Ikea matras

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 12 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wij zijn op zoek naar een nieuw matras. Hebben nu ook ikea, maar deze is niet meer te krijgen, waren er wel tevreden over.
    Wie heeft er een ikea matras, welke heb je en ben je tevreden?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Poeh ja wij hebben er 2 maar weet niet meer welke het is. Maar wij zijn wel erg tevreden. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden welke het is.

tuc vindt dit leuk.
  3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Voor hetzelfde geld hebben wij matrassen op maat naar ons gewicht, bouw etc met 8 jaar garantie erop. Hier zijn wij meer tevreden over dan de matrassen van de ikea. Maar een matras is zo persoonlijk dat je voor hetzelfde matras 100 meningen hebt.

tuc en Zonnestralen vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ikea geeft zelfs 25 jaar garantie.

Ik heb die. En bevalt prima. Eerst had ik een 140 maar omdat ik er alleen op sliep en vaak in het midden kwam er na een jaar of 7 een beetje een kuil in.
    Ikea vond dat dit niet moest kunnen en heb de matrassen toen met een kleine bijbetaling van de meerprijs omgeruild voor 2x 90cm.

liggen heerlijk.
    https://www.ikea.com/nl/nl/p/hovag-pocketveringmatras-stevig-donkergrijs-50244524/

Lexie74, Zoe123, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wel IKEA matrassen gehad en was er altijd tevreden over. Totdat ik voor hetzelfde geld matras bij ander kocht. Geen rug en bekken pijn meer!
    Ik heb ze online gekocht bij Ravensberger matrassen. Ze kijken samen met jou naar een geschikt matras. Houden rekening met gewicht en lengte, zij of rugslaper enz.
    Goede uitleg erbij. Veel mensen willen matrassen in de winkel kopen en niet online omdat ze hem uit willen proberen . Hun leggen uit dat even proefliggen geen nut heeft. Je lichaam heeft rond de 30?? Dagen om aan een matras te kunnen wennen en zich aan te passen. Je mag het matras hier uitproberen en bevalt hij niet dan kijken ze samen met je naar een andere. Bevalt me echt super.
    Volgende matrassen ga ik ook hier bestellen.

tuc vindt dit leuk.
  6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dan heb je geluk gehad want hiervoor hadden ze hem echt niet hoeven ruilen.logisch dat er een kuil in komt...
    van diverse mensen gehoord dat ze de matrassen toch echt niet terug namen wanneer er bijvoorbeeld kuilen in zaten. Was dan hun eigen schuld, ze zouden ze niet vaak genoeg omgedraaid hebben enz terwijl dit wel gebeurde. Kreeg juist bij andere matrassen winkel juist advies om 2 matrassen te nemen omdat er met 1 grote matras meer kans op kuilen waren.
    En 25 jaar garantie.... ach, dat soort beloftes geloof ik niet in. Is meer om klanten vertrouwen te geven zodat ze gaan kopen. maar in de praktijk gebeurd het niet. Je moet een bon hebben (wie heeft er na 25 nog een bon en zo ja, dan is de tekst verdwenen) . En garantie gaat dan niet over kuilen enz. Alleen om fabricage fouten. Een matras moet je ongeveer om de 10 jaar vervangen omdat hij dan gewoon op is, je lichaam veranderd enz.
    Dus die 25 jaar garantie daar heb je niks aan:)

7. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.225
    3.466
    113
    Wij hebben de HIDRASUND van Ikea. Voor het eerst een matras waar man en ik beide goed op slapen.

Het is pocketvering, waardoor ik niet wakker wordt als hij omdraait en hij ook niet van mij. Het ademt heel goed, het bed blijft lekker fris. Ik ben er erg blij mee. Kostte wel wat, ik geloof dat dit het duurste model is bij Ikea.

tuc vindt dit leuk.
  8. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook de hovag, bevalt heel prima, we hebben hem denk ik 3 weken nu, en sliep vanaf nacht 1 echt top. En dat met mijn bekkenklachten

tuc vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja klopt. Hoefde alleen een foto te maken en dan beoordelen ze hem aan de hand daarvan. Vervolgens kon ik de oude terug brengen.

Belde vooral om te vragen of dit vaker voorkam bij dit matras. En of er een manier was dit in de toekomst tegen te gaan. Dus was ook blij verrast dat ze hem terug namen. Want ding was dus al 7 jaar oud.

tuc vindt dit leuk.
  10. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

We hadden een Matrand, was prima. Maar een groter bed. Nu de Morgedal, is ook prima.

tuc vindt dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

@Huismuisie en @MissFluffy klopt het dat je de Hovag niet kunt draaien? Ik las ergens dat de onderkant heel anders is dan de bovenkant. En ik heb altijd begrepen dat het belangrijk is om je matras alle kanten op te draaien.

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Geen idee welke, maar we slapen er nu 5 jaar op en zijn tevreden. Blijft goed in vorm, geen kuilen en oid. Qua prijs beetje middensegment, volgens mij rond de 400/500 euro.

13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja klopt. Wat ik doe is dat ik hem soms draai dat het voeteneind het hoofdeind wordt.

verder zet ik ze af en toe even rechtop om te luchten.

tuc vindt dit leuk.
  14. Sophie221

Sophie221 Bekend lid

11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    ik wil toch even reageren. Wij hebben na een heel aantal jaar ook problemen met het matras en Ikea utrecht deed absoluut niet moeilijk. En wat betreft het bewaren van de bon: tja beetje eigen verantwoordelijkheid toch? Wij bewaren garantiebewijzen altijd in een map tot de garantieperiode om is. En daarbij maken we een foto/scan van de bon en archiveren die. Dat kost 2 seconde werk en je hebt 25 jaar een echt goed leesbaar bewijs. Uiteraard moet het origineel ook erbij bewaard worden, in een map blijft het prima leesbaar voor jaren.

Lexie74, Zoe123 en Huismuisie vinden dit leuk.
  15. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Met ikea family hoef je als het goed is geen bonnen te bewaren. Dat wordt dacht ik allemaal daarop geregistreerd

Huismuisie vindt dit leuk.
  16. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.006
    14.668
    113
    Vrouw
    Dat doen wij ook met belangrijke bonnen. Even kopiëren en die kopie samen met het origineel bewaren.

Wij slapen nu een jaar of 10 op een IKEA matras. Welke weet ik echt niet. De toplaag begint nu te slijten. Maar we slapen we prima op.
    Ik weet niet of dat nu nog is, maar toen kon je 90 dagen proefslapen. Lijkt me een prima periode om te kijken of het bij jou past.

17. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Matrassen van Lidl komen ook erg goed uit de bus bij de consumentenbond. Zelf hebben we een Mline. Bevalt ook goed.

tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.941
    113
    Vrouw
    Klopt

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Ik, mijn man ook. Exact dezelfde (weer niet meer welke), maar die van mij lag toch al snel anders dan die van mijn man en nu nog, een paar jaar later. Beetje scheef aan een kant en je kunt hem ook niet ondersteboven leggen. Ik vind het een shitding. Geen flauw idee waar de bon is. Ik ga een ander matras nemen, geen Ikea meer.

Let wel op de gewichtsklasse, sommige matrassen komen goed uit de test, maar bijv. tot 80 kilo en sommige matrassen zijn tot 130 kilo ofzo en liggen lekker voor zwaardere mensen, maar zijn heel hard voor lichtgewichten.

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben nu sinds 4,5 jaar Ikea matrassen en die liggen echt prima. Nog geen kuilen terwijl je deze niet kunt draaien. Hoofd en voeteneind draaien vind ik geen fris idee dus dat doen we niet ;). Luchten doen we als we het bed verschonen, ligt dan gewoon zonder beddengoed op het bed.

Edit: de Hyllestad hebben wij volgens mij, 2 matrassen van 80 cm, middelhard. Je kan ook voor stevig kiezen.

tuc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina