We hebben deze week een fotoshoot gedaan met de hele familie waar een paar hele mooie foto's tussen zitten. Nu gaan we binnenkort verhuizen en wil graag een foto voor boven de bank laten afdrukken. Nu zie je tegenwoordig zulke leuke dingen voorbij komen, foto op hout, aluminium, ixxi. Ik kan niet eens kiezen welke foto laat staan waarop... Nu hebben we 3 fotoplanken waarop we verschillende lijstjes hebben staan. Ik ben van plan wat foto's af te drukken voor in deze lijsten maar wat hangen we boven de bank? We heeft ook een foto laten uitvergroten en waarop? Iemand ook een vergroting van meerdere foto's in 1?
Vandaag hebben wij de foto's binnen gekregen van onze fotoshoot. Wij willen heel graag ixxi, modern en geen gaten in de muur. Groot voordeel als je voor collage gaat is dat je bijv 1 foto zou kunnen verwisselen na verloop van tijd
Ik heb laatst voor in een antieke lijst een foto laten afdrukken op mat glanzend fotopapier en dat hebben ze geplakt op een soort van foam plaat. Daardoor blijft het heel licht qua gewicht . Afm ongeveer 50x70 Afhankelijk van waar je het wilt ophangen of neerzetten kan dat een goede optie zijn. Ik heb het laten maken bij een foto speciaalzaak die ook voor kunstenaars foto afdrukken doen en me daar laten adviseren.
Wij hebben een foto op Xpozer af laten drukken. Mooi, maar vrij kwetsbaar... Achteraf had ik de k ik toch liever een foto op van dat 'foam' gehad. Toen niet voor gekozen, omdat dit dunner was en mooier qua ophangen leek. Verder voor gekozen ivm geen weerspiegeling (zoals bij glas en aluminium) en geen naden en nerven ed (zoals bij hout).
Wij hebben mijn vader voor vaderdag een collage gegeven van de shoot die we als kinderen met onze gezinnen hebben gemaakt. 1 grote groepsfoto met daarnaast en eronden kleinere fotos van de losse gezinnen en 1 met alleen zijn eigen kinderen. Deze is op glas en erg mooi geworden.