ikea kinderstoel, wat erna?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 29 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    voor de mede-liefhebbers van de ikea kinderstoel heb ik een vraagje :)
    ik had gister bijna de danchair gekocht (triptrap look-a-like) maar toevallig gisteravond op visite geweest en m'n zoon in hun ikea stoeltje gezet, en eerlijk is eerlijk, hij zit echt perfect... mooi is anders maar ik vind het een heel fijne zit voor m'n zoon.
    nu zegt m'n man, waarom gebruiken we dan niet gewoon de ikeastoel, zit prima en is hardstikke goedkoop, makkelijk mee te nemen, te stapelen, etc

mijn vragen aan jullie zijn dan ook:
    tot welke leeftijd heeft je kind erin gepast?
    en wat voor stoel ben je gaan gebruiken toen je kind eenmaal zelf in-en uit de stoel wilde klimmen, en de ikeastoel dus niet meer handig was? kunnen ze dan gewoon op een gewone keukenstoel, of koop je dan alsnog een verstelbare triptrap-achtige stoel? (want in dat geval is het wel net zo voordelig om nu alsnog een dure stoel te kopen?)

2. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Jamie heeft nu sinds gisteren een tripp trapp. Ik vind de ikea stoel echt ontzettend goed, hij zit er ook nog steeds prima in, maar ik vindt de tripp trapp gewoon wat mooier. Ook vind ik het wel handig dat er een voetenplank opzit, lijkt me prettiger (alhoewel Jamie er geen last van lijkt te hebben :))

Kennissen van mij hebben de ikea stoel nog steeds en hun dochtertje is 3,5. Die past er nog prima in (zit op een gewone stoel, maar heel af en toe laten ze haar in de 'babystoel' als ze stout is, haha!)
    Ik vind de ikea stoel dus ideaal en al helemaal voor dat geld.

Anders raad ik je dus de tripp trapp aan, bij http://www.babymax.nl voor 165 euro inclusief babyset en verzenden. Is 40 euro goedkoper dan dat je m bij de prenatal ophaalt!

Succes met je keuze!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

wij hebben hier gelijk de Tiamo-meegroeistoel gekocht. M'n stiefkinderen zitten er nu op en als de kleine groot genoeg is om te zitten, gaat stiefdochter over op een gewone stoel. Idem als nummer twee groot genoeg gaat zijn: direct op de meegroeistoel.
    Zag trouwens gisteren bij Kruidvat een tiamo look-alike voor 40 euro.... (Deze stoel is in principe hetzelfde als de tripp-trapp, alleen wat andere vormgeving en veel goedkoper, :).

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    nadeel van de tiamo vind ik dat er geen 'beugel' voor zit, en dat als je de stoel wilt gebruiken zonder tafeltje, je aangewezen bent op enkel het bijgeleverde tuigje.
    dat lijkt me minder praktisch.
    bij de danchair (die weer leuk goedkoper is dan de triptrap) zit de babyset wel bijgeleverd.

maar mochten er nog andere mensen zijn met suggesties voor een meegroeistoel mét beugel (en liefst ook nog mét tafeltje haha die combinatie heb ik nog niet ontdekt behalve dan met de triptrap en het niet-officiele speelblad wat erbij te koop is), alle suggesties zijn welkom :)

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben bij de tiamo geen beugel zoals de tripptrapp heeft (maar die vind ik ook helemaal niet handig), maar wel een tafelblad hoor! Zat er gewoon bijgeleverd, (gekocht bij prenatal). Je kind zit dus prima stevig en als je kind groter is, kan ie er gewoon van af en schuif je de stoel zo aan tafel...

6. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Bij IKEA hebben ze ook kinderstoelen, zien er uit als gewone stoelen maar dan voor kinderen (op hoge poten)
    Onze man hebben we met ruim drie nog makkelijk in de 'babystoel' gekregen. Nu zit ie op de grote jongensstoel.
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30090476
    of
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10099897

We hebben ook een tripp trapp. Het nadeel is, hij wil niet in die stoel want het is een 'babystoel in zijn optiek. (vaak vinden kinderen meegroei meubels niet leuk) Gelukkig is er een kleintje onderweg :)

7. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Je hebt ook de geuther kid.. Daar zit een blad bij. nadeel van dat blad vind ik dat er geen rand opzit, dus alles wat je erop zet glijdt er heel makkelijk weer af...

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    rozemarijke, dat bedoelde ik ook :) het is vaak of-of. er zijn geen stoelen met én beugel, én tafelblad.
    ik wil het liefste beide, want hij zit ook wel eens in de woonkamer in de stoel te spelen met iets op het blad, maar als we echt aan het eten zijn wil ik hem graag helemaal aan onze tafel kunnen schuiven, anders zit hij zo ver weg en dat is lastig met voeren, dus dan is die beugel weer ideaal (dat vind ik handiger dan het blad ervoor weghalen en je kind dus in het tuigje vast moeten zetten)

xaar, wat jij zegt is idd waar wij over nadenken, ik hoor vaker dat kinderen met een jaar of 3 niet meer in een 'babystoel' willen maar op een zelfde stoel als papa en mam. en dan is die houten ikea juniorstoel weer veel 'echter' inderdaad.
    kan jouw zoon zelf op de juniorikea stoel klimmen en eraf, zonder hulp en zonder gevaar dat de stoel omvalt oid? (daarin ziet de triptrap stoel er zo 'doordacht' uit, met de lange poten ziet ie eruit alsof ie niet snel zou omkiepen als een kind er zelf op/af klimt)
    en tot welke leeftijd gebruik je zo'n juniorstoel?

9. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Hij klauterd er zelf op en af, gaat prima. De poten staan wijd dus kantelen zie ik niet (zo gauw) gebeuren. Hij vind hem helemaal fantastisch. De tripp trapp vond hij echt een straf, al hadden we laten zien dat het ook voor grote jongens is, voor hem is het zijn babystoel.
    Hij is niet zo groot dus op een gewone stoel zitten was geen doen, hij kwam net met zn kin op het tafelblad en op een stapels kussens werkte ook niet...zeker niet als meneer hagelslag at :-s
    Ik weet dat zijn nichtje de stoel ook heeft, die is bijna 6. Ik denk dat ze na deze stoel op een gewone stoel over gaan. En het is ook een voordelige oplossing.

10. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hmmm je brengt me erg aan het twijfelen saar :) misschien toch maar zo lang mogelijk de plastic stoeltjes en daarna de juniorstoel... we hebben zelf ook nog nieuwe eetkamerstoelen nodig, dus we zouden in principe wel gewoon allemaal ingolf stoelen kunnen kopen en dan 2 juniorstoelen erbij

welke stoel heb je trouwens, die witte van kunststof of de houten ingolf?

11. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    We hebben de Agam (?) ook een houten stoel.
    Wij hebben verder rond de tafel (bewust) 2 soorten stoelen staan, witte (lijken op de ingolf) en donkerbuine.

Als babystoel hadden we die witte kunstof (is er nog een andere dan?) bij oma en thuis de tripptrapp.

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0

Deel Deze Pagina