Slimme thermostaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 16 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Wij zijn toe aan een vervanging van de thermostaat en die krengen zijn sowieso behoorlijk prijzig zag ik. Man stelde voor om, als er toch een nieuwe moeten aanschaffen, te kiezen voor een slimme thermostaat. Wie heeft hier ervaring mee?

1. Welke heb je?
    2. Wat is de meerwaarde en merk je hier in de praktijk wat van?
    3. Kosten?
    4. Heb je ook daadwerkelijk energie bespaard sinds de slimme thermostaat?

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben al jaren een thermosmart en die bevalt prima. Volgens mij destijds 150 euro voor betaald, dus dat valt wel mee. Met de app makkelijk te bedienen. Geen idee of we gas hebben bespaard, maar mn badkamer is nu wel warm in de winter als ik ga douchen. Normaal moesten we eerst naar beneden om de thermostaat aan te zetten en dan was hij pas aan het opwarmen als je aan het douchen was. Verder hebben we een programma ingesteld en hoeven we er niet meer naar om te kijken ipv elke keer dat ding aan te draaien. (Wij hadden er hiervoor 1 met alleen temperatuur). Ik vul alleen in de app in wanneer we weg zijn als die aan zou staan.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben ook een slimme thermostaat. Vinden het ideaal om programma's in te stellen qua aangaan en uitgaan van de verwarming, maar verder doen we er helemaal niks mee.
    Het bespaart ons ook zeker geen geld.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh :roflmao:

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat is ook hoe slim onze is. Geen app ofzo, gewoon kastje waarop je programma’s kan instellen. Helft van het jaar staat hij gewoon ingesteld op 16 graden, dus springt hij nooit aan (want warm genoeg door lente/zomer). Andere helft van het jaar is het ‘s ochtends vroeg meteen lekker warm beneden als we opstaan, gaat hij na de ochtend 2 graden kouder, in de avond weer omhoog en na 22 uur weer laag. Ideaal wel, hoef er nooit aan te denken ‘m voor het slapen gaan lager te zetten.
    Oh en als we weg gaan, is het ook eenvoudig in te stellen dat hij dan een paar dagen niet dat schema volgt. Schema is per dag van de week in te stellen, en dan dus met tijden waarop je welke temp wil hebben etc. Dus bv zondag kan anders ingesteld worden dan maandag etc etc.

Het is er eentje van Honeywell. App mis ik totaal niet, ik denk dat als er een app bij zou zitten het ook een kwestie is van 2x per jaar het schema aanpassen en klaar. Daar hoef ik geen app voor..

Onze rekening is niet lager geworden ofzo, maar is altijd al heel laag ten opzichte van gemiddeld gebruik voor een gezin met 2 kinderen. We hebben ‘t puur voor het gemak en omdat ik dit kastje wat mooier vond dan de thermostaat die we eerst hadden.

6. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij hebben er wel een app bij. Maar gebruiken die alleen voor het aanpassen van het progroamma:roflmao:

Deel Deze Pagina