Ikea-kast als commode?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marjannn, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Marjann, goed idee!

Mason, hm, wat raar ;). Misschien zijn de aankleedkussens smaller geworden ofzo? (wij hebben ons aankleedkussen in november 2007 gekocht en jij waarschijnlijk een paar maanden later). Of is ons aankleedkussen wat meer 'ingelegen' en breder geworden :D. Ik roep maar wat hoor, ik vind het wel vreemd!

Ik weet niet meer wie het schreef, maar 1 meter is prima hoor! Ik ben zelf 1,68 en we hebben dus een commode van 97 cm. Werkt prima.

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Excuus heb toch 1 meetfoutje gemaakt :oops: Je houdt 3 cm over :) Maar hij past en dat is het belangrijkste haha

@ snoopy ja ik was iets later met kopen wellicht is dat het :D. Dat jullie aankleedkussen wat meer ingelegen is zou kunnen, maar ons reusje woog met 7 maand al 10 kilo :oops: dus hij zal hem inmiddels toch al wel behoorlijk hebben ingelegen ;)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    12 cm, in de breedte? is jou aankleedkussen maar 58 cm dan :(

edit; zie het al, hahaha denk al :p

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha, Mason, Eva weegt nog niet eens 10 kilo! Zie onderschrift ;). Maar ze heeft er wel al 4 maanden langer opgelegen en was wel zwaar bij haar geboorte. Haha, lekker offtopic dit!

5. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@ snoopy ,oh ja ik zie het nu een fijn meisje hebben jullie :) . Mason de reus haha. Je merkt idd wel vind ik dat de aankleedkussens wel stukken soepeler worden door het vele liggen dus dat is het vast haha :)

Ik zet nu mijn off-topic maar uit :D

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    :)

7. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Mijn ouders gebruiken exact dezelfde kast als commode, dit omdat het zonde is om er een apart aan te schaffen. Wel wil ik je eventueel wat tips meegeven.

-Leg er een plank (indezelfde kleur) op die iets groter is eventueel een met waterkering, Zo'n rond randje aan de voorkant als een aanrechtblad. Het aankleedkussen schuift makkelijk weg als de baby iets ouder en dus ook groter is. Tevens heb je dan wat ruimte aan de zijkant om spulletjes op te zetten als billendoekjes. Altijd handig om ze binnen handbereik te hebben.

-Maak de kast vast aan de muur met de bijgeleverde lussen.
    Als je de bovenste twee lades open doet dan kantelt de kast naar voren.
    Je zult nu wel denken, dat gebeurt mij niet, dat dacht ik ook toen ik 'm nog gewoon als kledingkast gebruikte. Even vlug alle was opruimen en hup, die hele kast viel naar voren kon 'm nog net tegenhouden. Het zit er niet voor niets bij.

8. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Ik heb ook Ikea meubels op de kinderkamer, zie album. Ik heb de Hemnes serie.

9. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Die Hemnes-serie ziet er inderdaad leuk uit, maar wij willen geen witte meubeltjes, maar bruin...

Char30982, dat zijn nog eens fijne tips uit de praktijk! Dank je wel!

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    De "grote" Hemnes is er ook in het zwartbruin, ook errug mooi :)

11. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Ik heb de Malm ladenkast nu al ruim een jaar in gebruik als commode en bevalt prima hoor. Hij is net wat hoger dan een standaard commode, daarom heb ik deze gekocht. Het kussen past er prima op hoor. Ik heb er verder niks op staan, maar dat zou ik met een grotere ook niet doen, ze smijt toch alles eraf. De spullen die ik nodig heb liggen in de bovenste la. Ik ben er blij mee in elk geval.

Overigens heb ik in de rest van het huis nog ongeveer 6 van die kasten staan, zo niet meer..altijd handig om alles te kunnen combineren later ;)

12. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Ah, fjn dat jij tevreden bent, Esli. Ik denk dat we het maar gewoon gaan doen. En als het niet bevalt, kunnen we hem altijd nog aanpassen of ergens anders in huis neerzetten.

Ik heb die zwartbruine Hemnes nu ook gezien, Sjalleke. Maar daarvan vind ik de greepjes niet echt mooi, en eigenlijk vind ik hem te donker voor op een babykamer. Maar toch bedankt!

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0

Ik was vandaag in een kraamgezin en volgens mij hadden zij 2 van zulke kasten naast elkaar. Werkt prima en je hebt heerlijk de ruimte. Eentje is beetje krap qua ruimte/handigheid denk ik.

14. Jacobien

Jacobien Actief lid

8 apr 2008
    378
    0
    0
    Wij hebben de Malm ook als commode. Super, zijn er erg blij mee en werkt prima. Wij hebben een hoger kastje ernaast staan waar billendoekjes etc opstaan.

Succes met je keuze!

15. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    Oke, fijn dat er nog meer goede ervaringen zijn. Dinsdag, na de 20 wekenecho :) gaan we naar de Ikea en halen we de spullen op. Zaterdag zijn we ook geweest, maar was het meeeeeegadruk. :(

16. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Wij hebben ook de MAlM als commode. Mijn vader heeft er een opzetstuk voor gemaakt. Nu heb ik tenminste nog ruimte voor de doekjes en zalf. Ook de kleren die ze dan aan moet enzo, liggen er naast klaar. Ook heb ik nu een opstaande rand, zodat ze als ze trappelt met haar voeten, niet alles eraf schopt. (doet ze nu niet meer, maar gebeurde regelmatig)
    Ik vond h'm mooi en vergeleken met andere commodes 'goedkoop', maar zou toch voor een bredere gaan. De hoogte en de ruimte in de laden is wel perfekt. Zeker met dat systeem van mandjes die er precies inpassen!

17. Marjannn

Marjannn Bekend lid

31 dec 2008
    500
    0
    0
    (Sport)masseur
    We hebben hem er al staan! :)

18. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik heb ook de "grote" kast van hemnes als commode. Heerlijk, zeker geen spijt.
    Bij mijn 2e kindje gebruik ik hem weer.
    Zeker een aanrader!

Deel Deze Pagina