dilemma.....meningen gevraagd

Discussion in 'De lounge' started by evelien69, Apr 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Mijn dochter viert vrijdag haar verjaardag, nu mailt net haar beste vriendin, dat ze niet kan komen omdat ze niet naar haar ouders heeft geluisterd heeft ze straf. Haar ouders zijn oekraiens en erg streng.
    Mijn dochter is erg verdrietig, het is juist de vriendin die ze er perse bij wil hebben....
    Nu overweeg ik om even langs die ouders te gaan en uitleggen hoe mijn dochter dit ervaart en dat ze er verdrietig door is en of er een mogelijkheid dat vriendin toch mee gaat en ze haar een andere straf geven......eigenlijk straffen ze mijn dochter ook vind ik..., maar ik wil dit gewoon op een nette en vriendelijke manier vragen.....

Kan ik dat maken of moeten we accepteren dat deze ouders zo straffen en het laten gaan?

Brand maar los......:D

2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik weet niet wat ik zou doen, aan de ene kant is het hun opvoeding, maar het is ook sneu voor je dochter omdat het haar beste vriendin is.
    Ik weet niet of ik het zou accepteren als een ander zich "bemoeit" met mijn manier van straf geven.

Pff ik zou zelf mijn dochter/zoon niet zo'n straf geven trouwens.

3. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Ik vind dat je het moet accepteren. Ik neem aan dat zij bewust op deze manier hebben gestraft omdat hun dochter in hun ogen iets heeft gedaan dat niet door de beugel kan. Dat is hun manier van opvoeden en ik vind dat je daar niet tussen kan zitten. Als je nu vraagt of ze het willen verzachten, dan ondermijn je hun gezag (net als in een gezin waarbij de moeder tegen de vader zegt dat het wel meevalt en dat die straf niet hoeft).

Misschien kan je dochter op een andere dag iets leuks gaan doen voor haar verjaardag met dat meisje?

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hoe oud is het meisje?

5. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Het is niet mij becoeling om te bemoeien of een oordeel te vellen ovef de opvoeding.... wil alleen een lans breken voor mijn dochter, misschien hebben ze niet door dat ze niet alleen hun dochter hier mee raken.... maar ik snap wel je punt want het kan gemakkelijk verkeerd opgepakt worden

6. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Het meisje en mijn dochter zijn beiden 12.... zij krijgt geregeld zulke straffen.... mag vaak niet afspreken of zo.....

7. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Eh nee, ik zou daar niets over zeggen..

8. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik wil niet vragen of ze het willen verzachten want inderdaad daar ga ik niet over alleen of ze een andere straf willen geven......

9. tuc

tuc Niet meer actief

ik denk dat ik er niks over zou zeggen en met mn dochter zou afspreken dat ze een keertje iets leuks met die vriendin mag doen...high tea bij de hema oid.

10. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Zelf zou ik me daar niet in mengen. Het is hun opvoeding en hun beslissing en ik zou het absoluut heel vervelend vinden voor mijn dochter maar het haar zo goed mogelijk proberen uit te leggen en inderdaad, zoals eerder gesuggereerd, iets speciaals plannen en daarna samen met die meiden te doen.

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ja dat is net wat leuks voor die meiden ook gezellig middagje samen.
    Je hebt de kans als je er mee "bemoeit" ze een strengere straf krijgt, en dan is straks die vriendschap misschien kapot.

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Dit dus! Bioscoopje is ook leuk voor de meiden!

13. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou me hier ook niet in mengen.. je hebt kans dat het meisje het dan helemaal kan vergeten. Vind het high-tea idee wel erg leuk!

14. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik vind het niet gepast dat je langs gaat om te vragen of ze een ander straf kan krijgen. Hun kind, hun regels.

15. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik noem net de optie om wat samen te doen, maar mijn dochter is niet direct laaiend enthousiast . P. Mag toch nooit was haar antwoord en als ze eens mag is het naar een uur..... vind het wel sneu.... voor beide meiden... het zal wel een cultuur probleem zijn denk ik....

16. tuc

tuc Niet meer actief

dan zou ik het op zich wel bespreekbaar maken. Je kunt de ouders zeggen dat jij respect en begrip hebt voor hun regels en het consequent handhaven ervan...maar dat jouw dochter het wel onwijs jammer vindt dat haar vriendin niet kan komen. Maar dat jij het idee hebt geopperd om samen iets leuks te gaan doen en dat jij hoopt dat zij hun toestemming hieraan verlenen.

17. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Nee ik vind niet dat je daar iets van mag/moet zeggen.

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou dan denk ik toch eens het gesprek met de ouders aangaan (spreken ze goed Nederlands? anders is het nog lastiger om het een beetje goed over te brengen) en vragen of hun dochter, in plaats van het feestje, een middagje met jouw dochter mag high-tea'en. En dat jij ze brengt en haalt ofzo, als dat het bezwaar is.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ik wil niet vragen of ze het niet willen doen maar of ze een andere straf willen geven.... net zo zwaar.... bij wijze van spreken.....

20. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    Ze spreken goed engels... en dag spreek ik ook redelijk goed.....

Share This Page