ikea lamp (hektar) alleen voor ikea led pitten?

Discussie in 'De lounge' gestart door lemontree, 20 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lemontree

    lemontree Niet meer actief

    Hallo allemaal,

    Ik heb een Ikea Hektar lamp. Nu wilde ik daar de pit van verwisselen vandaag maar geen enkele pit doet het naast de ikea ledlamp pit (die het nog doet, en ik alleen wilde wisselen voor een minder sterke pit). Ik heb 2 gloeilampen en 2 spaarlampen geprobeerd maar ze doen het hier alle 4 niet. In een andere lamp die we hebben doen die pitten het allemaal wel.

    Is dit nu een trucje dat je alleen nog Ikea pitten kunt gebruiken? Ze hebben namelijk een iets korter uitsteekseltje, dus dat moet het probleem wel zijn, Of heb ik een foute lamp gekocht en hoort dit niet zo te zijn? Iemand ervaring met de Hektar lamp die me dat kan vertellen?
     
  2. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wat ik lees op de site kun je alleen die ikea lamp ervoor gebruiken
     
  3. lemontree

    lemontree Niet meer actief

    Er staat dat ze die adviseren, maar niet dat die er alleen in kan. En in principe is dat ook nooit zo, alle pitten tot een bepaald wattage kunnen in elke lamp. Dit is echt een soort tlbuis in pitvorm, dus zou wel erg zijn als je alleen een 600 lumen er in zou kunnen doen. ;)
     
  4. Poohbear82

    Poohbear82 Fanatiek lid

    12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Misschien dat er alleen een led-lamp in kan dan, en geen gloei- of spaarlamp?
     
  5. lemontree

    lemontree Niet meer actief

    Ja dat denk ik dan, maar dat is anders nooit zo. En ledlicht vind ik zo koel :(
     

Deel Deze Pagina