Opleiding kinderopvang

Discussie in 'De lounge' gestart door XdropjeX, 20 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.154
    1.038
    113
    Hallo!

Ik zit te denken om een opleiding pedagogisch medewerker te gaan volgen.
    Wie heeft die opleiding gedaan en kan mij er wat over vertellen?

Groetjes!

2. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Ik heb SAW niveau 4 gedaan. Ik kon hem versneld doen in 3 jaar. Wat wil je precies weten? Wil je hem als thuis studie doen of echt naar school?

3. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.154
    1.038
    113
    Het word als ik het ga doen een thuisstudie, kan het anders echt niet combineren helaas..
    Wat ik me afvraag hoe het zit met examens..moet je dan voor een grote groep examen afleggen mondeling?
    Want ik ben echt panisch als het erop aan komt om voor een grote groep te praten..
    Kan er niks aan doen maar ga dan zoveel fouten maken

4. Torretjeee

Ik doe op het moment een thuis studie. De examens leg ik af in een examen centrum hier in de buurt, op de computer. Maar ligt aan de opleiding.. ik moet straks wel een soort rollenspel doen (praktijk toets) maar met mijn weten is dat met de SAW opleiding niet zo. Wel moet je stage lopen. Veder info over de thuisstudie zelf kan ik je niet geven. Zou ik eerst uitzoeken bij welke aanbieder je het zou willen volgen. Er zit nogal prijs verschil in. En dan daar veder info vragen over het verloop van de opleiding.

5. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    De kinderopvang trekt gelukkig weer aan, maar ik weet niet of ze nog snel vaste contracten geven. Moet je je even in verdiepen voordat je aan de studie begint. Op mijn oude werk bij de kinderopvang helaas nog steeds niet.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Daar hoeft ze het niet voor te laten want een vaat contract krijg je tegenwoordig bijna nergens meer.

7. Tessmv3

Tessmv3 Lid

19 okt 2017
    15
    5
    3
    Vrouw
    De kinderopvang trekt wel wat aan maar er is nog steeds een overvloed van pedagogisch medewerkers. Ik zou eerst kijken of er in jouw omgeving vraag naar is. Daarnaast zul je aardig wat uren stage moeten lopen, ik weet niet of je dat kan combineren met jouw situatie?

8. Noorie

Noorie Niet meer actief

Dat word er toch ook niet gezegd?
    Maar het is toch fijn om in je achterhoofd te hebben.
    Iedereen is anders maar ik zou het niet fijn vinden om elke 2 jaar ander werk te moeten zoeken.

9. Noorie

Noorie Niet meer actief

Het is (vond ik) een makkelijke opleiding, ik deed destijds een bbl opleiding. Geen examens behalve voor nl/Engels. Wel veel verslagen maken maar daar heb ik geen problemen mee.

Kinderopvang trekt inderdaad weer aan en er zijn kindercentrums die wel vaste contracten geven maar veel nog niet, misschien wel fijn om te weten.

10. XdropjeX

XdropjeX Fanatiek lid

16 nov 2011
    1.154
    1.038
    113
    Dank je wel voor de reacties.
    Ik ga er nog eens goed over nadenken en uitzoeken!

Noorie vindt dit leuk.
  11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Mijn punt was dat het tegenwoordig niet uitmaakt in welke branche je werkt, vaste contracten krijg je bijna nergens meer. Houdt dus in dat waar je ook werkt je dat sowieso in je achterhoofd moet hebben. Hele normale reactie van mij hoor..

Noorie vindt dit leuk.
  12. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik. Destijds nog SPW. Veel presentaties, dat wel. Ik vind alleen wel dat je echt stage moet lopen tijdens dit soort opleidingen dus zou dan niet voor een thuisstudie kiezen.

13. Torretjeee

Ik doe een thuisstudie.. geen kinderopvang. Maar moet gewoon stage lopen. Een thuisstudie betekend niet gelijk geen stage lopen.

Deel Deze Pagina