Het verschil tussen een meisje en een jongen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bo20, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi!

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat we een jongetje verwachten en ondanks dat ik het super vindt (uiteraard!), had ik me volledig ingesteld op nog een meisje (we hebben een dochtertje van twee). Ik had al haar babyspulletjes nog bewaard en dacht: "Dat kan ik even mooi van zolder halen zodra we de echo hebben gehad.. " .. Mooi niet dus! Haha!

Kortom; ik vind het wel heel spannend, want ja.. het is natuurlijk wel het 'andere geslacht'.. Klinkt misschien raar, maar ik weet er gewoon helemaal niks van! 8) Wat is nu het grote verschil (buiten het geslacht om) tussen een meisje en een jongen?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het is wel heel erg vooroordelend praten om nu al te zeggen hoe jouw zoontje zal zijn. Meisjes zijn lief en jongens slopen zoiets? Meisjes zijn vaak wat feller, maar er zijn ook felle jongens en rustige meisjes. Jongens zijn drukker en meisjes rustiger, en ook dat kan weer andersom. Zou me maar gewoon instellen op blanco en dan kom je over ca 20 weken en daarna wel achter zijn karakter. Wel fijn om het nu al te weten kun je nog 20 weken aan het idee wennen en lekker jongensdingen shoppen ;)

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Jongetjes kunnen je onderplassen tijdens het verschonen, dus altijd een doekje erop leggen. Verder weinig verschil denk ik.
    Je hoort weleens dat jongetjes iets langzamer zijn en ze zijn vaak iets zwaarder.
    Maar ieder kind is verschillend natuurlijk :).

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk inderdaad dat je aan die praktische dingen (het onderplassen, luier goed aandoen) even moet wennen. Verder is het afwachten.
    Je hoort ook vaak dat 2e kindjes wat sneller zijn dan 1e kindjes, omdat ze een voorbeeld hebben ;)

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    @ Yolanthe: nou ja.. vooroordelend praten is wel heel voorbarig. Ik zou gewoon wat praktische dingetjes willen weten, zoals inderdaad dat onderplassen, luier goed om doen dus..

6. bengel

bengel Niet meer actief

tja...ze zeggen jongens zijn mama's kindjes. hier wel iig.
    verder is mijn zoontje idd druk en wordt het een boefje,
    maar hij is daarentegen NIET langzaam, loopt al vanaf 10 maanden, zegt mama papa, die, behu (bengel de hond)
    dus...afwachten...

en dat ongeplas heb ik weinig meegemaakt hoor, misschien 4 x ofzo...en dat in de 1e 2 maanden ofzo

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Kan me je reactie wel een beetje voorstellen. Ik had zo'n enorm voorgevoel dat mn eerste kindje een jongetje zou zijn dat ik echt wel teleurgesteld zou zijn als bij de echo bleek dat t een meisje zou worden... (vervolgens zou ik heel erg aan het idee moeten wennen maar er uiteraard ook erg blij mee zijn en me DAAR weer op instellen...). Dus ik kan begrijpen dat je echt even moet omschakelen! Ik vind en vond mezelf altijd een "jongetjes" moeder: dat getrut met barbies en prinsessenjurken is (denk ik) niks voor mij. En zo zal je ook "meisjesmoeders" hebben die voetballen niks aan vinden etz.
    Maar ik zie bij vriendinnen dat er ook hele stoere wildebras-dochtertjes zijn en met mijn zoontje kan je lekker stoeien maar ook knuffelen. Zeker als ze nog baby zijn is er nog niet veel verschil. Ligt allemaal aan het karaktertje!
    Ja, mijn zoontje is een wildebras en een slopertje en erg temperamentvol. Maar dat heeft ie (uiteraard ;)) van zn vader. Als het een meisje zou zijn had ze dat ook kunnen erven van dr vader!! denk trouwens dat heel veel baby's stoeien en wildebrassen leuk vinden? Hoe gekker hoe leuker toch?!
    Denk dat er dus niet veel verschil is. Buiten dat piemeltje dan :)!

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, inderdaad. Wij zijn zelf eigenlijk meer ingesteld op een meisje. Mijn man houdt bijvoorbeeld ook totaal niet van voetbal en loopt bijvoorbeeld wel met onze dochter in een tutu door de woonkamer op K3 te dansen.. of met een theeserviesje te theeleuten. Het is dus even omschakelen, hahaha. Dus als je ons in een hokje zou plaatsen vallen wij waarschijnlijk meer onder de 'meisje-ouders' .. Maar toch ben ik ook heel nieuwsgierig naar hoe een zoontje is.. Vast ook super leuk!

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je hebt t gelukkig ook grotendeels in de hand! Jongens kunnen het toch ook leuk vinden om op K3 te dansen en te spelen met een thee serviesje? Ik zie mezelf ook niet later op zaterdagmorgen in de kou langs het voetbalveld staan hoor...;)

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik kreeg eerst een jongetje (ben eigenlijk maar 1 keer onder geplast daarna nooit meer gehad (en niet perse omdat ik erop lette, dus dat hoeft niet perse, ben al wel twee keer onder geplast door onze meid hahaha)

Ik vind hier heel duidelijk verschil is dat onze zoon met mij meer geduld heeft het kan wel wat langzamer een keer maar als onze dochter iets echt wil staat het huis in brand met haar alarm!

Ze is ook veel meer "krengetje" en weet al precies hoe ze haar broer kan "bespelen" om iets voor elkaar te krijgen, die kan namelijk slecht tegen gehuil van haar (dan word ie verdrietig en gaat ie altijd meteen troosten en kusjes geven)

Wel is onze dochter wat meer van het fijne handwerk en onze zoon die kan echt alles slopen wat zijn handen zien, veel klauteren (ik houd mijn hart vaak vast!)

Een jongen hoeft niet perse van voetbal te houden hoor, mijn man haar voetbal, wel zijn hier auto's favoriet en iets bouwen zeg maar, oja Dean vond nooit wat aan de tv (pas sinds kort) en onze meid is tv verslaafd LOL ook weer zo'n verschil..

Ik denk dat je je makkelijk aanpast je bent niet een meisjesmama of een jongensmama je bent gewoon mama en alles wat je kindje leuk vind (en je ziet dat het plezier heeft) vind je al leuk en je zal hier op inspringen en dat gaat vanzelf.. net zoals meisjes ook kunnen voetballen kunnen jongens ook met popjes spelen hoor...

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja onze zoon is trouwens ook helemaal weg van K3.... (en roze trouwens ook hij wil steeds naar zijn zusje haar kamertje want hij vind die kleur geweldig HAHA)

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb zelf geen dochter, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Maar wat ik nu al merk van mijn zoontje is dat hij wel van stoeien en wilde spelletjes houdt. Maar misschien komt dat ook wel doordat je als ouders eerder wilde spelletjes met een jongen doet, dan met een meisje...?? Ik weet het niet.
    Maar verder is er volgens mij niet zoveel verschil hoor, althans niet op zo'n jonge leeftijd (in de puberteit zal je wel de verschillen merken denk ik). Ik wilde ook heel graag een dochter, en moest echt omschakelen toen ik hoorde dat ik een jongen kreeg. Maar ik zou hem voor geen miljoen meisjes willen inruilen. Het is een echt mama's kindje, en een hele rustige, relaxte baby :)

13. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha! We zullen het allemaal zien! Heb er wel echt zin in; kan niet wachten tot april! :p

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    oja nog zo'n vooroordeel, onze eerste was sneller met alles (onze Miley is echt sloom vergeleken bij hem terwijl zij al sneller dan gemiddeld is) MAAR bv qua zindelijk maken zie ik NU AL een verschil, zij wil NIETS in haar luiertje hebben MOET schoon en wel meteen, en Dean vind het wel lekker en goed hahaha

Dean geeft ook niets om praten maar is veel lichamelijker ingesteld en Miley is veel meer van het kletsen..

Het is juist enorm leuk om die verschillen te zien maar das niet perse het verschil tussen jongen en meisje maar meer persoonlijkheden (al praat ik wel met meer mama's die een zoontje EN dochter hebben en dezelfde verschillen opnoemen) het is grappig een beetje opnieuw ontdekken, dan denk je dat je als mama zijnde het al kent en weet en moet je weer alles opnieuw leren haha

15. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Het aantal rekken met jongenskleding is veel lager bij jongens dan bij meiden ;).

Je zoontje zal vaker een autotje cadeau krijgen dan een pop ;).

Het zal je vanzelf gaan opvallen dat veel ouders een 'stoere' korte jongensnaam kiezen, gemiddeld 1 lettergreep korter dan voor meiden.

Je mag de poepbillen van jongens wel van achteren naar voren afvegen en bij meiden niet.

Jongens worden toch gezien als het zwakke geslacht. Donkere meisjes die veel te vroeg geboren worden zijn gemiddeld het sterkst (onder de prematuren). Maar onder jongens bevinden zich gelukkig ook veel vechtertjes.

Als je bij de zwemlessen in een (buiten)zwembad kijkt dan hebben (slanke) jongetjes het vaker koud dan (slanke) meisjes.

Etc. etc.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi leuke verschillen

Ik vind een jongen ook makkelijker verschonen dan een damen, je pakt even zijn pielemoos en veegt eromheen de poep weg (toch allemaal extern) hahaha

En idd jongenskleding is moeilijker omdat ze minder keuze hebben, meiden kunnen ook gewoon meer aan.. (een meid kan je wel jongensachtig kleden maar een jongen doe je geen jurkje aan hahaha)

17. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Ik had hetzelfde (alleen was het mijn eerste) ik dacht echt een meisje te krijgen (waarom? geen idee) en toen bij de echo was het overduidelijk een jongen! haha :D
    Ik moest ook ff aan het idee wennen.
    Nu is hij anderhalf en ik vind het helemaal geweldig om een zoon te hebben.
    Het is wel echt een typische jongen, hij is druk en bewegelijk (al vanaf de geboorte) en speelt het liefst met autos en wilde spelletjes hahahah ;)
    Ach ja.. elke jongen is ook weer anders natuurlijk..

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Haha toch wel een leuk onderwerp geworden! Maar voor het grootste deel komen hier de vooroordelen toch weer om de hoek kijken, zie al voetballende jongens voorbij komen. Hoeft helemaal niet natuurlijk er zijn ook voetballende meiden en jongens die aan turnen doen of paardrijden. Sommige vaders vinden weer dat zoonlief niet met een pop mag spelen en meisjes niet met auto`s.

Roze vinden veel kleine jongens wel mooi, maar vaak gaat het er in groep 1 af, omdat het niet stoer wordt gevonden door de andere kleuters. Vaak worden jongens dan ineens echt jongens en zijn roze en poppen stom.

Mijn dochter houdt niet van poppen, net als ik vroeger. Maar is dol op wilde spelletjes en klimmen en klauteren. Ze klimt overal bovenop.

Qua verschonen denk ik dat het maar net is wat je als 1ste gewend bent geraakt. Ik vind meisjes verschonen veel handiger dan jongens.

19. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Onderplassen gelukkig weinig meegemaakt. Weet wel dat poepluiers een stuk makkelijker te verschonen zijn bij een jongetje dan bij een meisje (minder plooitjes). Maar of er echt duidelijke verschillen zijn in jongetjes en meisjes baby's? Heb het mijn vriendin gevraagd, die heeft een meisje en nu een jongetje van 13 weken. Maar zij merkt weinig verschil.
    En een ander zegt wel weer dat jongetjes makkelijker zijn dan meisjes over het algemeen.
    Ons ventje is in iedergeval een super makkelijk kind... Lekker doorslapen, bijna altijd vrolijk, echt een kadootje!

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zie bij onze kids in elk geval al bij baby DUIDELIJKE verschillen qua temperament, ontwikkeling en voorkeuren.. maar dat zal niet bij iedereen zo zijn..

Deel Deze Pagina