Ikea keukentje voor 2-jarig jongetje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tink

Tink Niet meer actief

Ja, precies!

Ja, goedkoop is anders. Maar dit soort dingen gaat wel lang mee. Die van ons kan ook nog als winkeltje dienen, je draait het bovenblad dan heel eenvoudig om.

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Je kunt via de website van ikea kijken of hij op voorraad is bij de vestiging waar je hem wilt halen.

Het keukentje is in 2 delen, dan zou je zelf het onderste deel kunnen geven en opa en oma ofzo het bovenste deel.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze kleine is vorige week 2 geworden en hefet het keukentje gekregen. Ik vind hem ook prijzig maar was wel het enige keukentje wat ook leuk staat in de huiskamer en dat ook stevig was. In een week tijd heeft hij al zijn geld opgebracht! Ze is er helemaal gek van en speelt er super veel mee!! Zelfs haar broer en zus helpen vaak een handje dus het gaat nog lang mee ook. Daarnaast kun je het altijd weer via mp verkopen als je hem echt zat bent.
    Leuke is ook dat er inductiekoken op zit, de lampjes branden echt!

Wij zijn blij met onze aankoop!

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon wordt in januari 2, en wij gaan ook het duktig keukentje voor hem kopen. Ik had er eerlijk gezegd nog niet eens over nagedacht of het wel kon voor een jongen :(
    Ik zag in het Bart Smit krantje ook van die veegwagentjes, stofzuigers en strijkplanken staan. Dat zou ik dan weer niet voor mijn zoon kopen (ook niet voor een dochter denk ik...beetje rolbevestigend...).

Op het kdv is het eerste dat mijn zoon altijd doet, op het keukentje afstuiven en voor mama een 'appe koke' (nepappel koken). Zo lief...
    En thuis zit hij ook altijd met een garde in een pannetje te roeren als ik aan het koken ben. Ik merk ook dat hij beter eet als ik hem bij het koken/eetgebeuren betrek.

Nou ja, heel verhaal :D Maar in ieder geval: ik vind het een onwijs leuk keukentje en het kan zéker voor een jongen!

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Het is echt een superkeuken!! Een vriedin van me kocht hem ook voor haar zoontje. Hij is er helemaal gek mee!

6. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ok, leuk om te horen dat er dus ook een hoop jongetjes mee spelen haha!
    En inderdaad, ik kan hem bewaren voor als we voor een 2e gaan en mogen krijgen en anders kan ik hem altijd nog op MP gooien.

We hadden al die ijzeren pannetjes los vd Ikea, dus die kan hij dan mooi erbij gebruiken en dan kan hij voor kerst nog wat nep eten krijgen.
    Wil liever 1 groot ding geven met wat accesoires dan 10 verschillende dingen als speelgoed dat hij niet eens weet met wat hij moet spelen.

Denk dat het wel verstandig is als ik op tijd het keukentje ga kopen of niet? Denk dat als ik bijv 2/3 dec ga het wel uitverkocht zal zijn zo vlak voor Sinterklaas.

7. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Geweldig dit keukentje. Onze dochter gaat nu al heel vaak 'maccaroni maken' met onze potten en pannen, dus ze krijgt binnenkort ook een keukentje.
    Via www.ikea.nl kun je opzoeken hoeveel voorraad er is per dag. Ze gaan alleen nog niet tot december...

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb het keukentje ook een paar weken voor haar verjaardag gekocht omdta ik van anderen hoorde dat hij steeds uitverkocht was. Toen heb ik op internet gekeken en bleken er 23 op voorraad te zijn dus het valt volgens mij reuze mee. Rond sinterklaas misschien iets minder??

9. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Mijn zoontje is dol op zijn keukentje. Niet die van ikea maar ook een houten keukentje. Heeft hij vorig jaar van sinterklaas gekregen en het wordt nog heel vaak gebruikt. Wij "eten" dagelijks de heerlijkste combinaties.. ;) Hij wordt in januari 3.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier nog een zoontje die dol is op zijn keukentje. Wij hebben een houten keukentje van karwei (die van de Ikea was steeds uitverkocht, die vond ik eigenlijk wel wat mooier). Hij heeft 'm vorig jaar van Sinterklaas gekregen en sindsdien speelt 'ie er echt elke dag mee. Hij krijgt ook een steeds grotere voorraad pannetjes en nep-eten enzo (leuke schoencadeautjes ;)).

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

In de folder van de gamma zag ik vandaag ook een keukentje staan voor € 39,99. Maar die is lang zo mooi niet als die van de Ikea. Ik had het er nog met m'n schoonmoeder over, dat ze die had zien staat in de gamma-krant, heb gezegd dat ik heb lelijk vind en heb haar de foto van de Ikea-keuken gemaild, dat vond ze wel een hoop geld, nou ja. Heeft zij niets mee te maken welk keukentje we voor haar verjaardag kopen. Hieonder een afbeelding van de gamma-keuken:

12. bruce2004

bruce2004 Bekend lid

12 okt 2008
    708
    0
    0
    hoogvliet
    Ik zou het gewoon doen hoor, mijn zoontje heeft ook met zijn 2e verjaardag een keukentje gehad, zit wel wat rose in maar wat maakt dat nou uit, het gaat erom dat hij het leuk vind, hij heeft zelfs een rose koffiezetapparaat en plastic servies en ik moet dan op de koffie bij 'm :D

Snap sowieso niet waarom ze geen blauwe keukentjes maken ofzo of stofzuigertjes.

13. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    hihi hier idem, als mijn nichtjes komen spelen willen ze meteen met "het keukentje" en zitten ze er op de knieien voor te spelen, wij hebben de ikea keuken voor onze dochter haar 2e verjaardag gegeven. een top cadeau, ook voor jongens:)

14. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Snap sowieso niet waarom ze geen blauwe keukentjes maken ofzo of stofzuigertjes.[/QUOTE]

Daar heb je eigenlijk best gelijk in.

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik wil dit keukentje voor kerst geven aan mijn dochter.
    Voor sinterklaas krijgt ze een stofzuiger... en omdat mijn haren juist recht overeind gaan staan van het feit dat dit dan meisjesspeelgoed zou zijn (hier doet zowieso manlief stofzuigen en de afwas meestal...) krijgt ze ook een gereedschapsetje... ik heb zo een hekel aan die rollenpatronen he, zo hou je dat ook lekker in stand allemaal...

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Lippenstift bij mijn zoontje zou ik dan zelf niet doen, maar meidenspeelgoed-jongensspeelgoed trek ik me weinig van aan. Wij wilden voor Sasha (dochter) eerst ook een keukentje kopen, die van de ikea of van smoby tefal leek ons wel geschikt. Maar we hebben uiteindelijk iets gekocht wat dochter leuk vond. Een matchbox autogarage, haha.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

mijn dochter speelt ook met auto's. daarvan zeggen ze dat het typisch jongensspeelgoed is. Zolang ze het leuk vind vind ik het prima. ze krijgt met sinterklaas een garage van little people.
    Vind die keuken ook helemaal fantastisch moet ik zeggen. ik zou hem gewoon halen hoor!

en hier ziet mijn dochter ook vooral haar vader in de keuken!

18. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ja heb zelf ook echt een hekel aan die rollenpatronen.
    Mijn vader is echt nog zo opgevoed dat hij werkt en dus het geld binnenhaalt en mijn moeder (naast haar parttime baan) maar schoonmaakt en eten kookt.
    Nou gelukkig is manlief totaal NIET zo en zo wil ik ook zeker Mike niet opvoeden!

Hij vind die Furreal friends ook leuk, dus denk dat we die vragen aan schoonouders. Waarschijnlijk die babypinguin die je de fles moet geven haha!

19. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    We zijn eruit, vanwege wat onvoorziene uitgaves aankomende maand hebben we gekozen voor het Gamma keukentje!
    We hebben hem gekocht want was de laatste en hij ziet er leuk uit!
    Het is misschien niet zo als het Ikea keukentje, maar voor ons budget prima. Ben er erg blij mee en hoop Mike ook met Sinterklaas! :D

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wat een leuk,vrolijk gekleurd keukentje missy

Deel Deze Pagina