Hoi, Ik heb vandaag een nieuw matras gekocht bij ikea voor Thijmen, maar het is veel te hoog voor zijn bed. We hebben wel al de verpakking er af gehaald, dus terugbrengen wordt dan problematisch volgens mij. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe moeilijk doen ze? Geven ze toch geld terug of blijven ze vasthouden aan alleen omruilen voor een ander matras? Helaas heeft ikea verder geen geschikte matrassen, dus omruilen gaat hem echt niet worden. Iemand nog ideeen? Of heeft iemand een pocketvering matras nodig van 90/200 ?
Ohhhh wij hebben er vorige week net 1 gekocht! Anders had k m wel van je overgenomen. Hopelijk nemen ze m terug of vind je iemand haha
Heb je familypas gebruikt? Dan is terugbrengen zonder de verpakking geen probleem. En anders bel je toch naar de klantenservice. Dan weet je het zeker. Vraag dan gelijk of je geld terugkrijgt of een cadeaukaart
Mocht alleen ruilen mogelijk zijn zoek je gewoon een andere uit en breng je die na een een paar dagen weer, met verpakking erom natuurlijk, terug
Klantenservice was erg strict: verpakking eraf is alleen omruilen voor een andere. Cadeaubon zou ik ook nog wel accepteren, ga vaak genoeg naar ikea!
Wij hadden in januari nieuwe matrassen gekocht voor ons 2 persoonsbed. Al snel kwamen wij er achter dat ze voor geen meter lagen. Hadden blijkbaar matrassen voor een boxspring terwijl wij een lattenbodem hebben (beetje dom dus). Maar goed in de voorwaarden staat dat matrassen (volgens mij) minimaal 3 maanden getest dienen te worden. Zijn ze dan niet goed mogen ze eenmalig omgewisseld worden of terug gebracht worden. Je krijgt geen geld terug, maar een tegoedpas
Ga hem dan omruilen, en doe daar de verpakking niet van. Breng die dan terug en vraag een bon in ruil.
Dit klinkt heel goed! Al was het wel lullig voor jullie! Hoop dat jullie nu de goeie hebben. Dan ga ik toch maar een poging wagen om hem terug te brengen. Tegoedpas vind ik geen probleem
Je mag het inderdaad omruilen of voor een tegoedbon gaan. Wij hadden een matras gekocht voor het bed van ons dochter die veela te dun was. Daar kwamen we pas achter toen wij het uit de verpakking hadden gehaald om het te laten luchten. Wij gingen toen voor een tegoedbon. Vervolgens weer van alles halen wat je helemaal niet nodig hebt hahaha. Vooral kaarsjes!
3 maanden mogen testen is vaak alleen bij speciaalzaken. Kan me niet voorstellen dat Ikea dergelijke geweldige voorwaarden heeft... Die 3 maanden is vaak bij de duurdere matrassen Wij hebben M-line matrassen en mochten die idd tot max 3 maanden na aankoop nog terugbrengen. Maar goed, die waren voor 2 stuks dan ook 1500 euro
Hij heeft een hoogslaper met een opstaande rand. Nu heeft hij een rand van bijna 30 cm over en met het nieuwe matras nog maar 9. Daar zou hij dus zo overheen kunnen rollen. Dat vind ik te gevaarlijk.
Ah, ja, dat is te hoog dan Maar dan heeft die hoogslaper ook wel erg weinig ruimte voor een goed matras. Of is dat matras gewoon zo ontzettend dik? Cm of 15-20 is namelijk redelijk standaard voor een matras?
Wij hadden ook hoogslapers voor de kinderen en er ook dunnere matrassen (van de ikea) in. Bij een dikkere matras wordt de beschermrand als het ware te laag en kunnen ze er makkelijk uitrollen. Voor een klein kind is dit prima, maar op een gegeven moment gaf onze zoon aan dat hij er niet meer lekker op lag (8 jaar - 30 kilo).
Matras is wel 35 cm dik! En dat zijn ze allemaal eigenlijk bij ikea (de goeie dan). In de winkel was het me niet heel erg opgevallen, maar thuis wel.