou hebben, maar het lijkt me erg onhandig dat je niets kunt ophangen. Maar ja, dat is heel persoonlijk.

Ze hebben ook een smalle garderodekast van hemnes. Is ook te combineren met de grote of kleine commode:
    IKEA | Opbergers | Garderobekasten | HEMNES | Garderobekast

Of als je crea bent maak je hier een handgedeelte in:
    IKEA | Nachtkastjes, bedtafeltjes & toilettafels | Nachtkastjes, bedtafeltjes | HEMNES | Nachttafeltje

Succes met de keuze!

18. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    #18 Nikske89, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt: 13 nov 2010
    Foto's van onze hemnes kamer,, nog niet klaar lang niet klaar want de aankleding moet nog komen,, maar het begin is er ;)

19. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Bedje...

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Wij hebben wel nog de groote 2deurs Hemnes kast erbij, al denk ik dat als je niet teveel spulletjes koopt en niet teveel voorraad dat je dan ook wel genoeg kan hebben aan alleen de ladenkast met 8 lades. Je moet hem dan wel praktisch indelen!

Ik heb mijn ladenkast ruim ingedeeld,
    Bovenste lades: 1 Zwitsal, 2 Luiers, 3 Luiers, 4 sokjes
    Eronder: Links rompertjes, Rechts hydrofielluiers
    Onderste: Links slabbers en monddoekjes, Rechts nog leeg

Ik heb dus al mijn kleertjes in de kledingkast. Maar als je de commode wat voller stopt en misschien wat praktischer indeelt kun je hier prima mee starten!!

Deel Deze Pagina