de zoveelste vraag over wassen

Discussion in 'De babyuitzet' started by Supernurse, Nov 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    Hallo
    Jullie zullen wel denken alweer een onderwerp over het wassen van de babyuitzet, hahah.
    De nesteldrang is vandaag begonnen bij mij en ik wil alle babyspulletjes wassen. Nu heb ik een aantal vragen waar ik tegen aan loop en ik hoop dat jullie hier mij een antwoord op kunnen geven.

- Ik hoor verschillende verhalen over het wassen van de hydrofielluiers. Ik wil deze wassen, in de droogtrommel stoppen en dan niet strijken omdat het schijnt dat ze dan minder goed vocht opnemen, klopt dit??
    - Babykleertjes kunnen beter niet in de droogtrommel ivm beschadigen en evt krimpen.
    - Ik heb heel veel spulletjes die wit zijn met een klein kleuraccentje. Bijvoorbeeld een wit broekje met een grijs of oranje randje. Mag dit wel bij de witte was of kan ik dit beter bij de gekleurde was doen?? Zelfde geldt voor badcape, is effen wit met grijs mutsgedeelte.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
    groetjes Suzanne

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hydrofielen nemen idd minder vocht op als je ze strijkt. Maar omdat ik ze altijd in de droger doe, strijk ik wel de randjes, omdat die anders helemaal verfrommeld zijn en ik ze dan niet netjes kan opvouwen. Maar ja, zo'n pietlut ben ik ;).

Witte/lichte kleertjes met een gekleurd randje of gekleurde applicatie doe ik gewoon bij de lichte was.

Ik doe Ayla d'r kleren en rompers nooit in de droger. Mijn eigen goede kleren doe ik ook niet in droger, omdat ik dan bang ben dat ze krimpen of snel lelijk worden. Het zelfde geldt dus voor de kleren van Ayla.

3. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    oke dank je wel voor je reactie. Denk dat ik ook een pietlut ben want ik wil de randjes ook gaan strijken, oog wil tenslotte ook wat.
    groetjes Suzanne

4. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hydrofiel niet strijken

witte kleertjes met klein gekleurd randje doe ik dus gewoon in wit was.
    kleertjes gaan ook gewoon in droger (niet alles, maar bv kleertjes van hema wel)

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

Hahaha, ja leuke activiteit in kader van nesteldrang.... de kraamhulp deed het ook nog.
    Ik daarna bij Lotte (1e kindje) de eerste week, misschien 2, ook nog maar daarna.... jeetje, de witte was staat om de dag aan dus nee hier worden de randjes niet meer gestreken hoor ;):p

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb mijn hydrofiel altijd gewoon gestreken nou strijk ik ook alles kan er niet tegen als ergens kreukels en of vlekken in zitten maar het minder goed opnemen van vocht valt echt wel mee hoor.

zelfs nu mijn mannetje 10 maanden oud is grbuik ik 1 hydrofiel om hem af te drogen en wikkel hem erin hij is kurkdroog en hydrofiel doet het goed hoor

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik strijk de hydrofielen wel en ze nemen genoeg vocht op..

Kleertjes (alles van joggingstof, spijkerbroekjes e.d. niet) heb ik de eerste twee wasbeurten niet in de droger gedaan maar nu doe ik dat wel.. Draai wel alles binnenste buiten dan blijft het er beter uit zien..

Wit met gekleurd randje gaat hier ook gewoon bij de witte was..

8. luca84

luca84 Niet meer actief

ik strijk ze wel, ik vind dat ze goed vocht opnemen. Maar wij hebben ook veel gebruikte hydroffielluiers van mn zoontje dus die nemen toch al goed op. Als je ze niet gaat strijken dan zou ik ze ophangen want ze komen helemaal verknoffeld uit de droger!
    Ik doe helemaal niks in de droger ik laat alles hangend drogen.

Behalve de lakentjes en moltons die doe ik denk ik wel even in de droger..

Was jij ook alles met Neutral? wij uit voorzorg wel, stel dat de baby een gevoelige huid heeft (wat bij ons nogal in de familie voorkomt) dan ligt het tenminste niet aan het linnengoed.

9. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    bedankt voor alle reacties.
    Ik was alles met neutral, mede omdat ik zelf een erg gevoelige huid heb en snel uitslag krijg van wasmiddel.
    Ik ben begonnen met de was, moet zeggen dat het best wel veel werk is, valt toch wel iets tegen.
    Ik heb de hydrofiele luiers in de droogtrommel gedaan en ze zijn helemaal gekreukeld (las de tip van hangend drogen te laat). Denk dat ik ze nog maar een keer er in doe.

groetjes Suzanne

Ps hier even een foto van mijn overvolle wasrekje

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik heb trouwens altijd een waszakje met een colorcatcher erin en doe de sokjes altijd in eenwaszakje gingen dwalen in mijn machine

maar ik zweer bij colorcatcher deed eerst altijd alles apart wassen ben echt een pietlut maar dit scheelt echt

ik was allees binnestebuiten en de eerste paar keer niet in de droger maar daarna alles op half programma is het dunnne droog de rest nog even kort op een rekje

vindt jij het ook zo leuk ik vond en vindt het geweldig niemand mag bij mij ook aan mijn was komen,

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb al het kleine spul ( Mutsjes, sokjes, slofjes ) in een waszak gewassen, anders blijft dat overal tussenuit vallen als je bezig bent met ophangen. Ideaal! Wit met een kleurtje vind ik gewoon wit. Ik was heel simpel op wit - kleur - donker.

Hydrofiels moet je naar mijn weten als je thuis wilt bevallen zowizo een aantal gestreken van hebben klaar liggen ivm het doden van de bacterieen ofzo? Ik zie tenminste op de thuisbevalling-uitzet-lijst altijd gestreken hydrofiels staan.

12. Martin27

Martin27 Lid

Jan 25, 2010
    12
    0
    0
    Voor de thuisbevalling inderdaad een stuk of 6 hydrofielluiers strijken i.v.m. bacteriën, wij hebben ze na het strijken even in een plastic pedaalemmerzakje gedaan zodat ze schoon bleven.
    Nu strijken we ze nooit meer hoor, ik ben al blij als er een paar schone in de kast liggen, haha

13. fafje

fafje Niet meer actief

alles gewoon wassen op handwas prog...30 graden is genoeg...ik deed alles met overheersend wit bij elkaar, alleen rood dee dik apart..maar als iets rood met wit was gewoon bij wit...

hydro's altijd laten drogen aan droogrek, goed uitkloppen en ze drogen gewoon mooi strak...idd niet gestreken ivm vochtopname

babykleertje drogen...tja dat is uitzoeken welk merk niet krimpt, ik doe alles lekker op het droogrek, blijft net zo zacht en geur zit er beter in :p (lenor wasverzachter)

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Ik ben heel makkelijk, ik gooi vrijwel alles (behalve zwart) bij elkaar en alles gaat bij mij ook de droger in. En strijken doe ik niet zo vaak. Ik moet zeggen dat als ik mijn hydrofiel luiers heb gevouwen ik toch een redelijk nette stapel in de kast heb hoor. (Ware het niet dat de ene wel wat vervormt en de andere niet).

15. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

Aug 16, 2009
    1,837
    0
    0
    leuk om al die verschillen te horen.
    Ik vind het geweldig om al die kleine mini kleertjes door mijn handen te laten gaan. Kan niet wachten tot alles droog is en weer opgevouwen mag worden.

allemaal bedankt voor de reacties!!
    groetjes SUzanne

16. misa

misa Niet meer actief

Ik heb de hydrofiele luiers in de droger gedaan en dus getreken. Want ze kreukelen echt ontzettend! Maar nat ophangen zal vast beter gaan als je niet wilt strijken.

De kleding heb ik gesorteerd: wit (ook met gekleurde randjes), donker en kleur. Bij alle wasjes heb ik van die doekjes (collor catchers) in gedaan. Maar dat was alleen voor de eerste keer. Alle kleertjes heb ik nat opgehangen en gestreken. Maar ik denk dat ik straks ook veel kleertjes in de droger ga doen.

Gewoon doen zoals je met je eigen kleding om gaat!

Share This Page