Wij hebben ook heel veel spullen van ikea, maar juist bezig om alles langzamerhand te vervangen door non-ikea meubels. Ben er een beetje klaar mee namelijk. Kwaliteit is op zich prima, vooral omdat de prijs ook wel meevalt. Wat ik nog wel wil kopen zijn nieuwe pax kasten voor onze slaapkamer, maar vooral in de woonkamer wil ik van de gelamineerde meubels af.
Hier een aantal Ikea-kasten, een Ikea-hoekbank (Tidafors) en een Ikea-bed (met matras en lattenbodem) En nog wat "klein gerief" (potten, pannen, glazen, lampen, cd-kastjes, ...) ook. Bevalt ons prima.
Wij zitten al 12 jaar op een ektorp bankstel zonder problemen. Alleen de hoezen vervangen omdat we iets anders wilden. Maar voor de rest, topbank!! Kasten, bedden ed geen problemen mee allemaal prima kwaliteit. Wij houden van de ikea.
Mijn huis staat ook vol met Ikea. 1 van de ektorp banken is nu 14 jaar oud. De bekleding is nu wel echt af. Het model is alleen in de loop der jaren aangepast dus nieuwe bekleding past niet. Dus nu moet er wel een nieuwe komen. Anders had ik alleen nieuwe bekleding gekocht.
Onze keuken en badkamermeubel zijn van de Ikea, en voorlopig zeer tevreden over. Mijn man is wel een goede klusser, dus hij heeft voor de zekerheid alles extra vast gezet tegen de muren en zo nadien... Dat het zeker niet meer loskomt
Ik hou van ikea wij hebben de leksvik serie die gaat al jaren mee. Evenals de ektorp banken ja de Hoezen waren op na 5 jaar intensief gebruik maar een set nieuwe hoezen er om heen en het zit weer perfect. En weet je de salon tafel ja die was na twee kinderen en vele autootjes en poppen versleten. En toen ik iets te lomp een bloempot erop liet vallen zat er een deuk in maar goed voor 50 euro heb je een nieuwe.
ons hele slaapkamermeubulair komt er vandaan en ik ben dik tevreden!! In ons vorige huis was de hele woonkamer ook ikea en dat hebben we na 3 jaar gewoon kunnen verkopen in goede staat.
Wij hebben een Ektorp bank. Deze hebben we nu een jaar of 6,5 jaar. En hij zit nog heerlijk. Moeten eigenlijk alleen een keer een andere hoes halen.
Heb alleen een vitrine kast van de Ikea. Deze gebruiken we beneden voor servies. Wordt af en toe wat uitgehaald of erin gelegd. Slijt dan denk ik niet zo snel. Oh ja en nachtkastjes ongeveer al 6 jaar. Deze zijn nog steeds goed.
Wij hebben een kivik bank met chaise lounge en een extra set bekleding. Hele fijne bank Daarnaast de hemnes salontafel en tvmeubel maar deze slijt wel erg snel. Dat vind ik wel jammer! Ook een Ektorp stoel maar ik vind het zitvlak een beetje irritant (schuift) En natuurlijk verschillende spulletjes! Lampen, lichtjes, vazen etc. Voor de kinderkamer heb ik er niets gekocht want dat vond ik echt 3x niks.
Wij hebben de besta wandmeubelserie, helemaal top!! Ken veel mensem die deze serie al jaren hebben waarbij de meubels nog als nieuw uit zien. Wij hebben op de tvmeubel en op de salontafel een glasplaat liggen (ook verkrijg bij ikea, hoort bij de serie) waardoor het natuurlijk nog eens minder snel slijt. Heb een aantal expedit kasten veelvuldig gebruikt en zien er nog super uit. Onze uitschuifbare eettafel (Bjursta) heeft een jaar als eettafel gediend, vervolgens in de stal gestaan als werktafel (lees: bezaajd met gereedschap, schroeven en op een koude vochtige plaats). Afgelopen maand wilde ik deze tafel gaan opknappen en toch weer als eettafel gebruiken. De tafel had na 3 jaar als werktafel alleen maar oppervlakkige krasjes ik heb deze opgeschuurd en gelakt. Sommige mensen die niet wisten dat ik een tafel had opgeknapt dachten dat we een nieuwe tafel hadden zo goed ziet hij nog uit.
Wij hebben een tv wandmeubel van hun en bevalt super ( net als heel veel andere meubels) heb veel hoogglans en makkelijk schoon te houden. Heb ondertussen andere bank en tafel . Salontafel van ikea gaan minder lang me met intensief gebruik.
Oja en we hebben de Billy boekenkast maar toch wel spijt van eigenlijk. Achteraf vind ik de Expedit mooier. Daar heb je ook leuke mandjes voor
Hier ook het een en ander van Ikea. De kwaliteit wisselt een beetje per meubelstuk vind ik. Het babybedje bijvoorbeeld is hier echt niks. Ik ben wel weer tevreden over de Pax kasten en ons tv meubel.
Bij ons ook veel van ikea prima kwaliteit....als je bij ons ikea zegt valt heel het huis inelkaar (bij wijze van spreken )
mijn slaapkamer komt zo uit een Ikea brochure Ik vind de pax kasten een uitkomst, goede kwaliteit, niet te duur en vooral al die mandjes en systemen. Beneden heb ik 4 billyboekenkasten met de halfglazen deuren ervoor. Vind ze super en zien er na 2 jaar nog goed uit.
Wij hebben best veel van Ikea (de keuken zelfs, op wat apparatuur en het aanrecht na), een leren Arild bank, is na jaren nog heel goed, zo'n wit kindertafeltje met 2 stoeltjes, (die randen zijn wel wat lelijk geworden, maar kostte ook geen drol), opstapkrukje wat ik zelf roze heb geverfd, eetkamerstoelen (maar die worden binnenkort vervangen door niet-Ikeastoelen), mijn dochter heeft een Ikeabed, de kinderen hebben allebei Ikeakasten, wij hebben een Paxkast, tuintafeltje van Ikea, op zolder ligt laminaat van Ikea...haha, heel veel Ikea dus. Ik ben best tevreden over de kwaliteit. Vaak merk je in de winkel al of het een beetje stevig of krasvast is of niet.
Hier ook een Ikea-woonkamer. Bank (Karlsfor), Hemnes serie van boekenkasten, tv-kast, vitrinekast en salontafel. Keuken = ikea. Ik ben er erg blij mee, alleen vind ik inderdaad dat de salontafel snel beschadigd raakte (putjes). Ik zit erover te denken om er alsnog een glasplaat over te leggen.
Hier ook een huis vol Ikea spul. Wel is waar het meeste 2e hands via marktplaats gekocht. Alleen onze grote Besta serie-tv kast hebben we nieuw gekocht, binnenkort weer eens terug voor nog 2 grote besta kasten (in de hoop dat ze die nog hebben want zie ze op internet niet meer) Banken van Ikea Klippan), kinderkamers (mammut)zijn beide Ikea. Vind het top spul!!