Ikea Peuterbed Minnen, welk matras?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sakinah, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Mijn dochter heeft pas een nieuw bed gekregen. Het bed Minnen van de Ikea. Nu zijn we op zoek naar een goed matras waar ze wat langer mee kan doen. Vind het best heel moeilijk hoor ;)
    Waar hebben jullie het matras gekocht voor jullie peuter(bed)?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In dit bed past alleen net meegroeimatras van de ikea en geen enkel ander matras. Dit omdat het bed in 3 fases uit te schuiven is en je anders 3 keer een ander matras moet kopen. Bij Ikea hebben ze een matras wat uit 3 delen bestaat, je kun er elke keer een stuk matras bij lekken als je het bed verder uitschuift. Helaas is dit matras niet zo heel dik maar bij mijn zoontje en dochtertje hebben we er geen problemen mee gehad.

3. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Maar het bed is toch 80x200 als je hem helemaal uitschuift?
    daar zijn toch wel matrassen voor?
    ik ben namelijk van plan hem op de grootste stand te laten anders is het inderdaad niet te doen met die matrassen.

maar bedankt voor de tip!

4. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Het Minnen bedje is maar 70cm. breed, dus da's alweer lastig met gewone matrassen.

Ons Minnen bedje is van Marktplaats, maar er zat een (zgan) matras bij van Ikea, in 3 delen. Heel stevig, en de hoes (die eigenlijk als nieuw uitziet) is gewoon wasbaar. Dat durfden we dus wel aan.

Er zijn bij Ikea verschillende soorten van die driedelige matrassen te krijgen, dus ik zou toch daar eens een kijkje nemen.
    Ook hebben ze hoeslaketjes in twee delen (deel voor in kleinste stand en een extra deel voor als je 'm in de middenstand gebruikt. Als je de grootste stand kiest, kun je een gewoon eenpersoonse gebruiken).

Succes!

5. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    huh..? 70 breed?
    nu ga ik helemaal aan mezelf twijfelen :)
    dacht dat ie 80 was

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Op de site staat dat hij 85 cm is en de matrassen 80 cm zijn. Ik zie op de site ook dat ze inmiddels dikkere meegroeimatrassen hebben dus dat scheelt. Maar waarom een meegroeibed kopen als je hem toch meteen op de grootste stand zet? Ik zie dat jullie dochter net zo oud is als onze jongste, een groot bed is dan wel ineens erg groot hoor! Ik vind het bij onze oudste 2 juist zo fijn dat het bedje lekker klein is en ze daardoor zoveel extra speelruimte hebben.

7. Sijke

Sijke Bekend lid

Ikea hanteerde voorheen afwijkende maten, dus als je een bedje van marktplaats hebt kan het zijn dat het een oude maat is. Tegenwoordig zijn de maten wel aangepast aan de standaard maten hier.
    Ik heb zo'n meegroeibedje van marktplaats, met matras in 3 delen, wij hebben zelf schuim gekocht en op maat gesneden en in de wasbare hoezen gedaan, werkt prima.

Deel Deze Pagina