A.s. zondag komt mijn schoonfamilie eten. Ik doe over de hele dag kleine hapjes maken, van warm tot koud en hartig tot zoet. Ik heb er zelf een hekel aan om op de dag zelf flink te stressen dus ik wil me goed voorbereiden. Het liefst maak ik al een hoop van te voren. Hoe lang kan ik onderstaande gerechten van te voren maken en bewaren? En hoe het beste te bewaren? Heb nog wat meer warme gerechtjes en die maak ik echt op de zondag zelf. - Eiersalade - Gegrilde paprikasoep - Snoeptomaatjes gevuld met roomkaas op een bieslookstengel (tulpen, zie welke.nl) - Ham mousse - Hollandse garnalencocktail - Kippenragout En als iemand een leuk idee heeft voor een feestelijk alchoholvrij welkomstdrankje??
Ik zou zeggen één dag van tevoren, de garnalencocktail op de dag zelf maken, dat is niet lekker om te bewaren. Je kan de meeste dingen ook wel 2 dagen bewaren maar de smaak wordt er niet beter op.
soep kun je dag van te voren maken en denk de ragout ook. de rest lijkt me er niet lekkerder op worden als je dat niet paar uur van te voor maakt
Ik dacht zelf ook de soep een dag van te voren, af laten koelen en dan luchtdicht in de koelkast. Zou daar de smaak slechter van worden? Ragout kan ik toch eventueel ook invriezen bedacht ik me net? Dan zou ik die vanavond of morgen al maken. En de ham mousse? Die moet sowieso opstijven in de koelkast, dat kan dan toch wel een dag van te voren? Idd, eylem, garnalencocktail op de dag zelf. Is ook geen moeite natuurlijk, sla, zilveruitjes, garnaaltjes en wat whiskeysaus!
Soep en ragout dag van te voren. En eiersalade kan ook een dag van te voren. De rest zou ik klaar maken op de dag zelf.