Hallo allemaal! Aangezien de tweede op komst is en ik straks veel op de fiets moet gaan doen, ben ik op zoek naar een goede oplossing. Ik wil het graag vanaf dat het kindje een paar weken oud is gebruiken. Nu weet ik dat je voor de bakfiets en voor de kinderkar baby setjes hebt, het is allebei droog en warm.. Maar ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met beide? Wat heb je en waarom? En hoe bevalt dit?? Alvast bedankt! Sophie
Ik vind een kar achter je fiets heel erg gevaarlijk. Hier in het dorp rijden er redelijk wat en als je ziet hoe vaak iemand nog hard moet remmen omdat er nog iets achter de fiets aankomt! Ik zou er persoonlijk voor kiezen de kinderen ervoor de vervoeren
Ik heb een fietskar en ik vind het juist wel veilig! Als jij met je fiets omvalt blijft de kar gewoon staan en bij een aanrijding zou de fietskar alleen weg geduwd worden. Maar goed je moet wel uitkijken natuurlijk, ik weet niet hoe het in het dorp van Sjulie gaat, maar hier wordt 30 gereden (vaak 40 dus) en het is hier wel veilig, naar de andere plaatsten bijna overal aparte fietspaden. Met een bakfiets kun je trouwens ook vallen, zoewel met de 2 als de 3 wielige variant. Ik weet niet hoe het zit met een bakfiets, maar ik denk dat het qua hobbels gelijk is, een fietskar is niet geschikt voor kindjes onder de 3 maanden.
als je met 30 een fietskar over het hoofd ziet is het alsnog te laat! Het prijsverschil is ook wel erg groot natuurlijk en is ook wel belangrijk!
hihi dit zijn precies de dingen waar ik tegenaan loop.. Ben bang dat iemand die kar "schept" met z'n auto, maar een bakfiets heb ik maar even wat aan. Bij zo'n kar kan ik de fiets gewoon blijven gebruiken.. Whaa lastig hoor. Ik wist trouwens niet dat het pas vanaf 3 maanden mag.. Das wel weer lastig, zal daarvoor toch echt mijn manneke naar school en terug moeten fietsen..
Ik zou eerst eens gaan proeffietsen op een bakfiets, ik was er nl. helemaal lyrisch over totdat ik een proefrit maakte, ik vond het echt heel erg ruk fietsen (een driewieler). Een tweewieler fietste al een stuk beter, maar die dingen zijn nogal lang en dat past niet in onze voortuin.
Hier brengen ze met een bakfiets gewoon de kinderen naar school! Babboe bakfiets hier zie je dat er nog grote kinderen in kunnen
wij hebben al jaren een fietskar achter de fiets (voor de honden) en nooit problemen gehad dat mensen te laat remmen. Ik vind ze duidelijk zichtbaar. Nu met de kleine op komst gaan we er ook 1 voor de keine kopen en zullen we dus allebei met een kar achter onze fiets fietsen. Ik vind het een uitkomst. Gaat mee op vakantie, kan achter elke fiets, als opa en oma hem straks willen gebruiken kan dat dus ook. Dat gaat met een bakfiets allemaal niet zo makkelijk, of ze moeten die lenen. Mijn schoonouders kunnen daar zeker weten niet mee fietsen.
Wij hebben een bakfiets, tweewieler van bakfiets.nl. We zijn er erg tevreden over. We doen ook de grote boodschappen met deze fiets in het weekend, zodat we de auto kunnen laten staan. En ook oudere kinderen kunnen er in, dus de jongens zitten straks naast elkaar in de fiets. We wonen in de stad dus je laat hier een klein kind ook niet zo snel op een eigen fiets fietsen.