Ikea keuken

Discussie in 'De lounge' gestart door puzzelstukje, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    De titel zegt het al, wie heeft er een Ikea keuken en hoe bevalt dit?

Wij liepen net bij de Ikea en zagen echt een prachtige keuken, voor niet te veel geld, maar dan ga ik alweer twijfelen omdat de keuken niet zo duur was. Dus ik ben op zoek naar ervaringen:
    -gaat de keuken lang mee
    -hoe ging het installeren enz enz.

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    wij hebben een keuken van de ikea en zijn er echt super blij mee! wij hadden al snel de vaatwasmachine kapot (dachten we) en er kwam de volgende dag gelijk iemand om hem te maken.
    bleek dat het niet de vaatwasser was, maar ons stopcontact hihi! er werden geen kosten in rekening gebracht, terwijl het toch echt onze fout was.

het installeren hebben wij laten doen, dus daar kan ik geen mening over geven.

3. Faith88

Faith88 Fanatiek lid

7 jun 2008
    1.037
    0
    0
    friesland
    wij hebben ook een ikea keuken, zijn toch niet helemaal tevreden.
    De kastjes die naast de vaatwasser en de oven zitten daar laat het "folie" helemaal van los, waarschijnlijk door de warmte!
    Ook is de combi magnetron al 3 keer kapot geweest, en de vaatwasser ook al twee keer. Misschien hebben wij gewoon pech, want ik ken veel mensen die wel helemaal tevreden zijn met hun ikea keuken.
    De service bij ikea is wel heel goed vind ik. Want ze doen nooit moeilijk als er iets mis is. Alleen is het wel weer een geregel steeds!

4. Babystew

Babystew Niet meer actief

Je kan de keuken laten installeren, volgens mij kost dat 500 euro.
    Hier ook een Ikea keuken en mijn vriend heeft hem zelf in elkaar gezet (was de eerste keer dat hij zoiets deed). Het duurde even maar we zijn er superblij mee!

5. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje heeft een ikea keuken en tot nu toe is alles nog prima! Ze heeft hem wel pas 2 jaar :p
    En mijn zus is superhandig dus heeft hem met gemak in elkaar gezet. ;) Hier wordt je wrs wel niet veel wijzer van maar ik dacht, ik laat het toch maar weten :cool:

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een vriendin van mij heeft nu ongeveer een jaar een Ikea keuken. Hij is echt heel mooi! Zij is er erg tevreden over. Alleen kun je natuurlijk na een jaar nog niet beoordelen of hij lang meegaat.

Het installeren heeft haar man gedaan. Hij is behoorlijk handig (zit zelf in de bouw). Ik durf dus ook niks te zeggen over makkelijk / moeilijk. Voor hem is het al snel makkelijk. :) Wij hebben een paar jaar terug een keuken laten zetten en dat zag er echt niet verschikkelijk moeilijk uit. Aan de andere kant; als je iemand bezig ziet die het dagelijks doet, lijkt het natuurlijk al gauw makkelijk. Ik zou zeggen dat het goed stellen van de koelkastscharnieren de moeilijkste klus is. Als je dat kunt, ben je al een heel eind.

7. mamaseptember

22 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nadat zo'n 10 jaar geleden mijn oom en tante een keuken hadden gekocht bij ikea hebben wij dit afgelopen zomer ook gedaan. Bij hun staat deze nu 10 jaar en hebben ook deze zomer pas een nieuwe vaatwasser. De kastjes en alles zien er nog steeds helemaal goed uit. En mocht er nou aan de buitenkant iets niet meer mooi uitzien dan heb je er zo een ander deurtje voor gezet. Bij ons bevalt tie ook prima! Geen klachten tot nu toe en je bent aanzienlijk minder geld kwijt dan bij een andere keukenboer. Voor de onze zou je ergens anders echt duizende euro's duurder uit zijn.

8. mamaseptember

22 jan 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja, het monteren hebben mijn vriend samen met andere vrienden gedaan en was zo voor elkaar!

9. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Mijn tante heeft een ikea keuken. Na 2,5 jaar was er iets mis met de kastjes ofzo(weet het niet meer precies) en werden deze keurig vervangen. Nu hadden ze zelf een stenen blad geplaatst welke door de monteur helaas flink beschadigd werd tijdens het vervangen. Na wat heen en weer gebel keurig op kosten van ikea een compleet nieuw blad gekregen. Goede service lijkt mij.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    #10 Manuk, 6 mei 2012
    Laatst bewerkt: 6 mei 2012
    Wij hebben nu 6jaar onze ikea keuken en zijn er nog steeds heel blij mee. Alles werkt prima, kwaliteit is goed en het blijft mooi.
    En het voordeel, alles past op elkaar en we willen met de tijd nieuwe deurtjes kopen en een nieuw.blad. Lijkt het weer een splinternieuwe keuken voor weinig geld!

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben sinds 3 jaar een keuken van ikea zonder inbouwapparatuur (kookplaat, vaatwasser van marktplaats) en het bevalt ons prima. Hij blijft mooi, goed schoon te maken en we krijgen van iedereen complimenten dat we zo'n mooie keuken hebben. Het grappige is dat ik dezelfde keuken regelmatig in de keukenboer boekjes zie staan voor 4000,- meer hahaha.
    Mijn man heeft hem zelf ingebouwd.

12. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wij hebben onlangs dit huis gekocht (3jan) en hebben ook een ikea keuken erin gezet. Vind het een mooie keuken en so far so good,maarja woon pas 3maanden;)

13. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    hoi,

Ook wij hebben een Ikea keuken. Nog niet heel lang 2 jaar nu :) maar ik heb hem zelf in elkaar gezet en ben daar nog super trots op (lees: super super trots, want kon hiervoor nog geen blokkendoos in elkaar zetten) het rechtzetten heeft mijn vader gedaan. Vind het super handig en je kan hem helemaal plannen zoals jij dat wilt. Wij hebben nu een grijze keuken maar overwegen toch een witte. Kwestie van nieuwe deurtjes kopen :D Wij zijn er super tevreden over..je hebt 10 jaar garantie en de service bij Ikea is ook super goed....ik zou zeggen..niet twijfelen maar gewoon doen!!! suc6 met inbouwen :D

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.820
    113
    Wij hebben nu 1 jaar een ikea keuken en zijn tot nu toe nog heel tevreden. Het inbouwen hebben we laten doen, dus daar kan ik niet over oordelen, maar met het inbouwen erbij waren we nog veel goedkoper uit dan in een keukenzaak.

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze ikea keuken is 11/12 jaar oud (zelf wonen wij hier nu 4 jaar en zijn er erg tevreden over)
    Als wij een nieuwe keuken nodig hebben komt er zeker te weten een ikea keuken in

16. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij hebben nu 4 jaar een Ikea keuken en zijn er erg tevreden mee. Het in elkaar zetten is echt makkelijk en hebben we zelf gedaan (ik heb 's avonds met mijn man, terwijl ik 25 weken zwanger was, de kastjes in elkaar gezet en de volgende dag werden ze opgehangen en geplaatst).

Het enige minpuntje is idd dat het kastje naast de vaatwasser door de hitte bladdert, maar dat valt onder de garantie, dus we kregen zo een nieuw kastdeurtje mee.

Voordeel is ook dat als de deurtjes niet meer mooi zijn en het blad versleten is je gewoon nieuwe deurtjes en een nieuw werkblad kunt kopen en je keuken is weer als nieuw.

Ook de over, combimagnetron, koelkast en vaatwasser werken prima. (Kookplaat is van een ander merk). Kortom hier een tevreden gebruiker.

17. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    oooh! Wat een reacties! En wat een goede reacties!:)

Wij hebben nu ons eerste koophuis gekocht. En er zit een prima keuken is, een grote keuken, niets mis mee. Alleen is al 17 jaar oud. (vaatwasser en kookplaat net nieuw) Wij dachten even te kijken wat een keuken kost. En wauw! Echt goed te betalen. En aan de reacties te zien dus ook echt goed!

Het lijkt me ook erg handig inderdaad als je een kapot deurtje hebt, of je wilt andere kleuren dat je dat kan doen door alleen een deurtje te vervangen. Ideaal!

Het monteren laten wij denk ik ook doen, wij zijn nog niet zo heel handig:)

18. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Helaas hebben wij dit probleem ook bij onze keuken.
    Alleen het verschil is dat wij onze keuken bij een hele dure keukenzaak hebben gekocht.
    De keuken was dus ook niet goedkoop.
    Ze hebben de kastjes al een keer vervangen, maar we komen iedere keer weer met hetzelfde probleem te zitten.

Mijn nichtje heeft een ikea keuken, en ze is er erg tevreden over.
    Ze hebben wel niet het fornuis en zo van Ikea.

19. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wij hebben een keuken van Kvik! Ook Scandinavisch, ook erg betaalbaar! Met het verschil dat dit een 'echte' keukenzaak is, en ze volgens mij gratis, maar anders voor heel weinig, de keuken komen monteren.
    Heb geen ervaring met Ikea, maar wilde je dit wel als tip meegeven!

20. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, bij Kvik koop je ook ieder onderdeel apart!

Deel Deze Pagina