Help me met mijn haar............

Discussie in 'De lounge' gestart door Loveloes, 22 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Pfoe waar ik vroeger een prachtige bos haar had... is het nu een heeeeeel zielig dun afgebroken uitgevallen slap bosje. Na 2 zwangerschappen heeft mijn haar flink geleden. En laat in mijn familie nou meer mensen hier last van hebben. Maar aangezien ik geen zin heb in haarstukjes e.d. wil ik dit niet verder laten gaan.... Ik schaam me ontzettend voor mijn haar. Weet er ook niks leuks meer mee te doen. Durfde zelfs niet meer naar de kapper. Maar toch uiteindelijk de moed bij elkaar geraapt en ga morgen.

Heeft er iemand tips? Hoe krijg ik weer gezonder haar, en vooral: kan mijn haar alsjeblieft weer wat voller worden.......
    Hoeveel haaruitval is normaal? Na elke keer haren wassen heb ik een bosje haar en ook vaak nadat ik mijn haar gedaan heb. De ene keer wat meer dan de andere keer.

Kortom: help me met mijn haar!
    (En ja, ik weet dat ik dat morgen bij de kapper ook kan vragen. Maar ik hoop op mensen met ervaring en succesverhalen hier...)

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hoe voel je je verder? Mijn vriendin was doodop en had kale plekken, bleek haar schildklier te snel te werken namelijk (graves).
    Ik verloor ook hele plukken na de bevalling maar na een paar maand stopte dat wel en had daarna weer mijn oude natuurlijke platte iele haar.

Loveloes vindt dit leuk.
  3. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ja of vitaminetekorten kunnen het ook zijn. Verder niet echt tips, zelfde probleem..

Loveloes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Hoe lang geleden is je laatste zwangerschap? Ik heb dat het eerste jaar na mijn laatste zwangerschap ook gehad (élke keer ik mijn haar kamde, kwam er een hele bos haar mee > handje vol). Ook in huis vond ik óveral haren. Toen ik eens bij de huisarts was heb ik er ineens iets over gezegd (én foto getoond van hoeveel haren ik bij het kammen telkens mee had :oops::roflmao:), want hoewel ik wist dat haaruitval na een zwangerschap normaal is, vond ik het bij mijn laatste zwangerschap precies wel extreem. Ook omdat dit reeds tijdens mijn zwangerschap begonnen was (terwijl ze normaal zeggen dat je net geen haar verliest tijdens je zwangerschap, en je al die extra haren dan achteraf kwijtspeelt).

Volgens de huisarts kon het echter nog normaal zijn en moest ik nog wat afwachten. Is uiteindelijk ook vanzelf goed gekomen (een weelderige haardos heb ik niet, maar dat heb ik ook nooit gehad. Helaas pindakaas :)), maar het enorme haarverlies is dus wel gestopt en mijn haar lijkt nu terug op vroeger.

Als het was blijven duren, had ik wel bloed moeten laten trekken.

Je hebt ook van die vitaminepillen voor je haar (Omnivit Hair ofzoiets?). Kan je eventueel ook een kuurtje van nemen...

Loveloes vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Google eens op kapsels voor dun haar en kijk wat je mooi vind. Overleg dan de verschillende kapsels met de kapper om te kijken wat bij jou past en mogelijk is.

Loveloes vindt dit leuk.
  6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Laat idd ook even je schildklierwaardes checken als je nog meer klachten hebt. Mijn haar viel enorm uit, nu met medicatie lijkt het het langzamerhand beter te worden..

Loveloes vindt dit leuk.
  7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Na m'n eerste zwangerschap viel mijn haar ook enorm uit. Helaas hoort het erbij, m'n moeder had er ook last van na haar zwangerschappen. Na een maand of 6-7 werd het eindelijk minder.

Wat eerder aangegeven is: even je waardes laten checken.

Daarnaast wil ik je aanbevelen om echt te investeren in een goede shampoo!

Loveloes vindt dit leuk.
  8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het verstandig is om een afspraak met je huisarts te maken. Behalve schildklier en of vitamines tekort, kan het ook zijn dat je bijvoorbeeld een schimmel op je hoofdhuid hebt, ook hierdoor kan je haaruitval krijgen.
    Maar zo online kan niemand een diagnose stellen.

bloem82 en Loveloes vinden dit leuk.
  9. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik heb het ook nu na mijn zwangerschap. Het was echt extreem! Dacht echt dat ik kaal zou eindigen. Na een half jaar werd het minder. Nog steeds meer dan het voor mijn zwangerschap was, maar ik merk dat het aan het normaliseren is.

Loveloes vindt dit leuk.
  10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hier ook schildklierproblemen en haarproblemen. Kale plekken, dun pluizig, niks mee te beginnen, durf ook nauwelijks naar de kapper. Voel me altijd verdrietig als mensen grappen maken over “kort-pittige kapsels” want ik mocht willen dat het er kort en pittig uitzag. Meer kort-onploft-en-dood is het bij mij:(
    Maar mijn schildklier is vorige week verwijderd en ga nu aan de medicatie. Dus hopen dat het beter wordt.

Gewoon naar de huisarts ermee hoor, niks om je voor te schamen! Ik kwam ook via de huisarts bij de dermatoloog en die constateerde de te snelle schildklier. En zo kwam ik bij de endocrinoloog.

Loveloes vindt dit leuk.
  11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik verloor na mijn zwangerschap ook bergen haar, gelukkig heb ik een giga bos, krullend, dik en veel haar dus je zag er niks aan. Behalve dat er overal weer babykrulletjes begonnen te groeien. Vooral op mijn voorhoofd. Ik heb ook Graves maar gelukkig doet dat niks zichtbaars met mijn haar.

Ik merk ook dat van sommige shampoo's en haarproducten ik meer haar verlies. Je zou dus ook nog een andere shampoo kunnen proberen. Misschien 1 zonder sulfaten en siliconen. Petal fresh (kruidvat) bijvoorbeeld.

Verder geen tips, maar het komt weer goed!! Heb vertrouwen. En als je t niet vertrouwd naar de huisarts.

Loveloes vindt dit leuk.
  12. Appeltje85

Appeltje85 Bekend lid

22 jan 2016
    651
    296
    63
    Vrouw
    Financiele dienstverlening
    Veldhoven
    Voor advies over je kapsel is het denk ik handig als je een (onherkenbare) foto van jezelf plaatst met hoe het er nu uitziet.

Het is overigens zo dat hoe minder je je haar laat knippen, hoe erger de situatie wordt. Op een gegeven moment breekt steeds meer haar af en valt steeds meer uit. Kunt dus het beste alle dode punten en kapotte stukken eruit laten knippen en het vanaf dan gaan bijhouden.

Verder idd wat hier al gezegd is: Laat je bloed uitgebreid nakijken zodat je de oorzaak weet. De kans dat dit enkel en alleen door de zwangerschap komt is klein.

Loveloes vindt dit leuk.
  13. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Na de geboorte van de oudste verlies ik zoveel haar, niet normaal. Gelukkig heb ik een flinke bos haar, dus mis de haren niet maar verlies zo veel dat ik mijn haren niet eens los kan dragen. Zoveel haren zit er dan op mijn kleding.

Loveloes vindt dit leuk.
  14. Loveloes

Bedankt voor alle reacties! Vanmorgen bij de kapper geweest en moet zeggen dat het echt weer opgeknapt is!

Feit blijft wel dat het uitvalt/uitgevallen is.

Dat over een niet goed werkende schildklier... Ik ga er toch eens voor bellen volgende week naar de huisarts. Heb meer klachten die daar vandaan zouden kunnen komen. Voornamelijk wat stemming betreft.

Wat zijn jullie klachten van een niet goed werkende schildklier??

15. Loveloes

2 jaar geleden...

16. Manana

Manana Fanatiek lid

3 mei 2017
    2.477
    1.420
    113
    Vrouw
    Google maar eens naar 'aardappel(schillen) voor je haar. Een kennis van ons had ook erg dun haar en is een tijdje aardappelsap in haar haren gaan doen en heeft nu voller en gezonder haar! Ik geloofde het eerst ook niet, maar zij schijnt het van een collega te hebben met hetzelfde probleem. Het proberen waard toch? Ml is vandaag ook begonnen met het in zijn haren smeren. Je moet de aardappel raspen en het sap er uit knijpen. Dit dircet in je haren doen en goed inmaseren, in laten werken & that's is! Je ziet en ruikt er verder ook er niks van.

Heb wat eieren door de geraspte aardappelen gedaan met wat meel en kruiden. De pan in en als lunch geserveerd :D

Loveloes en Louise11110 vinden dit leuk.
  17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Hoe vaak was je je haren? Als het vaak is dan probeer dat te minderen naar eens per week. Dat kan heel veel schelen in de conditie van je haar.

Loveloes vindt dit leuk.
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    -koud
    -veel aankomen
    - breekbare nagels
    -paniekerig/angstig
    -buikklachten
    - heel moe

Maar allemaal zo vaag dat ik zelf niet doorhad dat het daar allemaal mee te maken had. Wel heel veel buikpijn, maar dat was ook zo goed als weg na 1 week medicatie.

Loveloes vindt dit leuk.
  19. Ansel

Ansel Actief lid

11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Misschien dan toch maar eens bloed laten trekken? Gewoon voor de zekerheid...

Edit: ik las net dat je inderdaad een keer langs de huisarts gaat gaan :thumup:

Loveloes vindt dit leuk.
  20. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Ik durfde dit topic niet te openen, omdat ik al dacht dat het hier over zou gaan.:oops: ( na de zwangerschap hele erge haaruitval) Omdat ik dus precies het zelfde had/heb. Ik heb na 2 jaar de moed bij elkaar verzameld en er is ongeveer 30 tot 40 cm vanaf geknipt. Maanden na de bevalling van mijn zoon had ik nog zo’n 25% van mijn haar over. Ik had echt allemaal kale plekken. :eek:

- Begin zo snel mogelijk met het slikken van vitamine B dat maakt je haar wat sterker.

- Laat het goed knippen bij kapper, ik heb het nu tot net boven mijn schouder omdat het daar pas weer gezond was.
    Mijn kapper vertelde dat het heel belangrijk is dat je om de 8 weken het laat knippen, zodat je er telkens een heel innieminnie stukje vanaf laat knippen waardoor je het splijten van de haar punten voor blijft.

- Ook doe ik er nu 1 keer per 2 weken een nacht masker in om het extra te laten voeden en heb ik shampoo via iemand gevonden die echt geweldig is voor je haar!
    https://www.johnbeerens.com/olaplex-no-5-bond-maintenance-conditioner-250ml

Wees niet bang voor morgen, vertel je verhaal, tegen mij was de kapper super lief en ze stelde mij heel erg gerust. Met je haar gaat het echt goed komen hier is het eindelijk na 2 jaar gezond en durf ik het weer los te dragen.

Loveloes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina