Ikea meubels in woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Darinka1, 30 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Onze bank en kasten in de woonkamer zijn van de Ikea. Wat mij betreft prima. De (open) keuken ook trouwens, alleen de apparatuur niet.

De slaapkamers zijn hier 90% Ikea. :roflmao: Ik vind het prima, het is al duur genoeg allemaal.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben al jaren boekenkasten van Ikea. Dat is echt prima kwaliteit hoor! Je moet wel de deurtjes goed stellen -geldt ook voor meubels van andere winkels- anders krijg je slijtplekken.
    Nu weet ik wel dat boekenkasten minder te lijden hebben dan een bank of eetkamer ofzo.

We hebben sinds kort een bank van Ikea. De levensduur moet nog blijken. Maar Ikea kennende vermoed ik dat het langer meegaat dan Leen Bakker maar korter dan bijvoorbeeld Hoogenboezem ofzo.

3. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik ben wel benieuwd naar de Ikea hacks die je in gedachten heb! Vind dat altijd leuk om naar te kijken, maar durf het zelf nooit goed aan. Bang dat het niet zo uitpakt als als op het plaatje :rolleyes:

Ik denk dat de huiskamer al een heel andere uitstraling krijgt sowieso met een ander kleurtje op de muur. Knap dat je dat er al tien jaar op heb laten zitten. Ik zou geloof ik oranje sterretjes zien :p

4. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Voor diegene die het hebben over het verven van de muren, dat staat al minstens 6jaar op mijn verlanglijstje.
    Gewoon het behangpapier eraf halen zou ik al fantastisch vinden maar mijn man wil alles in 1 keer doen omdat we dan de draden van de geluidsboxen Enzo kunnen inslijpen .

Dus ik heb als ruil geëist dat ik een naaihoek krijg én de kindjes een ordelijke speelhoek

Enkele van de hacks die ik in gedachte heb
    http://www.ikeahackers.net/2016/08/kids-expedit-work-table.html
    http://www.ikeahackers.net/2014/10/hol-storage-plus-desk-for-kids.html
    https://pinterest.com/pin/552394710535619297/?source_app=android
    https://pinterest.com/pin/552394710535607040/?source_app=android

Chocolat en Mop81 vinden dit leuk.
  5. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij hebben zelf na drie jaar verbouwd en ik merk nu pas dat mijn huis echt van mij is geworden. Het voelde altijd nog als het huis van de vorige bewoners. Het was niet oranje, maar al zeker 30 jaar oud en niet goed bijgehouden. Een verfje op de muur is dan leuk maar het moet idd helemaal aangepakt worden.
    Hoop dat jij ook een huis van je dromen heb!

Leuke hacks! Niet al te moeilijk, behalve die tweede misschien. Maar als je handiger bent dan ik... :D

6. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Ik heb ook Ikea meubels in huis. De speelgoedkast beneden (vakkenkast) en de bedden boven zien er nog goed uit. De bedden en ladenkast heb ik 2e hands gekocht via MP. De salontafel is dan al wel de zoveelste maar ik wil niet een grotere en/of zwaardere tafel als die :p Dus dan maar elke keer een nieuwe halen voor 5 euro :D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.822
    113
    Ik zou gewoon begonnen zijn. Kan absoluut niet in die kleur leven en als ik iets wil dan ook nu. Kun je toch prima zelf? En dan de snoeren netjes wegwerken met plintjes.

Overigens hier een een ikea bank (want wasbaar en betaalbaar) en 1 ikea kast. Tot nu toe tevreden mee.

8. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Als je hier Ikea roept zakt alles in elkaar :roflmao: Wij hebben vrijwel alleen maar Ikea meubels. Beneden de salontafel, boekenkast, vitrinekast en ladenkast van de Hemnes-serie, kindertafeltje en stoeltje van Ikea en de Trofastkast. En uiteraard de Ektorp banken!

Op onze slaapkamer staat een grote PAX-kledingkast, het Hemnesbed met nachtkastjes, de staande klok, in de slaapkamer van de jongens staat bij allebei een Ikea kledingkast, het bed van L. is van Ikea en de schommel die in zijn kamer hangt komt er vandaan. Hij heeft een Trofast op zijn kamer en een LAKtafeltje als nachtkastje.

Alleen het ledikant en de commode van C. komen er niet vandaan :D

Het staat er nu allemaal 7 jaar en is nog prima. Op de salontafel zie je gebruikerssporen want de bovenkant is vrij zacht, maar ik gebruik altijd onderzetters onder de bekers en ja, hij wordt inderdaad gebruikt, dus sporen daarvan zijn vrij normaal, denk ik.

Ons bed hebben we nu 10 jaar, heeft inmiddels 3x op klossen gestaan en is een keer uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet tijdens de verhuizing, regelmatig herbergt het bed onszelf en onze 2 zoons, dus wordt er niet alleen geslapen maar ook in gestoeid. Niks mee aan de hand dan een kraakje als we het te gezellig hebben.

Dus ik ben best positief over Ikea!

Caithy en Darinka1 vinden dit leuk.
  9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Had ik ook gedaan. Gewoon een pot witte muurverf van de Gamma en alles witten, dan komt dat inslijpen later wel of een ander kleurtje, maar die oranje kleur zou teveel op me afkomen.
    Die hacks lijken me goed te doen, al denk ik dat met die tweede in de praktijk weinig zullen doen.

10. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Foei inderdaad zeg! Niet verkeerd bedoeld, maar alleen van het kijken naar de foto wordt ik al zeer onrustig. En dan te bedenken dat het al tien jaar zo is.

Ik zou man lekker laten zeuren en zelf de kwast in handen nemen :rolleyes:

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.868
    113
    Witte verf zal ook niet in een keer dekken... Ik zou ook gewoon vast beginnen. Snoeren ed inslijpen komt dan volgend jaar inderdaad wel.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.265
    113
    Het is maar net wat je wil, wij hebben banken, stoel, tv kast, speelkast voor uk en dat is prima. Een tv kast gebruik je niet veel dus gaat het ook niet snel kapot.

Onze salontafel is ook van de ikea en aangezien onze uk niet echt heel voorzichtig is hebben we hier ook bewust voor gekozen. Zodra hij groter is kunnen we voor meer kwaliteit gaan.

Ook bij de ikea heb je een hele goedkope lijn en die zou ik niet kiezen voor derest durf ik dat wel aan.

13. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik woon nu 10 jaar samen, waarvan 2 met kind. Ons huis ademt ikea. Mede mogelijk omdat ik niet van winkelen hou.

De bank zit nog steeds goed, niet verschoten ofzo en ook niet ingezakt. Ben wel blij dat hij grijs gemêleerd is want anders had je vlekken gezien. De salontafel met fineerlaag is idd al vervangen voordat het kind kwam. Vervangen door iets van massief hout, maar onze BamBam heeft er allemaal deuken ingeslagen. Dus so far een pre voor echt hout.

De garderobekasten zijn prima! Stevig en groot. Blijven ook na wat verhuizingen stevig. Het wandmeubel is van recenter maar ik ga er niet van uit dat ik meer dan 10jaar tegen hetzelfde aan wil kijken.

Wat valt me tegen aan Ikea? Laminaat en bedframes en matrassen.

14. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Geweldig dat jullie je huis verbouwd hebben en dat nu de woonkamer aan de beurt is! Geloof me het is nodig! hahahaha
    Ik had het allang ff gewit, maar goed ik wacht niet tot mijn man tijd heeft, want dan gebeurt het over 3 jr pas (helaas wel)

Hier hebben we deze uitschuiftafel
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40184945/

Van de kwantum deze superleuke stoelen
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/77/3b/96/773b967d3a559f337db5acbf4c5888d1.jpg

Verder hebben we 4 besta kasten waar de tv opstaat (en de xbox inmiddels) met deze leuke lampen;
    https://www.kwantum.nl/-/media/product-images/kwantumnl/1/5/7/3/7/5/1573753_01.ashx?h=800&w=800&hash=C4817A615C6560FE81649C90D2359E4BCCD91C7D

een hoge besta kast (120 cm) en lage besta kast 120 waarop de hamster en aquarium staat (oorspronkelijk alleen de vuurtjes )

Verder hebben een hemnes salontafel (ook zwart bruin) met een onderblad, dat is erg handig voor stof vooral...

Verder is de keuken van ikea, gordijnen van ikea, wandplanken van Ikea, kledingkasten van ikea....
    (idd wel goed kijken, sommige dingen zijn massief hout en sommige dingen vreselijk plastic)

15. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wij hebben bewust veel Ikea in huis. Leek ons een goed plan met kleine kinderen. En ik ben er erg blij mee. We hebben de duurdere dingen die kwalitatief beter zijn en de goedkope dingen. En die laatste zijn idd niet heel mooi meer. Maar als ze lelijk worden doordat onze zoon eens knoeit of sloopt al dan niet per ongeluk dan halen we nieuwe tot die ook stuk zijn. En nog zijn we dan goedkoper uit dan in 1 keer iets duurs. Als de kinderen groter zijn gaan we voor echte mooie en duurzame meubels.
    Tot we kleinkinderen krijgen en gaan oppassen, dan gaan we weer Ikea binge shoppen :)

Darinka1 vindt dit leuk.
  16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Mn schoonouders hebben een bank van Ikea en die blijft echt heel erg mooi! Verder zelf geen meubels van Ikea op ons bed na, zijn daar ook erg over te spreken.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Die 2e hack lijkt me niet zo praktisch.

Maar ik zou ook al alvast gaan beginnen met een ander kleurtje op de muur. En andere gordijnen.
    Weet je al welke kleur je wilt hebben?

Evt de bestaande meubels, die evt weg wilde doen, proberen op te pimpen. Zo krijgt je woonkamer al een andere look, zonder dat het teveel geld kost.

In welke stijl wilt je het straks hebben.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Ik hou van Ikea. Als je hier Ikea roept loopt het huis leeg ;)

19. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hoezo niet? Wanneer je goede tijdloze meubels hebt kun je hier echt heel lang mee doen. Wij hebben bijvoorbeeld mooie teak meubels. Ik vind het leuk om te wisselen met div kussentjes, lijsten, kaarsen en opstellingen. Maar ik ga echt niet om de zoveel jaar nieuwe meubels kopen.

20. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    We hadden de brocante/Rivièra maison style voordat dat "in" raakte.
    Alles verkocht, vaak voor meer dan ik het gekocht had. Toen werd het steigerhout icm industrieel. Ook weer met winst verkocht. Toen hadden we de stijl "oude meubels, maar toch van deze tijd met een verhaal" die was ik nog niet zat. Maar ja, we verhuisden plotsklaps en met geen mogelijkheid zouden we die kasten en tafels naar deze bovenwoning krijgen. Dus hop op FB ed. Goed gestyled en met winst verkocht.

Kortom, meestal kost een nw inrichting voor mij niets. Ik kijk, koop, pimp het op en verkoop het later door. Daarom mag en kan ik het zo vaak veranderen, als ik het wil.

Onze muren zijn al paars, bruin en dat hippe groen geweest. Heel bijzonder dat ze nu enkel wit zijn. Heeft ook te maken dat we hier max 2 jaar zouden gaan wonen.

Maar goed, vanavond een grote Kallax kast ophalen en die ga ik oppimpen.
    Met hout bekleden is de bedoeling.
    Het is voor mijn kantoor, en daar hebben we zelf de bureaus gemaakt van hout. Zo kreeg ik de ideale maten voor het bureau.

dreumesje, Ballon, maartje84 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina