Huid vet houden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sandraske, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter heeft een extreem droge huid (eczeem is gelukkig nu weg) in haar gezichtje.. Heeft er iemand nog tips om de huid vet te houden??

We hebben al vaseline lanette en vaseline ceta..? geprobeerd maar die werken niet echt super..

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    mijn zoontje heeft ook een lastige huid, droog, en snel rood en vlekkerig.

ik doe altijd olie in bad, en smeer hem vaak ook daarna nog in, ik heb verschillende producten, zwitzal droge huid (werkt niet super), huidolie, die vind ik wel fijn. maar meestal werkt vaseline het beste, we hebben zo'n klein potje, en die zetten we meestal even in warm water, zodat het zacht word, en dan smeert dat veel beter.
    potje is wel zo leeg, maar werkt wel!
    succes!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ja ik gebruik ook balneum extra vettend dus op haar lijfje heeft ze geen droge plekjes meer maar aangezien ze niet kopje onder gaat in bad, blijven de plekjes in het gezichtje..

4. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zoontje heeft exzeem en een hele droge huid. Ik smeer hem 2 x per dag in met Cetomacrogol zalf. Deze is vetter dan de creme en werkt bij hem goed. Verder gaat hij maar 1 x per week in bad (heel jammer want hij vindt het heerlijk in bad, maar vaker is echt slecht voor zijn huidje).

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Balneum heeft ook een creme, die werkt ook super! Heb ik laatst geprobeerd en na een dag al verschil.
    Dochterlief had hier ook even eczeem nadat ze yoghurt had binnengekregen (en ze heeft KMA).
    Maar na 3 dagen is de droge huid ook weg.

6. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik had eerst een receptje gehad van de dokter een soort vaseline, maar die is nu op. De plekjes op haar buikje en arm werden wel erg rood en droog en ik heb er toen boegem balsem op gesmeerd omdat dat ook vettig is (is eigenlijk voor brand- en schaafwonden, verkoeling en tegen littekens maar ik gebruik het bij mezelf altijd voor van alles, zoals droge lippen enz dus dacht laat ik het eens proberen). De volgende dag waren de plekjes alweer bijna weg. Werkt hier dus erg goed!

7. fafje

fafje Niet meer actief

ikzelf vind bepanthen heel fijn werken...of op een natte/vochtige huid olie en laten intrekken..

maar bij mezelf werkt vaseline alleen als ik het dus op een natte/vochtige huid insmeer...anders is het er zo af

(ik gooi altijd bekertjes water over zn koppie>>>heb ook olie in het water)

8. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    ik deed mijn jongste altijd in bad met alleen water en smeerde hem daarna met de olie in (dus voor ik hem deed afdrogen) daarna alleen wat afdeppen met een hydrofyle doek... werkte prima hier en geen gesmeer met zaljes :D

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we kregen koelzalf van ha. maar je kunt die ook kopen volgens mij(dan betaal je ook zelf)het is erg goed zeker als je wat gevoeligere kind heeft.

10. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wij gebruiken inderdaad ook balneum voor in bad (extra vettend) en koelzalf van de ha. Ook drooghuidje van zwitsel helpt voor haar gezichtje goed.

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier ook balneum extra vettend in het badje, en... het is echt waar, als je je kindje "maar" 1 keer per week in bad doet, scheelt het ook heel wat tegen een droge huid. Na het badje doe ik ook nog wat balneum op een watje om hem wat in te smeren. Voor z'n gezichtje gebruik ik verschillend eigenlijk. Soms lanette creme, andere keer bepanthen, en voor onderweg heb ik altijd zwitsal op het wangetje (tegen weer en wind) bij me. Verder heb ik helaas geen tips voor je. Weten ze bij het consultatie bureau niets?

12. Bri

Bri Niet meer actief

Voor vethouden van een erg droog en eczeem-gevoelig huidje, vind ik vaseline-paraffine het allerfijnst. Als je er een recept voor hebt wordt het nog vergoed ook, maar je kunt het ook zonder recept bij de apotheek kopen.

Het is veel vetter dan lanette en cetomacrogol (of hoe heet dat spul ook weer) en smeert fijner. Tip van mijn HA: smeer ze er flink mee in voor het slapen en laat ze een paar nachten in dezelfde romper slapen. Dan wordt het rompertje ook vettig en die helpt dan mee om de huid vet te houden.

Voor kleine plekjes vind ik bepanthen erg fijn. Maar op grote oppervlakken smeert het wat minder en wordt het bovendien nogal plakkerig.

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Op haar lijfje gaat het allemaal wel dankzij de balneum maar in haar gezichtje blijven de droge plekjes (vooral de kin)

Zal bepanthen eens proberen paar dagen, kijken of dat helpt en heb ik toch in huis..

14. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik gebruik bij mijn kleine man gewoon vaseline en soms bepanthen werkt hier goed.

succes,

groetjes kim

15. frederike80

frederike80 Fanatiek lid

21 feb 2007
    1.923
    0
    0
    oosterwolde (fr)
    ik zweer bij groninger bad/douche olie...te koop bij de apotheek...werkt echt super!

16. Mayon

Mayon Niet meer actief

Die kun je gewoon weer doen dan toch, herhaalrecept?

Deel Deze Pagina