is dit een raar bedrag (architect offerte)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Luun, 19 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ik heb vandaag een offerte gekregen van een architect die tekeningen gaat maken van een aanbouw en verbouw schuur. Ik mag hem graag en will dus wat dat betreft niet verder kijken, maar ik will wel weten of dit niet abnormaal hoog is. Heel global is het dus tekeningenmaken, alle over leg met gemeente, vergunnjngen e.d. en dit voor 3962 euro. Kom dit als een raar bedrag over of Lijkt dit een normaal tarief? Beetje vaag omschreven, maar het gaat mij om een globaal idee.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Alleen voor het maken van een tekening????
    Ik geloof dat ik de aannemer de tekening ging laten maken zeg.

3. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Mijn bouwtekening was ong. €500,- en gemeentekosten volgens mij €125,- Was in 2010.
    Ik vind het een groot bedrag. Kan je niet eerst ergens anders vragen hoe duur die zijn.

4. flerk

flerk Niet meer actief

Weet je zeker dat hij niet al berekend heeft hoe duur de aanbouw zelf zou worden? Ik vind het bedrag ook erg hoog voor slechts het 'voorwerk'. Misschien aan de beste man zelf vragen...

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wat voor een aanbouw precies? Hoe groot en wat voor een afwerking? Wij waren voor een dakkapel van 2,5 meter ongeveer €3000,- kwijt. Was zonder tekening, zonder afwerking. Als ik het daarmee vergelijk en het een aan en verbouw is valt het denk ik heel erg mee.

6. flerk

flerk Niet meer actief

Maar TS mag dit bedrag gaan neerleggen voor ALLEEN de tekening en nog wat vergunningen en zo... Da's andere koek. En de vraag is of het klopt.

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Dat ligt er aan waar de tekening van is hoe het aangeleverd moet en wat er allemaal bij zit. Jaren geleden rond 2000 :D, moesten wij van die overdreven grote tekeningen aanleveren bij de gemeente 2 stuks en 1 voor de aannemer en alles moest netjes op schaal en maat en alles moest er in en op staan ook kleuren en dergelijke was nog flink wat werk, en hebben daar bij een vriend 500 euro voor betaald en dat was echt kostprijs van de printen rest was vriendendienst. Maar dus geen idee hoe aanlevering en dergelijke tegenwoordig gaan.

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Holymoly das veel geld voor een tekening

9. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Lijkt mij erg duur voor alleen de tekening. Ik zou toch nog bij anderen een offerte vragen.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ow, ik ging er van uit dat het de verbouwing én tekeningen waren ;)

11. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Maar een aanbouw voor dat geld lijkt mij nou weer wel erg goedkoop... Dus als t alleen voor de tekening is zeg ik: kijk nog ff verder, is wel echt een fiks bedrag!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Vaak is het een percentage van de kostenraming van de woning dat in B genomen wordt. Wij hebben een speciale prijs gekregen van onze architect omdat wij hem kenden en hebben de laatste schijf zelfs geen aanrekening meer gekregen.

Anders vraag je hem eens of dit bedrag normaal is of dat hij zich misschien vergist heeft?

13. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Het gaat om een aanbouw van zo'n 10 bij 5 meter over 2 verdiepingen en het ombouwen van een garage tot complete woon huis ( voor schoonvader). En ja, gedatailleerde tekeningen waarde natuurlijk wel enorm veel werk in zit, en daar gaat de aannemer mee aan de slag.
    De hele verbouwing kost overigens ong 220.000, dus je moet het wel in dat licht zien zeg maar. Vinden jullie het dan nog als te veel klinken ?

14. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Haha, dat is wel een verschil, klinkt bijna als 2 huizen erbij.. Dan vind ik het op zo'n bedrag erg meevallen, maar ik weet ook echt niet wat normaal is.

15. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dan lijkt het mij een normale prijs hoor... Dan heeft hij een percentage van de totale kosten genomen om zijn prijs te bepalen lijkt me.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

hihi, dat klinkt wel anders als een "aanbouwtje" ;) Denk dat het dan wel klopt.

17. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Lijkt me dan toch aardig te kloppen hoor ;).

18. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Oh dat is geen aanbouwtje nee, dan zal het vast wel kloppen :)

19. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Voor een aanbouw vind ik dat ook best duur... Wij hebben voor ons nieuwbouwhuis 9000 euro betaald voor de architect.. Dit was incl
    3 d impressies
    Bestektekeningen (incl alle metingen en boren etc)
    Onderhandeling en prijsvergelijk aannemers
    Bouwbegeleiding
    Vergunning-aanvraag
    Alle overige gesprekken met architect

Is ook niet de goedkoopste, maar hij is een hele betrouwbare en goede architect die geen 13 in een dozijn huizen ontwerpt :)

20. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ooh ik lees nu ook dat het om meer dan een aanbouw gaat! Dan valt de prijs wel mee!

Deel Deze Pagina