Ik heb sinds 2 jaar een Ikea keuken met apparatuur. Nu doet mijn oven het sinds een week of 6 niet meer. Vijf weken geleden is de monteur van whirlpool langsgeweest en nog steeds heb ik een niet-werkende oven. Het lag aan het moederbord, moederbord is besteld en vervangen, maar deed het nog steeds niet. Er moest weer een moederbord worden besteld. Drie weken op gewacht en op de dag van de afspraak, na 4 uur gewacht te hebben, word ik gebeld door de monteur dat hij denkt dat het toch niet aan het moederbord ligt waarschijnlijk. Hij komt dus niet en gaat weer een of ander onderdeel bestellen. Ik ben echt boos op de manier waarop dit gaat. Ikea zegt niets te kunnen doen. Wie heeft ook zoiets meegemaakt met apparatuur van Ikea en hoe is het afgelopen. Ik ben er echt moedeloos van geworden.
Ik heb een defecte oven gehad met pyrolyse functie. Bij het schoonmaken dmv pyrolyse was kortsluiting ontstaan en (zo later bleek) e.e.a. doorgebrand. Het veikigheidsmechanisme zorgde ervoor dat de deur niet meer open ging. En om de oven uit te bouwen moet de deur wel open kunnen. Lang verhaal hoe dat ging. Want ze schenen maar niet te begrijpen dat het niet kunnen openen van de deur al een groot probleem an sich was. Na veel gedoe, monteurs langs geweest, nieuwe oven geleverd door postnl die niet geplaatst kon worden omdat de oude niet verwijderd kon worden, etc. En ook slechte service en medewerking van electrolux waar de oven dus eigenlijk vandaan kwam, heb ik het probleem weer bij ikea neergelegd. Hartsikke leuk dat zij keukenapparaten uitbesteden en ze dus eigenlijk niet van Ikea zijn, maar ik had hem daar wel gekocht. Dus tegen mijn natuur in een flinke klacht op social media geplaatst. Dat heeft ervoor gezorgd dat Ikea de boel weer zelf oppakte en het heeft opgelost. Maar voor mij reden om nooit meer keukenapparaten bij Ikea te kopen.
Pfff jij ook een boel gedoe. Maar snap je wel hoor. Ik wil ook klagen, maar heb het gevoel dat ik vast zit. Ik ben overgeleverd aan de onkunde van de monteur. Ikea doet niets. De telefoniste van whirlpool "kan" ook niets. En ondertussen ben ik al 6 weken aan het survivalen zonder oven. Normaal gebruik ik hem zeker 4 a 5 keer per week.