Ikea kinderstoel niet veilig

Discussie in 'De lounge' gestart door LittleMonsters, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Dan vraag ik me af wat ze op dat moment in die stoel aan het doen was als ze vast zat???

En waar was je zelf op dat moment? Als ze aan het klimmen was had je er bij moeten blijven ook al had ze een riempje aan.

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Zo ie zo vind ik dat je een kind nooit alleen moet laten in zon stoel en zeker niet met dat flut riempje..

Als ik boven even snel iets moet doen gaat of Jay mee of ik zet hem in de kinderwagen met de riempjes gekruist..

Ongelukje zit in een klein hoekje

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Die riempjes moet je aan de onderkant aan elkaar knopen inderdaad, anders gaan ze los. Hier helpt het wel, dochter doet anders haar voet erin (onder haar billen en gaat dan staan, met riempje lukt dat niet (voet wel, maar gaan staan niet))
    Ik heb 3 van die stoelen voor alle oppaskindjes en vind ze ook ideaal, al zou een waarschuwing voor die poten idd niet verkeerd zijn, ik ben er al tientallen keren over gestruikeld in de afgelopen jaren....;)

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou ook niet weten hoe je met stoel en al kunt omvallen?!

Die poten staan juist zo achterlijk ver uit elkaar zodat dat dat toch echt bijna niet kan gebeuren?

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja zit ook elke mogelijkheid te verzinnen hoe je in hemelsnaam dat voor elkaar krijgt :p moet dan een kleine acrobaat zijn ofzo

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nee, da's nou inderdaad net een dingetje wat er nooit mee gebeurd, is het wel dezelfde stoel??

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    denk dat zij inderdaad een andere bedoeld want als deze stoel om valt ben ik een papegaai :D

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje is 15 kilo en kan aardig wiebelen in die Ikea-stoel. Hooguit verschuift de stoel dan wat, maar omkieperen, nee, dat kan niet zomaar! Wel als je je ergens aan kan afzetten ofzo. Maar tand door de lip dan is de stoel dus vooruit gevallen? Daar ligt het zwaartepunt helemaal niet, ik begrijp er niks van.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ikea heeft meerdere kinderstoelen, niet alleen de antilop. Ze moet haast wel een andere bedoelen.

Kinderstoel

10. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hier zoon van 12 kilo die er al flink in heeft lopen schommelen,wiebelen, wippen maar omkiepen doet hij echt niet. hij schuift soms wat naar voren maar poten komen niet van de grond. en wanneer hij dit doet hoor je dat luid en duidelijk en is hij heel erg actief dus valt gelijk op.

alleen die poten ja. ben er al vaak over gestruikeld aan begin.. ben er nu aan gewend maar als liam bij mijn moeder is struikelt mijn broertje er met zijn slaperige kop er nog steeds over heen en komt er weer een hoop gemopper. hihihi.

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Vind het een heerlijke stoel!
    hebben er ook gelijk 1 voor bij mijn ouders gehaald..
    Riempjes knopen we aan de onderkant vast, anders gaat hij inderdaad los..

En die poten hahaha je weet gewoon dat je uit de buurt moet blijven en tóch struikelen wij ook heel vaak over de poten heen :D

En ik hoor mijn stiefvader ook iedere week 'schelden' omdat hij struikelt ;)

12. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Misschien doordat het kindje zich afgezet heeft tegen een tafel? Maar ja dat kan met elke kinderstoel gebeuren, dus niet specifiek de Ikeastoel. Anders weet ik het ook niet..

Gek trouwens dat iedereen over die poten struikelt. Mn man ook constant, maar ik nooit. Kijken jullie dan niet waar jullie lopen? :p:D

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik struikel ook echt nooit over die poten *afkloppen* Mijn man dus echt altijd en elke dag. Denk dat ie met zn reet kijkt ofzo want stoel staat al een jaar op dezelfde plek haha

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik moet wel lachen om die poten. Hier staat die stoel altijd overal en nergens en toch is er nog nooit iemand over gestruikeld.

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb hem ook en ik struikel er ook over ....Riempje zet ik vast met die handige sluitclips van de ikea .....blijft ie ook goed zitten en ik laat mijn meissie niet alleen als ze erin zit ..........

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat het omvallen betreft, misschien is iemand over de poten gestruikeld en is zo de stoel omgevallen ;).

De riempjes kan je echt wel goed vast maken zonder aan elkaar te knopen, kwestie van op de goede manier door het clipje doen.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Wij hadden hem ook, hebben hem ondertussen weer weggegeven, maar bij alletwee gebruikt. Ik vond het een ideale stoel, nooit over die poten gestruikeld (terwijl ik nog wel eens over andere dingen struikel ;)).
    Hier zaten ze wel met het riempje vast, aan de onderkant hadden we gewoon een knoop gemaakt, zodat hij niet losser gemaakt kon worden.
    Fijne stoel hoor, makkelijk schoon te maken en mee te nemen, zomers stond hij vaak ook in de tuin, maakt niet uit als je hem vergeet binnen te halen.

18. Het gaat alleen om een bepaalde levering van de riempjes. Mijn SO wilden het gaan omruilen, maar hun riempjes zouden wel goed zijn.

Heb zelf de Ikea stoel niet omdat ik overal overheen pleur :D stoot mijn tenen al als ik ergens ruim omheen loop :)

19. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Haha hier precies hetzelfde! En dan struikelt ie over de stoel en stoot dan zn teen tegen de bank.. waarop ik altijd roep: zeg hoe lang staan die daar al?? :cool:

Deel Deze Pagina