Eerst de scharnieren op de deur en kast bevestigen. Dan het scharnier van de deur iets over die van de kast (horizontaal) houden en dan horizontaal naar je toe trekken. Je haakt eerst het stukje in de kast vast en dan klik je het stukje richting de deur vast. Helderder krijg ik het even niet getypt. Die rechter stukjes, als je daaraan trekt haal je het scharnier weer los. De hoogte van de scharnieren kan je aan de deur zien.
Wij hebben trouwens wel een hoogte van 236 cm. Dat schroefje dat je boven het scharnier ziet, is om 2 kastdelen aan elkaar vast te maken
Ikea adviseert om eerst alles aan elkaar te maken en dan in zijn geheel aan de kast vast te maken. Ze zijn namelijk niet zo gemakkelijk in elkaar te klikken, zodat ze ook niet gemakkelijk er weer uit klikken...
Ok bedankt!! Hm ik lees dus dat de meningen verdeeld zijn over of eerst alles aan de deur monteren en dan de deur aan de kast vastmaken, of scharnier aan de deur vastmaken en plaatje in de kast vastmaken en dan aan elkaar klikken.
Hmm ik vond de andere methode dan weer niet werken . Ik heb mijn voet onder de deur gezet en de bovenste als eerste vast gezet. Vanuit daar was het makkelijk. Maar is maar net wat je zelf prettig vind dan. Ik had schroeven in de lucht juist onhandig gevonden.
Het lijkt mij ook handiger wat Victoria zegt als ik er over nadenk. En denk dat ze daarom ook dat klepje er aan hebben gemaakt waaraan je ze weer los kan klikken, zodat het niet automatisch gebeurd ofzo en de deur dus niet veilig is. Ik denk dat we dat maar gewoon moeten proberen. Nu alleen nog even zorgen dat m'n man tijd heeft! Trouwens.. onderin, bodem van de kast, steken nog twee van die punten uit van die draaischroeven, soort van kast pootjes waren dat. Hoort dat? Vind dat zo gek
Oh pfff ik heb dat er nog gewoon in zitten, die horen er dus gewoon weer uitgedraaid te worden ofzo? Ik voel me een beetje een kluns whaha