Hey dames, ons witte beddegoed is helaas niet meer zo wit als het ooit geweest is. En dan vooral de kussenslopen. Heb ze vanmiddag 3 uurtjes in een emmer met bleekwater gehad, en daarna in de wasmachine gemikt, maar helaas heeft dit geen effect gehad. Langer in de bleek durf ik niet goed omdat het de stof dan misschien aantast. Iemand enig idee hoe ik de kussenslopen weer echt wit kan krijgen? Liefst met huis-tuin-en-keukenmiddeltjes, heb vanmiddag al even staan gluren in het HG-schap in de supermarkt, maar dat spul is duur joh!
Gaat lastig worden op korte termijn aangezien ik de rest van de week moet werken, maar als ik een keer een dag vrij heb als het zonnig is ga ik dat zeker proberen, thanks! Die Vanish white, werkt dat ook als de was al niet meer wit is? Of is het alleen preventief?
Ik had op internet idd ook al wat over soda gelezen, maar wist niet wat voor soda, hahaha. Heb nog wel een zak van die kristalsoda (ofzoiets) liggen, waar je ook de gootsteen mee ontstopt, die. Maar ik wist niet of dat de goeie is want ik heb ook ergens over baking soda gelezen....?? En die soda, doe je die dan in het wasmiddelbakje of rechtstreeks in de trommel?
Baking soda kan overigens ook, maar zelf gooi ik grauwe was in een emmer met kokend water en een flinke hand kristalsoda en laat dat gewoon 24 uur staan. Dan hop de wasmachine in en bij mij komt 't er dan lekker schoon uit.
Als ik het met vanisch white niet meer wit krijg, hang ik het in de zon. Dat is mijn laatste redmiddel en 9 van de 10 keer wordt het weer mooi wit.
Bij de supermarkt gehaald: Nibro textielwit. Werkt als een tierelier! Zakje bij je witte was en het is een stuk frisser ik had veel hydrofielen van mijn schoonzus gekregen die grauw waren. Maar ze zagen er daarna een stuk witter uit.
Ik heb zoiets, van die zakjes, ook gezien bij het Kruidvat inderdaad. Van dezelfde maker als de oude vertrouwde ossengalzeep. Maar vond dit ook errug prijzig, 5 zakjes voor 5 euro ofzo. Da's dus een euro per wasbeurt. Ga het binnenkort met kristalsoda proberen!